- Berichten: 107
Project Amazon'68
- Jeroen Reuvers
- Offline
- Expert lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Alle onderdelen van de voorwielophanging staan nu in de 2K epoxy en 2K lak.
Er moeten alleen nog 2 asjes bijkomen voor de bovenste draagarm, maar dat probleem is al opgelost door Gideon.
Ik kan 2 asjes van hem overnemen.
Onlangs een ribbeldeel aangeschaft voor de rechterzijde en het deel onder de achterklep.
Daar heb ik volgend jaar flink wat laswerk aan.
Ribbeldeel links en rechts,
reservewielbak
bumpersteun (reservewielbak)
deel onder de achterklep.
Eigenlijk de hele achterkant moet er aan geloven.
Eerst maar even wachten op beter weer (voorjaar).
Voor de tussentijd heb ik een bestuurderdeur gekocht om deze strak te maken.
zie foto´s
Heb ik nog een vraag; kan ik de motor en versnellingsbak laten zitten als ik het subframe ga verwijderen.
Ik wil graag het subframe ook onder handen nemen, maar de motor wil ik laten zitten.
Heeft iemand dit al eerder gedaan en zo ja waar moet ik dan rekening mee houden.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Afwezig
- Platinum-lid
- Berichten: 3376
Zet de carrosorie ergens bij de dwarsbalkjes op assteunen cq blokken
Maak de slangen van de radiator naar het blok los (eerst koelvloeistof aftappen)
Maak de motorsteunen los en krik de motor voorzichtig uit de motorsteuen.
Houd hierbij in de gaten of dat de koelven niet de radiator raakt en dat oeverige slangen en bedrading lang genoeg is.
Krik de motor zover uit de steunen totdat het koppelings huis de carrosorie raakt.
Motor met versnellingsbak zitten nu vast tegen de carrosorie, je kunt nu het subframe losschroeven en vervangen.
Zorg wel dat de vulplaatjes weer op dezelfde plaats komen te zitten anders gaat het later niet goed met sturen en banden die verkeerd afslijten.
Het beste is om na deze ingreep even langs een banden zaak gaan m de zaak uit te laten lijnen.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 880
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- k den Besten
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 149
Misschien kun je er wat mee:
rozakool.nl/Webalbum%20Volvo%20164/Revisie%20vooras/
Zijn site is ook leuk om te bekijken.
gr Kees
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Als ik de motor nu aan de onderkant fixeer met een bokje (in ieder geval geen krik ).
En daarna de bouten die de motorsteunen vasthouden verwijder.
Is volgens mij de motor vrij van de carrosserie.
daarna de bout aan de voorkant van het subframe verwijderen en de 2 bouten aan de achterkant van het frame.
Natuurlijk aan beide zijden (links en rechts).
Daarna zou het frame toch vrij moeten komen te liggen.
Mocht ik iets vergeten hoor ik het graag.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Onderweg hoorde ik al geratel onder de motorkap .
Thuis gekomen toch maar eens even kijken waar het geluid vandaan kwam.
Dat was al snel duidelijk zie foto ;
De vervangende poelie is al onderweg.
Na meerdere dagen de bouten ingespoten te hebben met deblock oil.
Gaat morgen het subframe onder de amazon vandaan.
Hopen dat het droog is morgen
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven Bleeker
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 210
Gelukkig heb je mooi weer vandaag, alleen een beetje koud. Ik ben benieuwd naar het verslag.
Ik wil zelf ook een keer mijn voorterrein onderhanden nemen.
Suc6
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 831
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Door het subframe te ondersteunen met een krik en iets op te hogen kon ik een aantal houten blokken plaatsen.
De slagmoersleutel gepakt en het was een appeltje/eitje verhaal.
Binnen 5 minuten waren de bouten verwijderd .
Ik moet wel zeggen dat ik de ruimtes boven de bouten eerst door heb geblazen om het meeste vuil van de bouten te verwijderen, zodat je daar geen last van hebt met het uitdraaien.
Het motorblok heb ik ondersteunt op de plek waar de versnellingsbak aan het blok in gemonteerd.
Het subframe laten zakken dmv de krik.
De bouten naderhand schoon gemaakt en in de zinkspray gezet.
Nadat ze droog waren voorzien van een ceramische vetlaag en terug gedraaid in de bevestigingpunten.
Het subframe is nu vrij van alles en nu kon ik eindelijk beginnen met het schoonmaken van het subframe.
De volgende stap is het zandstralen van het subframe en daarna voorzien van een 2k epoxylaag.
foto's volgen.
vandaag de gereviseerde remklauwen binnen gekregen.
Dat gaat er straks weer super uitzien en functioneren.
Ik heb er nu al zin aan om alles weer op te bouwen.
Eerst maar eens het subframe onder handen nemen.
wordt vervolgt
En de beste wensen aan iedereen voor 2014
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.