Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7

  • Dick . Peters (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
16-07-2011 11:57 #104702 door Dick . Peters (GAST)
Beantwoord door Dick . Peters (GAST) in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Hallo Remon.
Benzinetank is al onderweg.
Groet Dick.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2011 13:26 #104703 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Dick, bedankt voor de snelle service, als ik eens weer iets nodig ben hoor je het.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-07-2011 17:13 #104723 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
In verband met lekkage bij de benzine nippel naar de tank ben ik van plan om de tank te vervangen voor een gebruikte tank van Dick. Zijn er mensen die ervaring hebben met het vervangen van een benzinetank in een kofferbak met een lPG tank (zie foto). Ik heb ruim 20 cm ruimte om de tank naar boven te halen. Volgens mijn meting moet de tank ongeveer 10cm naar de lpg tank bewogen worden om de vulhals uit het frame te halen.Gaat de LPG tank problemen geven?

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel van den Berg
  • Marcel van den Berg's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
18-07-2011 19:21 #104760 door Marcel van den Berg
Beantwoord door Marcel van den Berg in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Hallo Kosse,

Ik heb vorig jaar mijn benzinetank gelicht om hem goed te kunnen ontroesten. Ik heb bij het uithalen geen last gehad van de LPGtank. Ik heb het als volgt aangepakt;
Benzineleiding losmaken- alle schroeven uitdraaien- vervolgens zit de tank nog steeds goed vast (bij mij wel tenminste) door een lijmrand tussen de tank en de chassisrand waar de tank in hangt. Dit heb ik opgelost door met de krik de tank uit de auto omhoog te duwen, wel een houten balk tussen krik en tank houden.
Succes.
Groet, Marcel

Volvo 121, 1962, B18A, in de onweerstaanbare kleur reebruin. Ondergaat thans een totaalrestauratie........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-07-2011 21:23 #104769 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Het hangt er van af hoe groot je lpgtank is.Ik heb vorige week een 60 litertank moeten verwijderen om de benzinetank uit een amazon te krijgen.Bij een 45 litertank lukt het wel zonder deze te verwijderen.Uiteraard wordt een en ander enigszins beinvloed door de wijze waarop de tank is geplaatst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-07-2011 21:37 #104770 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Mijn tank is 60 liter en geplaatst zoals op de foto hierboven. Zaterdag een poging ondernemen om de tank te vervangen. De bedoeling is om de laatste helft benzine uit de huidige tank te zuigen in de 'nieuwe' tank zodat ik meteen kan ondervinden of deze goed dicht. Weet iemand toevallig ook de afmetingen van de nippel van de leiding naar de tank? Deze word op internet aangeboden voor €9 maar volgens mij hoeft dat niet zoveel te kosten.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-07-2011 18:14 #104856 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Hoe kun je de benzineleiding loskrijgen? Moet je aan de nippel draaien of juist aan het deel dat aan de leiding zit?

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-07-2011 19:04 #104857 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Beide kunnen. Als het goed is heb je de tank als voorwerp. Daar zit een nippel in gedraaid, dus die kun je los halen. Op de nippel zit een flexibele slang gemonteerd, of als de leiding ooit al eens vervangen is, een metalen. Als je de leiding wilt behouden zul je de leiding los moeten halen van de nippel. Als je toch van plan bent om hem te vervangen, of in ieder geval het deel dat over de achteras heen gaat, kun je hem vlak achter de nippel afknippen en het restant er in zijn geheel uithalen.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-07-2011 19:13 #104934 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Inmiddels is de tank vervangen voor de ruiltank. Montage moet morgen afgewerkt worden. Overigens geen problemen met de 60L LPG tank die ingebouwd is.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2011 19:46 #104957 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Mijn Amazon uit 1962 *Onderhoudsschema toegevoegd pag.7
Het lijkt erop dat de hele operatie nog eens overgedaan kan worden. De gebruikte tank is op de bodem lek. :( Nu laat ik mijn eigen tank solderen en is deze weer vloeistof dicht.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.