Gezocht: Amazons modeljaren ’57-’61 in Nederland

  • Frans Boeijen
  • Frans Boeijen's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Maak graag roadtrips met de Amazon
Lees meer
11-03-2012 21:47 #111532 door Frans Boeijen
Beantwoord door Frans Boeijen in topic Gezocht: Amazons modeljaren ’57-’61 in Nederland
Hoi Vilmar,

Leuk initiatief. Waarschijnlijk ben ik ook van de partij met mijn '60 Amazon. Ik kan nog alle data muv 20 mei, dan is het VKV Kampeerweekend en dus geen goed idee.
Hou je me op de hoogte?
B.v.d.

__________________________
Frans Boeijen
'60 P1200 B16B
'67 P131 B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2012 23:55 #111620 door Erik Moser
Beantwoord door Erik Moser in topic Gezocht: Amazons modeljaren ’57-’61 in Nederland
Gerben,

Normaal gesproken fotografeer je het chassisnummer plekje niet. Speurwerk op al de foto's die ik heb van B16 Amazons bracht mij bij deze, een stukje van de 76236. Dit is een stukje (kan hier niet zo'n grote foto plaatsen) van een foto, waarop je nog net kunt zien waar bij een B16 Amazon het chassisnrummer ingeslagen is. Op het punt waar ik de zwarte kringel gezet heb moet het nummer ingeslagen zijn.

Succes en groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2012 23:59 #111622 door Erik Moser
Beantwoord door Erik Moser in topic Gezocht: Amazons modeljaren ’57-’61 in Nederland
Hallo Vilmar,

Leuk zo'n meeting van B16 Amazons ! 'k zal kijken of ik de 'nieuwe' (oorspronkelijk 2e eigenaar) van mijn B16 Amazon kan benaderen en kan motiveren voor deze meeting. Zelf heb ik ook wel zin om te komen en zal de B18 amazon buiten het hek parkeren. (smile) Ik lees welke datum er gekozen wordt.

Groeten,
Erik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2012 23:06 #111987 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Gezocht: Amazons modeljaren ’57-’61 in Nederland
Erik,

Dank voor je reactie. Ik heb afgelopen weekend de serie nummers van Vilmar en Gert Jan kunnen zien, en na wat schuurwerk en een behandeling met een staalborstel mijn eigen chassiesnummer kunnen terug vinden. Het zit op exact de zelfde plaats als die van Gert Jan maar is zo ondiep (dankzij mijn schuren?) dat het na 2 primer lagen en twee aflak lagen niet meer te zien was.

Gert Jan, hier een link naar wat plaatjes over die voetpompt voor de ruitensproeier, Ik heb eerst wat foto's van het niet schoongemaakte geheel genomen omdat ik na jouw verhalen wat bang was dat het in brokjes uit elkaar zou vallen. Dat bleek gelukkig mee te vallen al hoewel het metalen kroontje wel de nodige gaten vertoonde.

www.dropbox.com/gallery/8262015/1/Ruitensproeier?h=569855

<edit>
Aan het eind is een schets van hoe het werkt. Als je de rubber balg in trapt wordt water uit de onderste leiding via de rode klep naar je ruitensproeiers geperst. als je de balg terug laat veren tilt die het groene kogeltje op waardoor een nieuwe lading water in de onderste leiding wordt gezogen.

Heb je de onderdelen nog?. Vooral het aluminium dekseltje en het kogeltje is belangrijk. Ik wil wel een mal maken om dit kleppenhuis opnieuw te kunnen fabriceren (is een eind makkelijker dan die raam rubbers al hoewel ik na afgelopen weekend weer nieuwe plannen heb).

Ik hoor het wel,
Gerben.

Ps, ga over een week voor een paar weken naar America voor mijn werk, dus verwacht niets voor begin mei.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2012 18:17 #112115 door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Gezocht: Amazons modeljaren ’57-’61 in Nederland
De datum van de bijeenkomst voor de Amazons modeljaren '57-'61 wordt zondag 10 juni.

Tot op heden heb ik 7 aanmeldingen met vroege Amazon en 3 aanmeldingen van geinteresseerden zonder (rijdende) vroege Amazon. Dat beloofd een fraaie aanblik te worden!

Ik zal het ook in de rubriek 'Agenda' plaatsen.

Amazon 1960 two tone 6 volt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2012 18:19 #112116 door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Gezocht: Amazons modeljaren ’57-’61 in Nederland
Hallo Gerben,

Mooi dat je het chassis nummer hebt gevonden, dat scheelt weer een hoop gedoe bij de keuring van de RWD.

Groet, Vilmar

Amazon 1960 two tone 6 volt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2012 19:42 #112144 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Gezocht: Amazons modeljaren ’57-’61 in Nederland
Vilmar, ik ben natuurlijk ook van de partij, is immers een thuiswedstrijd, maar het leuke is dat 'Hugo' toestemming heeft van zijn huidige onderkomen voor een dag weer met mij te rijden.

Voor diegenen die niet weet waarover ik praat, zie hieronder






Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-04-2012 17:04 #112407 door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Gezocht: Amazons modeljaren ’57-’61 in Nederland
Hallo Ed,

Mooi dat je hem weer van stal mag halen! Ziet er echt als een plaatje uit.

Groet, Vilmar

Amazon 1960 two tone 6 volt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Friso Ockhuizen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
08-04-2012 22:47 #112506 door Friso Ockhuizen (GAST)
Beantwoord door Friso Ockhuizen (GAST) in topic Gezocht: Amazons modeljaren ’57-’61 in Nederland
Hallo,

Ik ben sinds vorig jaar bezig met het restaureren van een Amazon uit 1960, eindelijk zit er vooruit gang in.
Ik zal even een kort lijstje maken hoe het er nu voor staat:

- compleet los carrosserie is gelast, gestraald en in een epoxy gezet. onder de body zit een zwarte bodysshoot over de epoxy heen zodat dit de komende tijd goed hard gaat blijven.
- achteras helemaal blank gemaakt opnieuw gespoten met 2 component, bilstein, hd-veren, en alles rubbers en bussen vervangen.
- voorbrug blank gemaakt opnieuw gespoten 2 component, bilstein, verlaagde veren, pu-bussen boven en alle rubbers en bussen vervangen.
- stuurhuis een opknapbeurt gegeven en is weer super.

voor de rest ben ik heel druk geweest alle onderdelen hard te maken en weer strak. de motor en schakelbak zijn de volgende klusjes die ik onder handen ga nemen. als hij terug komt van de spuiter kan ik eindelijk beginnen met opbouwen, HEB ER ZIN IN!!

groetjes friso

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-04-2012 11:22 #112517 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Gezocht: Amazons modeljaren ’57-’61 in Nederland
Volgens de boeken die ik heb heette de Amazon in het begin P1200 of Amazon en vanaf 1958 in het buitenland 122. In augustus 1961 werd de B18 gemonteerd samen met een 12 Volts installatie en in oktober 1961 kwam daar dan de 121 bij als 2-deurs uitvoering. Die zou dus nooit met de B16 zijn geleverd. Weet iemand of dat nou klopt?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.