Project Amazon'68

Lees meer
25-11-2013 19:53 #134308 door Jeroen Reuvers
Beantwoord door Jeroen Reuvers in topic Project Amazon'68
mooi project! Wordt goed aangepakt iig

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2013 21:29 - 22-11-2017 09:31 #135197 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Project Amazon'68
even een update.
Alle onderdelen van de voorwielophanging staan nu in de 2K epoxy en 2K lak.
Er moeten alleen nog 2 asjes bijkomen voor de bovenste draagarm, maar dat probleem is al opgelost door Gideon.
Ik kan 2 asjes van hem overnemen. :D

Onlangs een ribbeldeel aangeschaft voor de rechterzijde en het deel onder de achterklep.
Daar heb ik volgend jaar flink wat laswerk aan.
Ribbeldeel links en rechts,
reservewielbak
bumpersteun (reservewielbak)
deel onder de achterklep.
Eigenlijk de hele achterkant moet er aan geloven. :roll:

Eerst maar even wachten op beter weer (voorjaar). ;)
Voor de tussentijd heb ik een bestuurderdeur gekocht om deze strak te maken.
zie foto´s





Heb ik nog een vraag; kan ik de motor en versnellingsbak laten zitten als ik het subframe ga verwijderen.
Ik wil graag het subframe ook onder handen nemen, maar de motor wil ik laten zitten.
Heeft iemand dit al eerder gedaan en zo ja waar moet ik dan rekening mee houden. :)

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2013 23:50 #135205 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Project Amazon'68
Beste Maikel, heb ik al eens een keer gedaan en ja dat kan, je moet het volgende doen;
Zet de carrosorie ergens bij de dwarsbalkjes op assteunen cq blokken
Maak de slangen van de radiator naar het blok los (eerst koelvloeistof aftappen)
Maak de motorsteunen los en krik de motor voorzichtig uit de motorsteuen.
Houd hierbij in de gaten of dat de koelven niet de radiator raakt en dat oeverige slangen en bedrading lang genoeg is.
Krik de motor zover uit de steunen totdat het koppelings huis de carrosorie raakt.
Motor met versnellingsbak zitten nu vast tegen de carrosorie, je kunt nu het subframe losschroeven en vervangen.
Zorg wel dat de vulplaatjes weer op dezelfde plaats komen te zitten anders gaat het later niet goed met sturen en banden die verkeerd afslijten.
Het beste is om na deze ingreep even langs een banden zaak gaan m de zaak uit te laten lijnen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-12-2013 19:50 #135232 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Project Amazon'68
het kan makkelijker(inzake geen krik in de weg zitten en iets laten rusten op een krik is een no go), motorsteunen los, blok beetje omhoog krikken(indien nodig inderdaad de slangen loshalen) en met een paar kettingen aan balken hangen:

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-12-2013 22:45 #135243 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Project Amazon'68
De man van onderstaande link heeft een andere manier gebruikt. Het geldt voor een 164 maar ik denk ook voor Amazon, omdat er volgens hem Volvo tekeningen voor zijn. Dus Volvo adviseerde deze oplossing.
Misschien kun je er wat mee:
rozakool.nl/Webalbum%20Volvo%20164/Revisie%20vooras/

Zijn site is ook leuk om te bekijken.

gr Kees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-12-2013 21:02 - 22-11-2017 09:36 #135277 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Project Amazon'68
Kevin en Kees bedankt voor jullie inbreng.

Als ik de motor nu aan de onderkant fixeer met een bokje (in ieder geval geen krik ;) ).
En daarna de bouten die de motorsteunen vasthouden verwijder.
Is volgens mij de motor vrij van de carrosserie.
daarna de bout aan de voorkant van het subframe verwijderen en de 2 bouten aan de achterkant van het frame.
Natuurlijk aan beide zijden (links en rechts). :)
Daarna zou het frame toch vrij moeten komen te liggen.
Mocht ik iets vergeten hoor ik het graag.

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-12-2013 12:23 - 22-11-2017 09:37 #135603 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Project Amazon'68
Ik reed gisteren met mijn 244 naar het dorp.
Onderweg hoorde ik al geratel onder de motorkap :o .
Thuis gekomen toch maar eens even kijken waar het geluid vandaan kwam.
Dat was al snel duidelijk zie foto :( ;



De vervangende poelie is al onderweg.

Na meerdere dagen de bouten ingespoten te hebben met deblock oil.
Gaat morgen het subframe onder de amazon vandaan.
Hopen dat het droog is morgen ;)

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-12-2013 11:46 #135647 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic Project Amazon'68
Die poelie is inderdaad op.

Gelukkig heb je mooi weer vandaag, alleen een beetje koud. Ik ben benieuwd naar het verslag.

Ik wil zelf ook een keer mijn voorterrein onderhanden nemen.

Suc6

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-12-2013 12:35 #135648 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Project Amazon'68
Hopelijk komt alles los! En veel sterkte vandaag, het is freezing door die wind :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-12-2013 21:31 - 22-11-2017 09:42 #135738 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Project Amazon'68
Gisteren is het op een redelijke makkelijke manier gelukt om het subframe te verwijderen.
Door het subframe te ondersteunen met een krik en iets op te hogen kon ik een aantal houten blokken plaatsen.
De slagmoersleutel gepakt en het was een appeltje/eitje verhaal.
Binnen 5 minuten waren de bouten verwijderd :lol: .
Ik moet wel zeggen dat ik de ruimtes boven de bouten eerst door heb geblazen om het meeste vuil van de bouten te verwijderen, zodat je daar geen last van hebt met het uitdraaien.
Het motorblok heb ik ondersteunt op de plek waar de versnellingsbak aan het blok in gemonteerd.



Het subframe laten zakken dmv de krik.
De bouten naderhand schoon gemaakt en in de zinkspray gezet.
Nadat ze droog waren voorzien van een ceramische vetlaag en terug gedraaid in de bevestigingpunten.
Het subframe is nu vrij van alles en nu kon ik eindelijk beginnen met het schoonmaken van het subframe.









De volgende stap is het zandstralen van het subframe en daarna voorzien van een 2k epoxylaag.
foto's volgen.
vandaag de gereviseerde remklauwen binnen gekregen.
Dat gaat er straks weer super uitzien en functioneren.
Ik heb er nu al zin aan om alles weer op te bouwen.
Eerst maar eens het subframe onder handen nemen.
wordt vervolgt :D
En de beste wensen aan iedereen voor 2014 ;)

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.