Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
07-08-2011 22:39 #105210 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Dick, ik heb je zojuist een PM gestuurd.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2011 21:42 #105264 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Nog even een paar foto`s geupload. Ik zit er aan te denken om een foto te laten vergroten maar ben er nog niet helemaal uit welke. OP onderstaande foto komt de auto wel beter tot zijn recht dan op de vorige foto`s.


Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2011 21:55 #105268 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Hej Daan,

Mooie dame heb je daar,
Die white walls maken hem helemaal af, #jaloers
Die foto met de stoomlocomotief net voor de overweg is wat mij betreft de mooiste van de serie...
Groetjes
Ruud

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
09-08-2011 23:19 #105272 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Denk dat je wat namen door elkaar haalt...

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-08-2011 17:25 #105376 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
hahaha, ja nou zie ik het ook Daan, sorrie voor het ongemak :oops:
Dus Kosse, ik vind dat je een mooie Ama hebt en das een goeie combinatie met die trein er achter #terugindetijd

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-08-2011 19:20 #105400 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7

"R. Klok" schreef:
hahaha, ja nou zie ik het ook Daan, sorrie voor het ongemak :oops:
Dus Kosse, ik vind dat je een mooie Ama hebt en das een goeie combinatie met die trein er achter #terugindetijd


Dank voor uw compliment ;-)

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-09-2011 16:21 #106103 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Vorige week heeft m`n broer het 'ouwe kreng' gebruikt als trouwauto ;-) . Een dag van te voren wax spray van Meguiars gebruikt om de auto snel en eenvoudig in de wax te zetten. Hier een aantal foto`s van de dag en het poetsen:

Na een dag wassen en waxen natuurlijk goed afdekken om vuil van vliegen te voorkomen.
Na lang wachten kon m`n broer de bruid van huis gaan halen.



Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2011 20:10 #106620 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Op dit moment ben ik bezig om het gereedschap dat bij de auto hoort bij elkaar te zoeken. Inmiddels heb ik de originele bahco weten te kopen.

Weet iemand waar het uiteinde voor gebruikt wordt?

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2011 23:29 #106627 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Hiermee kun je ook moeren losmaken, klemmen er tussen.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-11-2011 15:43 #107759 door Gertjan Tillema
Beantwoord door Gertjan Tillema in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7

"Daan van Oosten Slingeland" schreef:
Hmm, Dick, bij mijn weten is dit in ieder geval al het tweede 'prima' onderdeel dat je verkoopt, dat niet prima blijkt. Wil geen hetze tegen je opzetten of een persoonlijke aanval plegen, maar vind het niet ontzettend netjes... Heb je er een verklaring voor?

(Het andere onderdeel waar ik op doel is uit m'n hoofd een heel goede carb (zenith?) die valse lucht bleek te trekken, maar kan zijn dat ik me vergis.)



- LATERE TOEVOEGING -
Misschien ligt het allemaal inderdaad wat genuanceerder, betrapte mezelf bij het nog eens goed doorlezen al op een leesfout: je had de speaker getest, niet de tank. Heb voor de continuiteit gekozen voorgaande tekst niet te verwijderen maar klein te maken.


Ik weet dat het off-topic is, maar omdat beeldvorming niet snel rechtgezet wordt met een -hoewel keurige- toevoeging, ook even mijn kant van het verhaal (ik heb die 'prima' carburateur gekocht van Dick).
Bij toeval heb ik nog een derde carburateur in handen gekregen, die ook weer, net zoals mijn eerste carb, veel speling op de gasklepas had (veel meer dan op die van Dick). Maar: daar zat ook een hele simpele oplossing bij: een dun ringetje op de gasklepas (netjes sluitend) die tegen de carb aangedrukt wordt. Zo is het vals-lucht-probleem opgelost en gebruik ik de carb van Dick naar volle tevredenheid. :)

En nu weer terug naar de Amazon van '62. :)

1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.