Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7

Lees meer
24-05-2011 19:48 #103152 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Op dit moment staat de auto bij de spuiter. Er kwam een klein puntje roest door bij het achter spatbord. Het plekje zat er al een tijdje en je ergert je er steeds meer aan. Daarom vorige week de auto maar weggebracht. Donderdag is de auto als het goed is klaar. Er word een nieuw stuk ingelast en een roestwerende coating aangebracht. Foto`s worden tzt geplaatst.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-05-2011 00:17 #103169 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Echt een heel mooie wagen. Het enige minpunt (optisch) is de grill, die is van latere datum. Je hebt het eerste model jaar van de twee deurs, daar hoort eigenlijk de 1962 grill op (een losse, iets dikkere horizontale bar met daar achter een licht grijs rooster en een smalle, verchroomde rand).

Nu heb ik, omdat de prijs naar mijn idee te laag was (men bood 100 eur en ging met een euro over de vorige prijs heen) en omdat ik een neefje heb dat in een Volvo rijd waar de grill met wat fantasie bij past, een bijna perfecte1962 grill via marktplaats gekocht. Omdat ik een 1961 en een 1968 exemplaar heb is het alleen om hem voor een juiste auto te bewaren, wat dat betreft kwalificeert jou auto meer dan die van mijn neefje, dus mocht je er interesse in hebben dan wil ik je zeker de foto''s er van op sturen. De prijs gaat zijn wat ik betaald heb, ik hoef er geen winst op te hebben. (175,-- Euro)

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-05-2011 20:25 #103408 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
De Amazon is inmiddels weer terug van de spuiter. Het is allemaal erg netjes en goed weggewerkt. De roest die aan de wielkast zat kwam van binnen uit en is verwijderd. Er is een nieuw stuk ingezet en over gespoten. Hierbij de foto`s van grondverf tot de spuitcabine.



En in de spuitcabine

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-06-2011 19:57 #103528 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Weet iemand misschien waar je de luidspreker kunt kopen voor in het dasboardkastje? Er zit bij mij een speciale ruimte met speakersleuven om een luidspreker achter te hangen. De maten van de gaten zijn wel bijzonder. Boven meet ik tussen beiden 11cm en onder rond de 16cm. Weet iemand welke maat luidspreker hiervoor te bestellen is?

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-06-2011 22:00 #103535 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Die speaker is niet meer nieuw te verkrijgen, bovendien is de geluidkwaliteit matig, meestal worden de speakers in de voorportieren gemonteerd, dan moet je natuurlijk wel gaten maken. Let op er zit al een uitsparing in het portier.
En op de hoedenplank (schuin)

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-06-2011 23:39 #103538 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Ziet er werkelijk keurig uit Kosse, is een genot om te zien :P
Wat betreft die speaker, ik denk dat het meer zin heeft om een vergelijkbare diameter moderne speaker te kopen, die op een dun multiplex plaatje met overeenkomstig speaker gat te monteren en dat dan weer achter het dashboard kastje te monteren. Zo blijft alles omkeerbaar (je kunt het ongedaan maken) en heb je een betere kwaliteit geluid terwijl het wel allemaal past.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-06-2011 19:14 #103681 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Bedankt voor jullie leuke reacties. Jammer dat de speakers niet meer te vinden zijn. Zaterdag maar even naar de winkel toe om te kijken of er nog een goed alternatief te vinden is. Er is inderdaad wel iets met multiplex o.i.d te maken dat het toch goed komt te zitten.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Dick . Peters (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
10-06-2011 16:05 #103704 door Dick . Peters (GAST)
Beantwoord door Dick . Peters (GAST) in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Hallo Kosse .
Ik heb nog een originele speaker gevonden gemonteerd op het opbergvakje.
Heb hem zojuist getest en hij doet het goed.
Als er belangstelling is moet je maar even bellen.
Groet Dick 0633744015 Breda

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-06-2011 20:34 #103857 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
De luidspreker vandaag per post ontvangen. Nu nog even tijd maken om deze in te gaan bouwen. Dick bedankt voor de snelle service.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Dick . Peters (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
15-07-2011 10:44 #104691 door Dick . Peters (GAST)
Beantwoord door Dick . Peters (GAST) in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Hallo REmon.
Wil je mij even bellen ivm benzinetank .
Ik weet niet of mijn bericht overgekomen is.
groet Dick. 06 33744015.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.