- Berichten: 428
Project Amazon'68
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
Jammer dat de benzinetank in een redelijke verre staat was.
We gaan gewoon op zoek naar een andere tank.
Er zijn er nog genoeg te krijgen.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Dus vandaag met volle moed begonnen, totdat er 2 verschillende remschoenen uit de doos kwamen .
Na een prettig gesprek met Niek werd het me duidelijk.
zie hier het resultaat.
Nu nog even wachten op de rubbers voor de draagarmen en de nieuwe remleidingen daarna kan de achteras weer teruggeplaatst worden.
Krijg ik ook weer een beetje ruimte op de werkbank
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 178
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Ben ik zelf maar even creatief geweest.
RVS316 beugeltjes, deze gaan nooit meer kapot
De bovenste is van RVS en de onderste is de laatste orginele die ik nog heb.
Nu verder met de remmerij,
Ik heb een lockheed rembekrachtiger gemonteerd op het enkele remsysteem.
Mag het op de onderstaande manier of moet de aansluiting eerst van de hoofdremcilinder naar de zij aansluiting van de bekrachtiger. En moet je daarna vanaf de voorkant van de rembekrachtiger naar het verdeelblokje. :
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 880
Dat zou ik anders maken vanwege trillingen en het hele gewicht ben ik bang dat dat eens gaat scheuren en dan ben je goed nat.
ps. de hadrembeugels horen volgens mij 180 graden te zijn na gebruik (de)monteren lubberen ze uit.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
De rembekrachtiger hangt nu nog, omdat ik niet weet of dit de juiste wijze van monteren is.
Mag de hoofdremcilinder op deze wijze gemonteerd worden aan de bekrachtiger of maakt het niet uit aan welke aansluiting van de bekrachtiger je de hoofdremcilinder maakt.
Wanneer dit de juiste wijze is zal de bekrachtiger vastgezet worden op het chassis.
Voor wat betreft de handrembeugeltjes, ik had al zo'n vermoeden, maar alle beugeltjes die ik in de hand heb gehad waren zo krom
Ik ga maar even weer nieuwe maken die wel 180 graden zijn.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Alle onderdelen zijn aan de as gemonteerd.
De draagarmen zijn voorzien van nieuwe rubbers.
De bouten voorzien van Ceramisch vet.
Oftewel ready to go .
Doordat ik geen brug op mijn oprit mag zetten van mijn vrouw moet ik maar op de alternatieve manier gaan sleutelen
Hier volgen een aantal foto's van het verloop en het uiteindelijke resultaat.
Nu de trommels en de wielen er nog op en daarna de remmen afstellen.
De rembekrachtiger aanpassen en de laatste leidingen aanleggen.
Het volgende gedeelte wordt voorbereid namelijk de kofferruimte
De reservewielbak en de ribbelplaat waren zeeeer krokant dus dit gedeelte wordt er uit gesloopt.
zie onderstaande foto's
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Moge hij rusten in de roest waarin hij zich de laatste tijd heeft ontfermd.
Bloemen en berichten van medeleven graag richten naar de bedroefde laatste eigenaar.
Gelukkig heeft het paard een donorcodicil gemaakt in de tijd dat hij nog dartelde op straat.
Mochten er medelevende volvorijders delen nodig hebben om delen van het werkpaard toch nog in leven te houden kunt u zich ook richten tot de laatste berijder.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Laurens Zondag
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 78
first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Klopt het gaat over de 244.
De linker voorpoot is de veerschotel van verrot.
De aandrijfas bij de kruiskoppeling mag voelbaar geen speling hebben, maar hier zit een speling van ongeveer 5mm
De remmen achter moeten vervangen worden.
De schokbrekers achter moeten vervangen worden.
De draagbalk rechtsachter moet een stuk ingelast worden lichtelijk aangetast door roest.
Alles bij elkaar is het mij teveel om te repareren.
Aangezien ik verder wil met 1 volvo namelijk de Amazon.
Het liefste had ik gehad dat hij nog was blijven lopen tot het einde van de APK, maar het is nu niet meer verantwoord.
De schotel van de voorpoot loopt al over de voorband heen.
Motorisch loopt hij nog perfect.
Ik mag gerust zeggen heel mooi.
Het vermogen zit er nog lekker in.
Hij heeft nog maar 250.000 gelopen.
Eigenlijk niets voor een volvo.
Ik zal een ook een advertentie zetten hier op het forum.
Misschien heeft iemand er belang bij.
Anders ga ik hem in onderdelen verkopen.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.