Gran Turismo

Lees meer
18-03-2014 14:02 #138747 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Gran Turismo
Zie de RX10 pagina van Carpotech alwaar staat:

is uitsluitend overschilderbaar met synthetische lak

Maar wat dat dan precies is en waarom een 2K lak dat niet is, weet ik ook niet (ben ik ook wel benieuwd naar).
Toen ik met mijn Amazon bezig was heb ik de motorruimte zelf gespoten met een lak met verdunner en harder en kreeg ik een sinaasappelhuid. Dit heb ik toen ondermeer toegeschreven aan het feit dat ik ook RX producten had gebruikt en mijn gebrekkige spuit capaciteiten al weet ik niet meer of er toen wel RX10 onder zat op die plek.
Tegenwoordig gebruik ik Owatrol CIP voor de plekken waar daarna nog (spuit)plamuur en lak op moet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2014 15:33 #138748 door Oscar Keur (GAST)
Beantwoord door Oscar Keur (GAST) in topic Gran Turismo
Ed heeft recent nog ergens op het forum zijn ervaring uitgesproken,
dat 2K op RX5 niet gaat werken, mits je goed genoeg laat drogen.

[edit]
Niet werken bedoel ik: het gaat wel goed.
"De lakken gaan niet op elkaar werken"
[/edit]

Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2014 16:30 #138750 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic Gran Turismo
2K lak is een 2 componenten lak. Deze hard uit dmv een chemische reactie ipv verdampen van oplosmiddelen of water. Heeft ook een zeer hard eindresultaat. Maar 2K is doe het zelf niet te doen zonder een behoorlijke compressor etc.
Er zijn wel 2K blanke lakken te krijgen in spuitbus. Hier zit een capsule in die je moet doorbreken. Daarna is de spuitbus eenmalig te grbuiken enkele uren.

Dank Oscar.

Ik heb net Rustbuster even aan de telefoon gehad en die gaven ook aan dat RX10 niet bedoeld is voor zichtdelen. Enkel voor bodem en binnenkant auto.

Jammer dat ik die troep nu al besteld heb. Niet genoeg onderzoek gedaan vooraf.
Zou Hammerite over RX10 heen kunnen? Wat is de uithardtijd? Ik kan me namelijk bijna niet voorstellen dat je er niet overheen zou kunnen. Je kunt toch opschuren lijkt me....
Maar wellicht snap ik het allemaal nog niet zo goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2014 08:56 #138768 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic Gran Turismo
Oh, het belangrijkste van 2K tov 1K ben ik nog vergeten. Omdat bij 1K verdamping plaatsvind bij uitharding, ontstaan er kleine gaatje (minuscuul) in de deklaag. Hierdoor kan water en zuurstof penetreren onder de lak waardoor de vorming van roest gewoon plaats kan hebben. 1K is pas na een aantal lagen echt dicht.
2K hardt uit dmv een chemische reactie waardoor deze gaatjes niet ontstaan en deze dus direct 100% dekkend is. Bij 2K heeft de vorming van roest dus geen kans.. Daarom, gebruik 2K lakken om metaal de behandelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2014 13:02 #138780 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Gran Turismo

"Guy Rutten" schreef:
LJ Dekker,

Het e-mailadres van "Zweden" is van dhr. Fredrik Ljungqvist: fredrik.ljungqvist@volvo.com ;)
Aan de hand van het chassisnummer kunnen zij je een hoop informatie geven.

Mvg Guy


Thanks, ook maar eens proberen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2014 13:10 #138783 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic Gran Turismo
Ik ben even aan het uitzoeken geweest welke beschikbare kleuren er nou in de buurt komen van de 79-1 van Volvo.

Van de RAL kleuren is 1013 degene die het dichtst in de buurt komt. Grappig genoeg wordt deze kleur ook Parelwit genoemd. Pearl white... :D Wil je dus RX10 in de kleur van je auto hebben, gebruik RX10 in RAL1013.
Maar, de kleur is niet exact hetzelfde.

Als je naar Sikkens gaat kijken, deze zijn alweer in meer kleuren beschikbaar, dan kom je bij sikkens nummer G4.05.81 uit. Deze benadert de kleur alweer beter dan de RAL kleur. Maar ook dit is hem nog niet helemaal.



De enige andere optie is om de kleur te laten mengen. Alleen dan weet je zeker dat je de juiste kleur hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2014 13:24 #138785 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Gran Turismo
Een matte kleurwaaier is altijd anders dan een glanzend gespoten monster.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2014 18:22 #138792 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic Gran Turismo
Ja, dat is wel iets om rekening mee te houden ja.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2014 21:26 #138800 door Dennis Boxem
Beantwoord door Dennis Boxem in topic Gran Turismo
Hoogstwaarschijnlijk kan een goede verfleverancier 79-1 gewoon uit de computer toveren hoor. Ik kan bij mijn vaste verfleverancier gewoon een volvo kleurnummer noemen en dat kunnen ze tot nu toe iedere keer gewoon voor me mengen, en het klopt tot nu toe altijd. Wel zit je met het feit dat sommige kleuren niet helemaal kleurvast zijn. Mijn tip: lever je asbakje in en laat de kleur meten.


grtz!

Dennis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2014 21:39 #138803 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Gran Turismo
Wel als je gewone lak nodig hebt, maar de RX10 serie is er alleen in RAL kleuren dus moet je zelf de vertaalslag maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.