Project Amazon'68
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Ik heb alle vulplaatjes ontroest m.b.v. Rustyco en daarna voorzien van zinkspray.
Na het concerveren weer op de juiste plek teruggeplaatst, maar voor de zekerheid en rijplezier ga ik het zeker doen.
Mijn adresje heb ik al.
Het zal nog wel even duren voordat ik hem nodig heb.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Mijn dagelijkse werk vroeg teveel tijd om iets aan de Amazon te doen .
In de tussen tijd wel even een bezoekje gebracht bij Dries en de benodigde spuitpistolen en Fluidfilm aangeschaft .
De trekhaak ontdaan van roest en behandeld met epoxy
De benzinetank ontdaan van roest en ook behandeld met epoxy.
Binnenkort maar even voorzien van een 2K lak.
De aankoop bij Dries,
Maandag en dinsdag ga ik beginnen met divers laswerk.
Deze dagen kan ik gelukkig droog staan ik kan een brug gebruiken voor 2 dagen .
- ribbelplaten aan beide zijden.
- reservewielbak.
- spatborden (binnenkant)
- voorbereiden spatborden buitenkant.
- voorbereiden plaatgedeelte onder het kofferdeksel boven de bumper.
Daarna alles in de epoxy en later afstrijken met strijkkit.
Foto's volgen de komende week
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Ik meld me deze week wel weer met foto's
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Nu de volgende dagen plannen om de rest te lassen.
De wielkastranden en het gedeelte onder de kofferbakklep waar de tankdop ook zit.
Ik ben blij dat ik alles zo radicaal aan heb gepakt.
Diverse stukken polyester en plamuur heb ik er uit geslepen.
De wielkastranden zien er wel komisch uit nu, maar na het plaatsen van de nieuwe randen ziet het er uit zoals het hoort.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
De gangsterkap moeten alleen nog montagebeugels voor gemaakt worden, maar dat is geen probleem die zijn zo gemaakt.
Het spruitstuk vanavond gestraald en daarna behandeld met hitte bestendige verf.
Mooi resultaat geworden zie onderstaande foto's.
Deze week ook het oude spruitstuk verwijderd en het blok schoongemaakt, ontvet en met hittebestendige verf opgespoten.
Binnenkort maar eens beginnen met het laswerk aan de achterkant.
foto's volgen.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Guus Klunder
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 8
Welke verf gebruik je voor het spruitstuk? Hoe ontvet je het blok zo goed in de auto hangend? en hoe spuit je hem dan ook nog zonder dat de hele motorruimte rood wordt?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Ik gebruik de Motip heat resistent zilver grijze spuitbus.
De rode voor het spuiten van het blok.
Het blok zo goed en kwaad zoals het gaat ontvet met eerst een schoonmaakmiddel.
Hiervoor heb ik de innoplast cleaner van Innotec gebruikt.
Daarna het laatste gedeelte met remreiniger.
Ik kon er goed bij toen het subframe verwijderd was.
Dan heb je de meeste ruimte.
Nu het spruitstuk verwijderd was kon ik dat deel ook meenemen.
Nadat al het vet verwijderd was is het blok schoongemaakt met een losse staalborstel.
En met een staalborstel op de boormachine.
Daarna weer alles schoongemaakt met remreiniger.
Alles wat je niet rood wilt hebben inpakken met oude handdoeken.
En stukken afschermen met een stuk karton.
Als alle overige onderdelen verwijderd zijn kun je ook overal goed bij.
De kleine stukjes die wel geraakt zijn zoals de versnellingsbak.
Deze heb ik schoongemaakt met scotch-brite.
En niet teveel in 1 keer willen spuiten is ook belangrijk.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.