- Berichten: 56
Gran Turismo
- T. Sertons (GAST)
- Offline
- Senior lid
Lars, ik weet het niet honderd procent zeker, maar volgens mij heb jij een keer hier op het forum een link naar een webshop die verstralers/ mistlampen verkoopt geplaatst. Cibie imitatie etc. Ik kan zoeken wat ik wil maar ik kan de link niet meer vinden. Was jij het inderdaad, en zo ja, heb je de link nog een keer???
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pieter Jansens
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 102
Ik vrees dat je het je nodeloos moeilijk maakt...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- T. Sertons (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 56
Ik moet even in de flow komen... goed bedenken hoe ik de zaken aan ga pakken. Roest is nieuw voor mij, en ik heb er een verschrikkelijke hekel aan.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pieter Jansens
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 102
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Dus in mijn ogen:
- onderkant en binnenkant RX
- buitenkant ander spul bijv. Owatrol CIP
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Dennis Boxem
- Offline
- Expert lid
RX zou ik idd alleen voor de niet zichtbare delen gebruiken. In mijn ervaring blijft het namelijk ook vrij zacht, tenminste wel als je het vergelijkt met 2k lak.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Wellicht heb je de blogpost gezien waarbij ik diverse nieuwe onderdelen kocht www.oudevolvo.nl/2009/03/18/dive ... n-gekocht/ (van een aantal jaren terug)."Sertons" schreef:
Lars, ik weet het niet honderd procent zeker, maar volgens mij heb jij een keer hier op het forum een link naar een webshop die verstralers/ mistlampen verkoopt geplaatst. Cibie imitatie etc. Ik kan zoeken wat ik wil maar ik kan de link niet meer vinden. Was jij het inderdaad, en zo ja, heb je de link nog een keer???
Dat waren Wipac lampen, zie bijv. www.volvo-parts.nl/mistlamp-vers ... hroom.html
Officieel passen de Hella classic 160 beter bij de 123GT en dan een mistlamp en verstraler . Maar ja, dan zit je wel in een andere prijsklasse, zeker als je er nog Volvo hoezen omheen wilt.
Mijn Wipac lampen zitten nog altijd ongebruikt in de doos en passen bij nader inzien wellicht toch niet zo mooi in combinatie met de towel rail op mijn combi, dus zijn eventueel ter overname beschikbaar (maar liggen ook niet in de weg), stuur maar een bericht bij interesse.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
"Lars Rengersen" schreef:
Wellicht heb je de blogpost gezien waarbij ik diverse nieuwe onderdelen kocht www.oudevolvo.nl/2009/03/18/dive ... n-gekocht/ (van een aantal jaren terug)."Sertons" schreef:
Lars, ik weet het niet honderd procent zeker, maar volgens mij heb jij een keer hier op het forum een link naar een webshop die verstralers/ mistlampen verkoopt geplaatst. Cibie imitatie etc. Ik kan zoeken wat ik wil maar ik kan de link niet meer vinden. Was jij het inderdaad, en zo ja, heb je de link nog een keer???
Dat waren Wipac lampen, zie bijv. www.volvo-parts.nl/mistlamp-vers ... hroom.html
Officieel passen de Hella classic 160 beter bij de 123GT en dan een mistlamp en verstraler . Maar ja, dan zit je wel in een andere prijsklasse, zeker als je er nog Volvo hoezen omheen wilt.
Mijn Wipac lampen zitten nog altijd ongebruikt in de doos en passen bij nader inzien wellicht toch niet zo mooi in combinatie met de towel rail op mijn combi, dus zijn eventueel ter overname beschikbaar (maar liggen ook niet in de weg), stuur maar een bericht bij interesse.
Ik denk dat jij de geplaatste link van Jeroen Visser bedoeld; www.verstralershop.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- T. Sertons (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 56
Overigens is het niet de link die ik zocht, Boele kwam daar wel mee. Dus bedankt Boele!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Momenteel heb ik een '67 Amazon die 4 1/2 jaar in een droge stalling heeft gestaan en een 142 die aan de onderzijde 'klaar'' is en naar de plaatwerker/spuiter gaat.
Voordeel is dat alles droog is, maar je ziet dat er veel broddelwerk door de PO of zijn 'garage' is gedaan.
Dus veel 'dubbelen' , gewoon over de oude dorpel heen lassen, na lassen NIET de binnezijde/holle ruimnte behandelen.
Dan kun je nog zo netjes lassen, dan gaat het niet lang goed.
Vaak te veel tectyl, waardoor de waterafvoer gaten zijn dicht gegaan of zelfs uit onkunde dicht gelast.
Ik zeg altijd 'the PO is your worst enemy' .....
Inmiddels hebben we de filosofie dat roest RX5 verdient....maar omdat je dan met vers plaatwerk zit, wast er net in is gelast
moet je ook het nieuwe plaatwerk beschermen.
Dat doen wij met Epoxyprimer.
Holle ruimtes 1x met RX5 en een keer RX7 opgewarmd, waardoor het ook verspuitbaar wordt.
Buitenzijde ALTIJD afwerken met RX10.
Als een wagen écht roestvrij is, dan kun je Waxoil of Fluidfilm gebruiken...overigens dat kan ook over RX10 heen
Als je wil komen kijken, kun je de praktijk zien hoe dat eruit ziet
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.