Gran Turismo

Lees meer
20-03-2014 09:11 #138812 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic Gran Turismo
Het is inderdaad begonnen met de zoektocht naar de juiste RAL kleur. Nogmaals, RAL1013 komt het dichtst in de buurt.

Lars, ik weet het niet honderd procent zeker, maar volgens mij heb jij een keer hier op het forum een link naar een webshop die verstralers/ mistlampen verkoopt geplaatst. Cibie imitatie etc. Ik kan zoeken wat ik wil maar ik kan de link niet meer vinden. Was jij het inderdaad, en zo ja, heb je de link nog een keer??? :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2014 09:49 #138813 door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic Gran Turismo
Is het dan geen beter idee om in plaats van RX gewoon loodmenie of zinkspray te nemen om het roestige ijzer te behandelen? (uiteraard eerst zo proper mogelijk borstelen of stralen) Daar kan je met gewone lak overschilderen.

Ik vrees dat je het je nodeloos moeilijk maakt...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2014 11:30 #138816 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic Gran Turismo
Ja Pieter, je hebt gelijk hoor. Ik ben het mezelf even erg moeilijk aan het maken.
Ik moet even in de flow komen... goed bedenken hoe ik de zaken aan ga pakken. Roest is nieuw voor mij, en ik heb er een verschrikkelijke hekel aan. :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2014 12:15 #138817 door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic Gran Turismo
Haha... wacht maar op de reacties die gaan komen. Dan zul je zien dat sowieso iedereen zijn eigen visie heeft op roest :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2014 12:19 #138818 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Gran Turismo
Maar hoezo moeilijk? Als je het slim gebruikt is de RX range mooi spul.
Dus in mijn ogen:
- onderkant en binnenkant RX
- buitenkant ander spul bijv. Owatrol CIP

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2014 12:47 #138820 door Dennis Boxem
Beantwoord door Dennis Boxem in topic Gran Turismo
Oh ja... We hadden het over RX. Je hebt helemaal gelijk Lars, ik was niet helemaal wakker meer. Dan wordt het inderdaad een passende ral kleur zoeken.

RX zou ik idd alleen voor de niet zichtbare delen gebruiken. In mijn ervaring blijft het namelijk ook vrij zacht, tenminste wel als je het vergelijkt met 2k lak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2014 12:58 #138821 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Gran Turismo

"Sertons" schreef:

Lars, ik weet het niet honderd procent zeker, maar volgens mij heb jij een keer hier op het forum een link naar een webshop die verstralers/ mistlampen verkoopt geplaatst. Cibie imitatie etc. Ik kan zoeken wat ik wil maar ik kan de link niet meer vinden. Was jij het inderdaad, en zo ja, heb je de link nog een keer??? :D

Wellicht heb je de blogpost gezien waarbij ik diverse nieuwe onderdelen kocht www.oudevolvo.nl/2009/03/18/dive ... n-gekocht/ (van een aantal jaren terug).
Dat waren Wipac lampen, zie bijv. www.volvo-parts.nl/mistlamp-vers ... hroom.html
Officieel passen de Hella classic 160 beter bij de 123GT en dan een mistlamp en verstraler . Maar ja, dan zit je wel in een andere prijsklasse, zeker als je er nog Volvo hoezen omheen wilt.
Mijn Wipac lampen zitten nog altijd ongebruikt in de doos en passen bij nader inzien wellicht toch niet zo mooi in combinatie met de towel rail op mijn combi, dus zijn eventueel ter overname beschikbaar (maar liggen ook niet in de weg), stuur maar een bericht bij interesse.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2014 14:38 #138827 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Gran Turismo

"Lars Rengersen" schreef:

"Sertons" schreef:

Lars, ik weet het niet honderd procent zeker, maar volgens mij heb jij een keer hier op het forum een link naar een webshop die verstralers/ mistlampen verkoopt geplaatst. Cibie imitatie etc. Ik kan zoeken wat ik wil maar ik kan de link niet meer vinden. Was jij het inderdaad, en zo ja, heb je de link nog een keer??? :D

Wellicht heb je de blogpost gezien waarbij ik diverse nieuwe onderdelen kocht www.oudevolvo.nl/2009/03/18/dive ... n-gekocht/ (van een aantal jaren terug).
Dat waren Wipac lampen, zie bijv. www.volvo-parts.nl/mistlamp-vers ... hroom.html
Officieel passen de Hella classic 160 beter bij de 123GT en dan een mistlamp en verstraler . Maar ja, dan zit je wel in een andere prijsklasse, zeker als je er nog Volvo hoezen omheen wilt.
Mijn Wipac lampen zitten nog altijd ongebruikt in de doos en passen bij nader inzien wellicht toch niet zo mooi in combinatie met de towel rail op mijn combi, dus zijn eventueel ter overname beschikbaar (maar liggen ook niet in de weg), stuur maar een bericht bij interesse.


Ik denk dat jij de geplaatste link van Jeroen Visser bedoeld; www.verstralershop.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-03-2014 07:17 #138845 door T. Sertons (GAST)
Beantwoord door T. Sertons (GAST) in topic Gran Turismo
Dank je wel Lars, ik zal het in gedachte houden. Ik ben me nog aan het oriënteren momenteel, en kopen van lampen ben ik nog niet aan toe.
Overigens is het niet de link die ik zocht, Boele kwam daar wel mee. Dus bedankt Boele! ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-03-2014 11:58 #138852 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Gran Turismo
Als je wilt zien hoe ik Amazons behandel in de holle ruimtes en onderzijde, kan ik je veel foto's geven.
Momenteel heb ik een '67 Amazon die 4 1/2 jaar in een droge stalling heeft gestaan en een 142 die aan de onderzijde 'klaar'' is en naar de plaatwerker/spuiter gaat.
Voordeel is dat alles droog is, maar je ziet dat er veel broddelwerk door de PO of zijn 'garage' is gedaan.

Dus veel 'dubbelen' , gewoon over de oude dorpel heen lassen, na lassen NIET de binnezijde/holle ruimnte behandelen.
Dan kun je nog zo netjes lassen, dan gaat het niet lang goed.
Vaak te veel tectyl, waardoor de waterafvoer gaten zijn dicht gegaan of zelfs uit onkunde dicht gelast.
Ik zeg altijd 'the PO is your worst enemy' .....
Inmiddels hebben we de filosofie dat roest RX5 verdient....maar omdat je dan met vers plaatwerk zit, wast er net in is gelast
moet je ook het nieuwe plaatwerk beschermen.
Dat doen wij met Epoxyprimer.

Holle ruimtes 1x met RX5 en een keer RX7 opgewarmd, waardoor het ook verspuitbaar wordt.
Buitenzijde ALTIJD afwerken met RX10.
Als een wagen écht roestvrij is, dan kun je Waxoil of Fluidfilm gebruiken...overigens dat kan ook over RX10 heen
Als je wil komen kijken, kun je de praktijk zien hoe dat eruit ziet

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.