Project Amazon'68

Lees meer
16-07-2013 21:12 #129901 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Project Amazon'68
Ziet er weer netjes uit!
Zijn die achterremmen compleet losgekoppeld ofzo, en is hiermee gereden :shock:
Op deze manier had ie nevernooit niet apk kunnen hebben je hebt geen remverschil je hebt gewoon geen rem :o

ps. links is bestuurderskant je haalt ze door elkaar ;)

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2013 21:38 #129902 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Project Amazon'68
@ Kevin,
Ik weet niet of je het verhaal in het vorige magazin kunt herinneren met de poetslap in de karter.
Nou zo'n zelfde Amazon heb ik ook kunnen vinden :cry: .
De remmen waren defect de handremkabels staken zo de trommel in.
De hulpkoppelingcilinder was kapot, de banden waren versleten. er miste een knipperlicht :o etc.
Eigenlijk had ik iemand mee moeten nemen die mij daarop had gewezen.
Maargoed een goede leer voor de volgende keer :oops: .
Ik moet wel toegeven dat de verkopende partij een compensatie bedrag heeft berekend van 450 euro.
Ongeveer den derde van de aanschafwaarde.
Toen bekend was dat de remmen niet volgens de regels functineerden is er ook niet meer mee gereden.
Daarom nu alle onderdelen van de remmen vervangen van hoofdremcilinder t/m alle leidingen slangen etc.
Ik weet straks wat er aan zit en dat voelt wel veilig.
En de body is in zeer redelijke staat.
Zo blijft het echte nederlandse erfgoed rijden ;)

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2013 21:40 #129903 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Project Amazon'68
Daar is nog mee gereden :o mazzel gehad dat je zuigertjes niet eruit zijn gekomen!
Ik heb zelf ook een auto waar veel mis mee was inderdaad wel een voordeeltje je weet precies hoe je auto eraan toe is na verloop van tijd.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2013 21:50 #129904 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Project Amazon'68
En dan heb ik het nog niet eens over de completen gasinstallatie van 1986 die er altijd in heeft gezeten, maar niet op het kenteken stond.
De slangen waren zo poreus dat ze bij de koppelingen afbraken.
levensgevaarlijk :shock:
Deze heb ik er ook gelijk uit gesloopt.
Kost me teveel om alles weer in orde te maken en met minder dan 5000km in het jaar niet rendabel.
Hoe sommige personen het toch altijd voor elkaar krijgen om een auto zo door de APK te krijgen.

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-07-2013 07:38 #129923 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Project Amazon'68

"Kevin de Leuw" schreef:
Daar is nog mee gereden :o mazzel gehad dat je zuigertjes niet eruit zijn gekomen!

Misschien zitten de zuigertjes muurvast. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-07-2013 09:12 #129933 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Project Amazon'68
@Boele, als ik ze niet open kan krijgen zal ik aan je denken :lol:
Laat staan of ik ze überhaupt open ga maken ;)

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2013 21:47 #130305 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Project Amazon'68
Toch maar besloten om de gehele achteras te verwijderen en schoon te maken.
Naar een aantal dagen de bouten te hebben behandeld met deblock-oil gaan we morgen maar beginnen met de draagarmen te verwijderen.
De schokbrekers verwijderen en daarna de gehele as er onderuit halen.
Planning is alsvolgt.
- verwijderen achteras.
- as schoonmaken
- as behandelen met RX5 en daarna RX10
- draagarmen stralen en daarna voorzien van RX5 en RX10
- overige kleine onderdelen stralen en voorzien van RX5 en RX10
- draagarmen voorzien van nieuwe rubbers.
- buitenkant v.d trommels stralen en voorzien van een coating.
- as weer opbouwen met de hele nieuwe remleidingen, remcilinder en remschoenen.
- as terugplaatsen met nieuwe veren en vangbanden

Foto's volgen.

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2013 21:57 #130306 door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic Project Amazon'68

"Maikel Groener" schreef:
En dan heb ik het nog niet eens over de completen gasinstallatie van 1986 die er altijd in heeft gezeten, maar niet op het kenteken stond.
De slangen waren zo poreus dat ze bij de koppelingen afbraken.
levensgevaarlijk :shock:
Deze heb ik er ook gelijk uit gesloopt.
Kost me teveel om alles weer in orde te maken en met minder dan 5000km in het jaar niet rendabel.
Hoe sommige personen het toch altijd voor elkaar krijgen om een auto zo door de APK te krijgen.


Zo grappig dat mensen nog altijd denken dat alles i.v.m. LPG levensgevaarlijk is. Wat kan er gebeuren? Ja, de slang scheurt, vriest toe en je staat stil. That is IT !
Als je hetzelfde met een benzineslang hebt, dàt is pas gevaarlijk :o

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2013 10:27 #130318 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Project Amazon'68
Een beetje 'off-topic' - ik wil hier niet gelijk een hele LPG discussie starten ;) , toch nog een aanvulling :

- ik heb natuurlijk geen flauw idee hoe het bij die illegale installatie uit 1986 in de auto van Maikel was, maar zijn beslissing om e.a. eruit te slopen lijkt me absoluut verstandig,

- ik weet niet of bij (LPG) slang breuk de hele zaak gelijk toe vriest (heb ik nooit uitgeprobeerd, en was dat ook niet van plan :mrgreen: ), maar bij moderne installaties (E67-R01) zit er sowieso een 'excess flow valve', die bovenstrooms van de solenoide (afsluiter) op de tank zit, en die de boel dus afsluit in geval van een gescheurde slang (na botsing e.d.).

Een breuk in een slang is bij een moderne correcte LPG installatie zeker niet gevaarlijker dan bij benzine : inderdaad een wijdverbreid misverstand :!:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2013 12:17 #130319 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Project Amazon'68
Bij alle LPG installaties kun je de slang loskoppelen (of doorsnijden) zonder dat de tank leegloopt, in de tank zit een terugslagklep waardoor alleen de slang leegloopt. Anders zou het geheel ook erg onveilig worden. Je kunt alle uitstekende appendage in principe eraf slaan (indien vergelijkbaar met wat bij een aanrijding kan gebeuren) zonder dat de tank leegloopt.
Loskoppelen om werkzaamheden te kunnen verrichten waar bijvoorbeeld de aansluiting of slang aanwezig is kan dus zonder problemen (op ventilatie en geen ontstekingsbron letten), bijvoorbeeld voor las- en spuitwerk.
groeten, rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.