Gran Turismo

Lees meer
11-03-2014 22:07 #138500 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Gran Turismo
Dat vraagstuk heb ik ook bij de hand gehad, maar dan voor de donkergroen van mijn 1800ES.
De oplossing was uiteindelijk met een stuk plaatwerk naar een goede verfwinkel gaan en een RAL kleurenwaaier te lenen en de beste RAL kleur uit te kiezen. Achteraf had ik een kleur gekozen die iets te licht was, maar voor de binnenkant en onderkant al een stuk mooier dan het standaard RX10 zwart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-03-2014 22:24 #138503 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Gran Turismo
Ja, dat is een interessante vraag, je kunt op,internet de RAL kleurenwaaier opzoeken, zal eens kijken.
79 is veel witter dan 42 (California white) ga dit met mijn spuiter eens uitzoeken vanuit de zuivere witte RAL

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2014 08:48 #138517 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic Gran Turismo
Ik wil het ook inderdaad voor de binnenkant gebruiken. Dus iets kleurverschil is geen ramp maar zou leuk zijn als het overeenkomt. :D

Op internet bekijken heb ik niet zo heel erg veel vertrouwen in. Het ligt er maar net aan hoe de kleurinstellingen van je beeldscherm zijn. Dus het kan gebeuren dat een kleur die op je computerscherm hetzelfde is in werkelijkheid compleet fout is.
Daar moet je echt voor oppassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2014 09:09 #138737 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic Gran Turismo
Nou, hij is binnen!! LEUK!!! En hij past in de garage, staat dus lekker droog. Al houdt het niet veel over.



Ed, ik heb gekeken maar de verlichting in de motorruimte is niet aanwezig.

Ik heb zelf Volvo Zweden aangeschreven en die hebben me bericht terug gestuurd dat hij is afgeleverd in Denemarken of Zweden, dat het een 123GT is en alle nummers. Motornummer, versnellingsbak nummer, bodynr, etc...
Ook zit er bij de documentatie die bij de auto zit nog een schrijven in het Duits van Volvo dat het een echte is.. Nou ja, het klopt. Er mist gewoon heel veel, en dat is ergens jammer, maar ook weer niet heel erg.

Er zijn hier een heleboel fans van RX5,7,10 producten geloof ik. Nu heb ik daar een vraag over. In hoeverre is de standaard RX10 na te bewerken met plamuur, lak, etc..
Ik heb nog geen idee wat ik ga aantreffen langs de randen van de voorruit en achterruit. Maar ik wil de ramen er uit halen, kaal maken en ik vraag me af of ik het met RX5 en 10 kan "ontroesten" en dan kan aflakken. Is dit mogelijk?

Vergis je niet, misschien moet ik wel gewoon lassen, dat weet ik nog niet. Maar voor nu is mijn vraag; Is het mogelijk RX10 af te lakken? Na te bewerken? Te plamuren? etc?? Wat zijn de mogelijkheden.

Ik heb verder nog niet echt tijd gehad om de auto in detail te bekijken. Ik ga gewoon langzaam beginnen.
2 april heb ik een afspraak bij de RDW voor het kenteken. :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2014 09:12 #138738 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic Gran Turismo
Oh ja, ik wil detailfoto's maken, maar dan moet ik wel even weten waarvan. Dus kom er maar in en vraag! :D
Ik ben zelf namelijk ook heel erg benieuwd wat er nou allemaal wel en niet klopt. Een lijstje is dus wel op zijn plaats.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2014 09:22 #138739 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic Gran Turismo
En deze is ook wel leuk.. Met de auto van pa!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2014 10:17 #138740 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Gran Turismo
Al even een antwoord op je vraag mbt RX. Dit is niet overschilderbaar of over te spuiten met 2K lak.
Je kunt het dus gebruiken als toplaag voor bijvoorbeeld de binnenkant (indien je die niet wilt spuiten) en de onderkant.
Hoeft ook geen tectiel overheen, is al zuurbestendig en krasvast.

En hier een (nog niet helemaal volledig) lijstje van wat er aan opties op hoort
www.oudevolvo.nl/volvo/123gt/ori ... ires-html/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2014 12:06 #138742 door LJ Dekker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2014 12:34 #138743 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic Gran Turismo
Niet overschilderbaar dus RX producten. Maar waarom niet? Wat gebeurt er als je het wel zou doen. Heeft iemand er ervaring mee?
En er wordt geadviseerd ergens op het forum om raamranden met oppervlakteroest te behandelen met RX producten. Maar als dit later niet af te werken is dan is dit toch helemaal niet handig? Hoe krijg je dan de lak om je ramen mooi hetzelfde als de rest van de auto? Adviseer dan om Fertan (ik noem maar iets) te gebruiken bijvoorbeeld. Ik spui even mijn gedachten hoor..
Ik begrijp dat het voor de binnenkant en de onderkant van de auto fantastisch spul is.

Ik heb mijn aanvraag gestuurd naar volvo sweden via de internet site. Contact pagina en daar een vraag gesteld. Dus niet direct een bepaald email adres.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2014 13:17 #138745 door Guy Rutten
Beantwoord door Guy Rutten in topic Gran Turismo
LJ Dekker,

Het e-mailadres van "Zweden" is van dhr. Fredrik Ljungqvist: fredrik.ljungqvist@volvo.com ;)
Aan de hand van het chassisnummer kunnen zij je een hoop informatie geven.

Mvg Guy

Volvo 164 1972 B30a 4 handbak+overdrive
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.