Gezocht: Amazons modeljaren ’57-’61 in Nederland

Lees meer
08-11-2011 20:11 #107721 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Gezocht: Amazons modeljaren ’57-’61 in Nederland
Inmiddels weten we dat het dashboard met de verwarmingshandels links er later ingezet moet zijn.
Net als de achterklep met de twee handvaten en de stoelen, uit een vroege rode P1200.

Ik twijfel een beetje hoe nu verder te gaan,
a.12 volt handhaven of 6 volt terugbouwen
b. dashboard handhaven
c. achterklep met het mooie chromen Volvo embleem, wat er op hoort, proberen t ekopen
d. het interieur voorstoelen . in time of vroeger (zit set rode stoelen & achterbank met witte accenten in)

We gaan de wagen sowiezo strippen en lassen, dan hangen we hem een tijdje tegen het plaffond in de hal, hebben we tijd om de koers verder te bepalen en munten te sparen.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-11-2011 15:53 #107934 door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Gezocht: Amazons modeljaren ’57-’61 in Nederland
Beste mensen,

Hoogste tijd voor een update van de vraag die ik hier stelde.

Inmiddels heb ik een bestand met:

18 rijdende vroege Amazons (tot chassisnummer 84300, augustus 1961)
2 niet rijdende
1 in restauratie
1 waarschijnlijke sloop
17 waarvan ik nog niet weet wat de status is.

Kan zijn dat het bij de 17 om een enkele dubbele gaat, aangezien ik van die wagens summiere gegevens heb. Maar er wordt aan gewerkt!

Bij deze nogmaals de oproep om vroege Amazon's aan mij door te geven. Ken je iemand met een vroege, dan graag even contactgegevens doorgeven via PB.

Dank en groet, Vilmar

Amazon 1960 two tone 6 volt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-02-2012 03:47 #110318 door Wouter Stoop
Beantwoord door Wouter Stoop in topic Gezocht: Amazons modeljaren ’57-’61 in Nederland
Hoi Vilmar ,
Wat zijn de ontwikkelingen tot nu toe ? Ben zeer benieuwd naar dit clubje binnen de club !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2012 10:56 #110396 door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Gezocht: Amazons modeljaren ’57-’61 in Nederland
Hallo Wouter,

Op dit moment niet zo heel veel, omdat ik het te druk heb. Er zijn echter meerdere belangstellenden om mee te doen aan een register en ook om gezamelijk de benodigde onderdelen te zoeken/aan te schaffen. Daarnaast is er behoorlijk wat belangstelling om dit voorjaar in Arnhem bij elkaar te komen. Zal het binnenkort met Ed opnemen om de mogelijkheden in de hal in Arnhem door te nemen.

Nog even de stand tot nu toe:
Amazon modeljaar '57-'61
rijdend 25
niet rijdend 2
in restuaratie 2
onbekende status 18

totaal 46


Groet, Vilmar

Amazon 1960 two tone 6 volt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2012 18:51 #110409 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Gezocht: Amazons modeljaren ’57-’61 in Nederland
Wat mij betreft zijn jullie welkom, wellicht even overleg welke datum geschikt is.
Lijkt me leuk om er iets aanvast te knopen, technische dag ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2012 19:42 #110437 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Gezocht: Amazons modeljaren ’57-’61 in Nederland
Waarom niet eens wat anders, een Whisky proeverij of zo (ok, dan kun je beter met openbaar vervoer komen dus misschien niet helemaal geschikt. ;)

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2012 22:45 #110441 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Gezocht: Amazons modeljaren ’57-’61 in Nederland
We kunnen een broodje -eigen gemaakte bal- gaan eten bij onze favoriete snack bij benzine station van Steijn ?

Of een rijtje P1200 's met open motorkap, ouderwets klepzeiken en dán een glaasje wiskey voor de sterke verhalen...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2012 13:13 #110529 door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Gezocht: Amazons modeljaren ’57-’61 in Nederland
Beste liefhebbers van vroege Amazons,

Bij voldoende belangstelling wordt dit voorjaar een bijeenkomst georganiseerd voor liefhebbers van de Amazon modeljaren '57-'61. Dat zal dan plaatsvinden in de hal van Stichting Behoud Klassiekers Arnhem. We zijn dan te gast bij Ed van der Zee.

Wat mij betreft zijn daar een aantal zondagen geschikt voor: 15 april, 29 april, 6 mei, 20 mei, 10 juni of 24 juni. Heb je belangstelling om mee te doen, geef dan even aan welke zondagen je kunt, dan kijken we op welke zondag de meeste mensen kunnen.

Naast een nadere kennismaking met de liefhebbers en de betreffende wagens kunnen we het hebben over het eventueel oprichten van een eigen register (binnen de VKV).

Daarnaast wil ik voorstellen om een onderdelenlijst te maken van onderdelen waar mensen nog naar op zoek zijn. Er zijn goede contacten met Zweden waar het aanbod van onderdelen van de vroege modellen veel groter is en de prijzen lager zijn.

Mocht je lastige klussen hebben waarbij je advies wil hebben van mensen met ervaring met de vroege
modellen, dan is dit de kans om je licht op te steken.

Hoe we de dag verder besteden staat nog open voor jullie inbreng. We kunnen een toertochtje van ca 50 km maken (of meer als daar behoefte aan is) langs de IJssel en door de Veluwezoom (on-Nederlands fraai, vooral in het voorjaar). Maar als er behoefte is aan sleutelen of een technisch onderwerp, dan kan dat ook. Dan moeten we wel de bruggen bespreken en komen er wat kosten bij.

Uiteraard zijn mensen die niet in het bezit zijn van een (rijdende ;) ) vroege Amazon, maar er graag bij willen zijn, ook van harte welkom.

Ik hoop uiteraard op veel positieve reacties en een grote opkomst!

Groet, Vilmar

Amazon 1960 two tone 6 volt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2012 13:23 #110530 door Wouter Stoop
Beantwoord door Wouter Stoop in topic Gezocht: Amazons modeljaren ’57-’61 in Nederland
Hoi Vilmar , goed initiatief ! Ik ben er zeker bij , maakt niet uit welke zondag . Mocht je hulp nodig hebben , let me know !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2012 14:11 #110532 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Gezocht: Amazons modeljaren ’57-’61 in Nederland
Hoi Vilmar,

Ook ik kom graag (nu nog met een wat nieuwere Volvo) langs. 15 April ben ik nog weg, maar alle andere data kan ik.

Groetjes,
Gerben.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.