Gran Turismo

Lees meer
21-03-2014 14:05 #138855 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic Gran Turismo
Ja, ik ben inderdaad ook bij de vloer al een plek tegengekomen die gelast is, maar niet heel netjes. Waarschijnlijk over andere plaat heen (Thank you PO). Gisteren heb ik de vloer voor het eerst behandeld met RX5. De onderkant ziet er (op een paar kleine steenslag plekken na) nog heel netjes uit. Evenals de dorpels.

Bij de A-stijl, onder en naast de motorkapscharnier zit een slechte plek aan de bestuurderskant. Ook hier is al een keer "werk" verricht. Dit ga ik eruit halen en opnieuw lassen. Dit wist ik overigens al toen ik de auto bekeek. Het was verborgen onder lak, maar de lak zag er zo slecht uit dat ik roest vermoedde.

Ik zou graag een keer komen kjiken Ed, als ik tijd heb maken we een keer een afspraak. Gezellig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-03-2014 17:20 #138863 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Gran Turismo
De A-stijl en het gebied eronder is een beruchte plek, de groene '69 Amazon die ik dit jaar heb afgebouwd - en verkocht heb - had dit ook.
Er komen daar veel plaatwer delen bijelkaar, uiteindelijk hebben we er voor gekozen een sloper te gebruiken waarbij die deze hoek nog helemaal goed was. Overigens ook de bestuurderskant.
Het plaatwek van de bodem en het vlakke gedeelte onder het binnenscherm kun je nog als reparatiedeel verkrijgen.
Origineel plaatwerk wordt steeds zeldzamer en de pasvorm is helaas dus vaak minder bij de huidige te verkrijgnare stukken.
Voordeel is dat de prijs ook minder is...
Inmiddels is het tectyl verwijderen mijn handelsmerk geworden, zie er ook steeds meer als Poppey uit.... dit werk vind ik heerlijk en heb de helderste ideëen en dit is een soort van therapie voor me.
Het problem van tectyl is dat het na 40 jaar gewoon uit is gewerktr, uitgedroogd en laat los, erachter spelen zich zaken af die je niet ziet gebeuren....
Zoals gezegd heb ik veel documentatie van Amazon en 140, een ding hebben ze gemeen; alle tectyl moet je verwijderen.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2014 22:06 #138929 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic Gran Turismo
Ik wist van mijn vorige Amazon idd al dat die hoek een zwakke plek is. Ik heb bij het kijken naar de auto daar al goed naar gekeken en wist dat de kant aan de passagierskant goed was, maar de bestuurderskant is slecht. Overigens niet heel slecht, ik steek er nergens doorheen, maar er is al een keer gelast en als ik er nu niets aan doe dan moet ik over twee jaar alsnog.
Dus... Nu maar even doen.

Ik weet niet zeker of ik al duidelijk had gezegd wat mijn huidige plan is met de auto. Nu wil ik de auto conserveren zodat hij nog een jaar of 10 mee kan. Roest aanpakken, maar niet te gek. Ik ga doen wat nodig is om hem op de weg te kunnen houden. Zo veel mogelijk rijden en genieten.
Dan, over een jaar of tien, de auto helemaal strippen. Stralen, helemaal kaal, alles!! Dan helemaal netjes opbouwen weer.

Maar nu eerst.. Genieten! :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2014 22:43 #139014 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic Gran Turismo
Vandaag de eerste aanpassing gedaan aan de Amazon. Voordat ik naar de kenteken keuring ga hou ik het nog even bij wat kleine dingetjes. Als ik het kenteken heb ga ik grotere dingen aanpakken.

Ik heb al aan de bestuurderskant de vliegroest aangepakt op de vloer. Deze staat nu mooi in een laag RX5 en een laag RX10.

Verder is iedereen wel op de hoogte van het weinige licht dat de achterlichten geven. Ik weet dat er setjes zijn om alle lampen te voorzien van leds, maar als de reflectors al niet goed zijn... Tsja.
Dus verlichting uit elkaar gehaald, met een dremel alle contactpunten van de lampjes goed schoongemaakt. Daarna de glaasjes gewassen zodat het licht hier weer vrij doorheen kan schijnen. De reflectors zijn voorzien van een soort zilvergrijze verf. Ik weet niet of dit standaard is, maar wat ik jaren geleden al een keer gedaan heb bij mijn toenmalige Amazon is de reflectors en de schotjes in de lens voorzien van aluminium tape. Dit trucje heb ik weer herhaald en dat scheelt zo ontzettend veel in de lichtopbrengst. Bijna twee keer zo veel licht nu weer. Wel zo veilig!

In de toekomst ga ik ook weer meer foto's maken en plaatsen, maar daar heb ik nu om welke reden dan ook niet heel veel zin in gehad.

Fijne avond allen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-03-2014 00:11 #139103 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic Gran Turismo
Ik ga hier verder want het wordt een project.

www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=41&...a8097ac1bceb5e19ce94

:mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.