Project Amazon'68

Lees meer
10-01-2014 12:52 #136119 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Project Amazon'68
Kijk dat schiet lekker op!

Paar weken terug mijn voortrein verwijderd op de manier die Kevin plaatste, dus 3 balkjes in "H-vorm" over de spatborden en daar dan de motor in gehangen met een stevige spanband. Op die manier was de motor ook nog wat heen en weer te wiebelen bij het terugplaatsen van de voortrein, en dat was erg handig anders is het lastig de motorsteunrubbers weer op hun plek in de voortrein te krijgen.

Uiteindelijk was het het makkelijkst om de motorsteunrubbers ook aan de kant van de motor wat los te draaien zodat die ook nog wat meebewegen; tip voor als je as weer af is!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2014 20:18 - 22-11-2017 09:44 #136158 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Project Amazon'68
Erik bedankt voor de tip.
Er komen toch nieuwe rubbers onder het blok.
Afgelopen donderdagmiddag de gehele middag aan het stralen geweest.
Het subframe is maagdelijk schoon :lol:





Daarna gelijk die avond het gehele frame in de 2K epoxy gezet.
Het moeilijkst was het frame aan de binnenkant te voorzien van epoxy.
wat een gesmeer, maargoed dat ik handschoenen aan had. :?
zie hier het resultaat.



Vanmiddag het frame ligt opgeschuurd met korrel 240 en daarna afgelakt met een 2K lak.
Volgende week alle losse onderdelen van de voorwielophanging nog 1 keer ligt opschuren en daarna voor de 2e keer aflakken met een 2K zwarte laklaag.
De nieuwe rubbers en bussen zijn al gemonteerd.
Nu weet ik alleen nog niet of ik het frame compleet ga opbouwen op de werkbank of dat ik onder de auto alles ga monteren.
Daarom ook mijn vraag is een volledig opgebouwd frame te beuren met 2 personen :roll:

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2014 12:50 #136216 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Project Amazon'68
Ja dat is goed te tillen met twee personen. Twee personen heb je sowieso nodig om de as onder de auto te navigeren. Verder een krikje eronder want even tillen wil wel, maar dan heb je geen handen meer over om de bouten erin te draaien.. Dus met twee man op z'n plek tillen, en dan de krik eronder zetten en 'op spanning' zetten zodat de boel blijft staan, borgplaatjes niet vergeten en dan de bouten in het frame draaien. Alles naast de auto opbouwen werkt veel fijner dan buiten op de oprit in de kou onder de auto, en geeft nog mooie foto's ook ;)

.. Hoop overeenkomsten!:







Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2014 18:02 #136232 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Project Amazon'68
@Erik, dat ziet er super uit. Heb je het frame ook afgelakt met 2K lak?
Monteer je de remschijven en klauwen vooraf of achteraf.

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2014 18:20 #136235 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Project Amazon'68
Frame hou ik gewoon in de grijze 2k epoxy. (de verf is wel duur genoeg zo :shock: ;) )
Klauwen en wiellagers + schijven heb ik ook gewoon 'naast' de auto gemonteerd, nog een stukje zwaarder dus maar nog steeds goed te tillen met 2 personen. Met als voordeel dat je direct je wielen eronder kunt zetten, zelfs als je de as maar met een paar bouten vast hebt gezet. Niks zo irritant als een niet-rollende auto..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2014 19:26 #136238 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Project Amazon'68
Erik,
hoe monteer je de veren?
En als ik het goed zie heb je een veerrubber op de onderste draagarm liggen, waarom? (origineel daar niet aanwezig, alleen boven en daar met een stalen ring erin)
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2014 20:09 #136241 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Project Amazon'68
@Erik,
Mocht je nog 2k lak in de kleur vd epoxy willen gebruiken.
Ik heb nog wat overgehouden.

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2014 21:32 #136249 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Project Amazon'68
De veren kun je monteren op de bank, door een stevige schroefdraad in de plaats van de schokbreker te plaatsen en aan te draaien.
Je kunt dit ook doen als de voortrein weer onder de wagen zit, dan kun je het gewicht van de wagen gebruiken.
Let wel op dat de veer met de bovenste ring goed in zijn rubber en bovenin zit, leg vast hoe hij er origineel in zit, ik dacht met de opening naar achteren.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2014 08:37 #136275 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Project Amazon'68

"Rudi Dortangs" schreef:
Erik,
hoe monteer je de veren?
En als ik het goed zie heb je een veerrubber op de onderste draagarm liggen, waarom? (origineel daar niet aanwezig, alleen boven en daar met een stalen ring erin)
groeten, Rudi


Scherp gezien! Dat rubber lag er toen nog los in, ik dacht dat die daar hoorde. Was niet zo dus niet geplaatst.

Ik heb de veren geplaatst door ze in de onderste draagarm vast te zetten met een bandje (dan kan hij nooit los/weg schieten). Dan de bovenkant van de veer in het subframe manoeuvreren tot hij in die stalen ring valt (die in een grotere rubber ring zit). Vervolgens met een spanband de onderste draagarm omhoog getrokken zodat de veer ingedrukt wordt. Als de draagarm ver genoeg omhoog getrokken is, kan de moer op de onderste fuseekogel gedraaid worden zodat 't geheel in elkaar blijft zitten.







Ik moet zeggen dat ik geen fan ben van deze spanband-methode, de methode met een lang stuk schroefdraad lijkt me een stuk makkelijker en veiliger. Volgens mij was het zondag en dus geen winkel open om even wat draadeind te halen.. ;)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2014 14:30 #136282 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic Project Amazon'68
Erik en Maikel, welk type (merk) verf hebben jullie gebruikt.
Ik zit te denken om voortrein te kopen en deze te reviseren om vervolgens alles over te zetten.
Ik las helaas dat het voortrein van een amazon en p1800 niet het zelfde waren. Anders had ik mooi kunnen doorwisselen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.