Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
26-07-2011 21:01 - 26-07-2011 22:25 #104958 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Hmm, Dick, bij mijn weten is dit in ieder geval al het tweede 'prima' onderdeel dat je verkoopt, dat niet prima blijkt. Wil geen hetze tegen je opzetten of een persoonlijke aanval plegen, maar vind het niet ontzettend netjes... Heb je er een verklaring voor?

(Het andere onderdeel waar ik op doel is uit m'n hoofd een heel goede carb (zenith?) die valse lucht bleek te trekken, maar kan zijn dat ik me vergis.)



- LATERE TOEVOEGING -
Misschien ligt het allemaal inderdaad wat genuanceerder, betrapte mezelf bij het nog eens goed doorlezen al op een leesfout: je had de speaker getest, niet de tank. Heb voor de continuiteit gekozen voorgaande tekst niet te verwijderen maar klein te maken.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2011 22:04 #104962 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Dit laatste hoeft van mij niet op het forum, lijkt me een gevalletje van 'oeps' en geld terug en een kop koffie voor de schrik.
Hoop niet dat het een gegeven paard is....
Als je de tank toch laat solderen, behandel dan meteen de binnenzijde, anders gaat jouw tank daar ook weer doorroesten

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-07-2011 18:50 #104973 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Precies E.S.G Zee. Volgende week zoek ik contact met Dick en ga ervan uit dat dit netjes opgelost gaat worden.

Moet zeggen dat mijn eigen tank van binnen roestvrij is, het is net het pijpje dat loszit (niet gescheurd oid). Benzine voorkomt ook roesten? In de winter gooi ik er wel iets van tanksafe of M30 olie in in lage dosering.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • 11654-dummy
  • 11654-dummy's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Lees meer
27-07-2011 22:53 #104977 door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
misschien kan je de tank dicht krijgen met het product in de url www.durafix.nl/

anders kneedbaar staal. heb ik ook gebruikt voor mijn solex benzinetank die lek was. zit al 2 jaar

volgens mij kan je hier heel wat mee.

cees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2011 00:56 #104979 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Zag dat je bij Scandcar sealer voor je tankbinnenzijde kunt krijgen.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2011 21:30 #105160 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Afgelopen week samen met een kameraad de bodem van de auto behandeld met RX5 en RX 10. Een deel van de bodem had de vorige eigenaar al gedaan en ook de holle ruimtes waren al behandeld. Uiteindelijk de puntjes op de i gezet. Hieronder een kleine foto rapportage:
Eerst de losse delen kaal maken met een staalborstel. Daarna ontvetten met Jizzer en vervolgens met amonia.



Zoals te zien is, is het meer preventief want de bodem is hard en niet door roest aangetast gelukkig.


Daarna in de RX 5 zetten ( 2 lagen met een 'droogtijd' van een paar uurtjes en nat over nat)

Omdat de uitlaat lek was bij de einddemper deze gedemonteerd en vervangen voor een nieuwe.


De rode gloed die te zien is is de weerspiegeling van de brug.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Stallmann (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-08-2011 21:42 #105162 door Ronald Stallmann (GAST)
Beantwoord door Ronald Stallmann (GAST) in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
dat RX is de mooiste uitvinding van de laatste jaren . en blijft ook geweldig

groetjes RONALD

zweeds engels en duits gaat prima samen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-08-2011 18:46 #105187 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Het probleem met de lekke brandstoftank die ik van Dick gekocht heb is netjes opgelost. De tank word retourgestuurd en het bedrag word aan mij terug betaald. Netjes opgelost dus!

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-08-2011 18:51 - 09-08-2011 21:41 #105188 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Vandaag even wat foto`s gemaakt van m`n oude Amazon bij een oude stoomtrein. Deze treinen rijden overigens perfect op tijd haha. Op de foto`s in het begin van dit topic zaten de white walls er nog niet op en die zijn nu ook goed te zien. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.




Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Dick . Peters (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
07-08-2011 21:40 #105197 door Dick . Peters (GAST)
Beantwoord door Dick . Peters (GAST) in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Beste Forumvrienden
Terugkomend van vakantie merk ik dat er een hetze of persoonlijke aanval op mij komt.
En dat van iemand die nergens iets van af weet of mee te maken heeft.
Ik ben volgend jaar 40 jaar lid van de vereniging en verkoop een hoop onderdelen die al wel 25 jaar of meer op de plank liggen,en dan kan er in een op het oog roestvrije tank, onder de bitak een klein gaatje zitten.
Ik verkoop al mijn onderdelen onder het motto "niet tevreden geld terug.
Dus hr v Oosten Slingeland denk eerst even na voordat je iets op het forum spui en daar misschien iemand mee beschadig.
Groet Dick.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.