Project Amazon'68

Lees meer
18-11-2013 22:26 #134123 door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic Project Amazon'68
Mag ik vragen met wat voor compressor jij straalt? En met welke andere randbenodigdheden? Want als ik 4u straal heb ik net 1 draagarm gedaan (maar vrees dat ik een veel te lichte set-up heb :( )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-11-2013 22:59 #134124 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Project Amazon'68

"Pieter Jansens" schreef:
Mag ik vragen met wat voor compressor jij straalt? En met welke andere randbenodigdheden? Want als ik 4u straal heb ik net 1 draagarm gedaan (maar vrees dat ik een veel te lichte set-up heb :( )


Ik ben toevallig tegelijk met Maikel ook m'n vooras aan het opbouwen, en ben daarom ook net aan het stralen geslagen. Ook ik was met de eerste draagarm zo'n 4 uur kwijt; het kan liggen aan het gebruikte gereedschap maar natuurlijk ook aan het te stralen onderdeel. Een 'remschijfbeschermkap' die ik heb gestraald was met een half uurtje klaar; het dunne laagje oppervlakkige roest vloog er zo af. De draagarmen duurden veel langer.

Ik straal met een geleende (zelfbouw) straalkast, met een flinke compressor die zo'n 7 bar druk maakt (in een tank van 250 liter).
Voor het stralen gebruik ik niet al te fijn straalmateriaal ('middel' of 'grof', een van die twee..).

Het duurt langer dan ik van tevoren verwacht had, zeker als je de boel tot in de allerkleinste hoekjes en putjes schoon wilt krijgen.










Gewoon doorzetten, hoe meer tijd je er nu in stopt hoe langer de roest weg blijft!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2013 11:00 #134132 door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic Project Amazon'68
En kan jij continu stralen of is het ook voor jou meer wachten dan stralen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2013 14:44 #134135 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Project Amazon'68

"Pieter Jansens" schreef:
En kan jij continu stralen of is het ook voor jou meer wachten dan stralen?


Ha, op de eerste foto staat de straalkast zonder afzuiging.. Omdat ik inderdaad de helft van de tijd op de gok aan het stralen was en de andere helft aan het wachten, heb ik een afzuiging erop gemaakt. Het roostertje rechtsbovenin (op de foto afgeplakt) open gemaakt en daar een 'industriele' nat/droogzuiger op aangesloten (zonder zak). Dat werkt echt perfect, nu kan ik continue doorstralen (zolang er genoeg straalgrit in het emmertje zit). Zorg wel dat de stofzuiger niet op vol vermogen staat, want dan verdwijnt er teveel grid richting stofzuiger. Bij mij zit er zo'n schuifje op de slang waarmee je een deel 'buitenlucht' aan kunt laten zuigen, die vol open werkt super.

Verder zit er een (24V) lampje in de kast, die helpt ook een hoop met het zicht.

Af en toe een doek over de binnenkant van het raampje halen om het stof eraf te halen, en dan weer door!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2013 15:55 #134136 door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic Project Amazon'68
Ik bedoel eerder of je compressor dat constant kan leveren ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2013 21:20 #134147 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Project Amazon'68
Ik zou het niet weten hoeveel de compressor levert.
Ik straal normaal bij een bedrijf Achterbosch in Denekamp.
Ik zal eens navragen waar ik normaal mee straal bij hem en wat het vermogen is van de compressor.
De cabine is een industriele straalcabine incl. afzuiging.
Zoals Erik al aangeeft zonder afzuiging wordt het moeilijk.
Ik kom er op terug.

Vanavond een bestuurdersdeur gekocht van Jeroen de Rooy, nogmaals bedankt Jeroen ;) .
Leuk projectje deze strak te maken voor de wintermaanden.
foto's volgen

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2013 22:38 #134151 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Project Amazon'68
Ha Pieter,

De compressor die ik heb is er eentje op krachtstroom, het zijn twee schoepencompressoren van 1.1kW per stuk die parallel staan, met daaronder een 250l tank. Een flinke jongen dus, en die kan het stralen dan ook prima bijbenen, een grove schatting: ik denk dat hij hooguit een kwart van de tijd aan staat, maar ik moet ook regelmatig stoppen om het ruitje schoon te maken etc, dus ik sta ook niet continue te stralen.




Hier een fotootje van de straalkast met geimproviseerde afzuiging:



Maikel: ik heb vandaag de meeste onderdelen eerst in de Epoxy gezet.. kwast wel wat minder fijn weg van die 2k-lak, of zou het toch al te lang gestaan hebben.. leek nog aardig dun.

We dwalen wel een beetje af.. terug naar Maikel :)


Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2013 16:54 #134170 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Project Amazon'68
@Erik de epoxy strijkt ook stukken stugger.
Het is wel zo dat de epoxy sneller dik wordt op den duur.
Ik probeer altijd binnen 3 a 4 maanden de epoxy op te hebben.
Daarna is het niet meer te doen.
De 2K lak blijft wel dun.

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2013 20:05 #134173 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Project Amazon'68

"Maikel Groener" schreef:
@Erik de epoxy strijkt ook stukken stugger.
Het is wel zo dat de epoxy sneller dik wordt op den duur.
Ik probeer altijd binnen 3 a 4 maanden de epoxy op te hebben.
Daarna is het niet meer te doen.
De 2K lak blijft wel dun.


Ha, bedankt, nuttige info!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2013 20:13 #134174 door Laurens Zondag
Beantwoord door Laurens Zondag in topic Project Amazon'68
nette opstelling ben er jaloers op (ook op die schuur als ik het zo bekijk ...)

first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.