- Berichten: 508
Project Amazon'68
- Rob Vijgenboom
- Offline
- Platinum-lid
Het hangt er een beetje vanaf over welke slang we het hebben :
- vulslang : zoals Rudi aangaf zit er in de aansluting op de tank een terugslagklep - dus daar kan sowieso niks gebeuren,
- leiding tank naar verdamper : dit is waar die 'excess flow valve' zit waar ik het over had (deze 'leiding' kan ook een flexibele slang zijn, maar is meestal 6 of 8 mm koperleiding ....),
- slang verdamper naar mengstuk : als die scheurt loopt je motor niet meer, en worden de kleppen (solenoïdes) op de verdamper en tank automatisch gesloten via het veiligheidsrelais, dat geen bobine signaal meer krijgt.
Kan in principe dus niks mis mee gaan - bij moderne & correcte installaties.
(hoe dat bij een installatie uit 1986 is, die bovendien niet op kenteken staat, kan natuurlijk weer een heel ander verhaal zijn - vandaar dat Maikel er verstandig aan deed om e.a. te verwijderen....)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Wederom wat geleerd.
Zo ook vandaag bij het verwijderen van de achteras.
De volgorde die Joost mij gegeven heeft was de juiste.
Zie hier het resultaat.
Na het verwijderen de bouten en moeren opschonen en voorzien van een keramischvet laagje.
oftewel ready to use.
wordt vervolgt
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
het heeft iets meer zweet gekost dan normaal maar het resultaat mag er wezen.
vooraf:
nu:
Nu de draagarmen en nog een paar andere onderdelen stralen.
Daarna kan de RX5 er over heen.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Ik heb op de site gekeken, daar wordt aangegeven dat de kleine rubbers voor de dikke draagarmen dezelfde zijn als de rubbers voor de stabilisatorstang, maar volgens mij klopt dit niet.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
zo zagen ze er uit.
En daarna in de 2k epoxy gezet.
Volgende stap is de rubbers er uitwerken en de nieuwe plaatsen.
Het geheel in de 2K lak brengen en we kunnen de zaak weer opbouwen.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 178
Maar had je niet beter eerst de rubbers eruit kunnen halen? Ben je niet bang dat het nu weer beschadigd?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 880
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 178
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Ik probeer altijd zo snel mogelijk na het stralen de zaak af te dichten met epoxy.
Ik kon deze week de staalcabine bij de firma Achterbosch gebruiken dat was de reden om eerst te stralen en daarna de rubbers er uit te halen.
Normaliter zou ik het ook andersom hebben gedaan.
De volgende stap is dus ook het verwijderen van de rubbers. En daarna alles aflakken met 2k zwarte lak.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.