Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed

Lees meer
10-10-2014 22:57 #144402 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
En, Wifi is een must.... Ongelooflijk veel handige filmpjes op YouTube en natuurlijk de onderdelenboeken.
Met je IPad kun je ook gelijk foto's maken, een geweldige aanvulling op het gereedschap en scheelt veel heen en weer lopen.
Verder hebben we een aantal Kraft looplampen, die donkerrode met een magneet, verlichting is heel belangrijk.

Ik heb naast een aantal grote stellingen ook een aantal plastic kisten, drie op elkaar en handige zwenkwieltjes.
Deze kunnen ook dienen als werktafel voor gereedschap, kleine onderdeeltjes.
Wat ik wel geleerd heb is bij demontage van motoren oid, het heel belangrijk is om ruimte te hebben om de onderdelen op een logische volgorde neer te leggen, zeker als het even duurt voordat je het weer in elkaar kunt zetten.

Zo eens in het jaar orden ik weer alle losse schroefjes, moeren etc. En gaan ze weer in de laatjes van de kasten aan de muur.

Het alles vervelendst is al iemand gaat opruimen die niet weet waar het spul hoort..... Dan kan ik niks meer terug vinden...
Maar soms vinden anderen dat het te lang duurt voor ik het zelf op ruim (ha ha)

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2014 00:52 #144409 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
bij deze mijn aandeel

Bijlage:


Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2014 13:24 #144612 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
Steunpunt Haarlem-Schalkwijk.
De 1800S heeft verderop een soortgelijke garagebox, maar in deze heb ik elektra, dus hier moet het gebeuren.




groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2014 21:50 #144636 door Rob Funcke
Beantwoord door Rob Funcke in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
Ik heb de onderdelen in Ikea dozen
De dozen gerubriceerd per onderdeel volgens het onderdelenboek of volgens rubricering in de webshop.

Als ik een onderdeel die bijvoorbeeld met koeling te maken heeft dan kijk ik op een lijst welke doos nummers hiervoor in aanmerking komen.

Heb hier al jaren lang plezier van.

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
22-11-2014 19:57 #145690 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
Dat is waar ook, ik zou hier ook nog een paar foto's neerzetten, bijna vergeten.

Dit is kijkend vanuit de deuropening het schuurtje in;

Bijlage:



En dit vanuit een hoek;

Bijlage:



En mijn onderdelen bewaar ik meest in soort curver-boxen, boven de deur tegen de zoldering;


Bijlage:



Veel mensen gruwelen vaak van de bende maar ik kan er zelf (bijna) altijd vinden wat ik zoek :lol:
Ruimte is helaas maar 2,5 x 3 mtr. en ik kan alleen met fiets of kruiwagen achterom, daarom ben ik heel blij dat ik op m'n werk ook terecht kan om te sleutelen.Anders moet alles op straat gebeuren, kan s'zomers wel maar s'winters is het dan geen hobby meer :twisted:

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2015 20:46 #147239 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
En ik ben sinds de kerst bezig om alles, maar dan ook alles, nieuw in te richten en een beetje op te leuken.
Ben overigens al 19 jaar waanzinnig gelukkig met de ruimte die ik heb, maar er past helaas geen brug onder het lage dak. Poetsbrug is duur in verhouding en dan moet ik nog op m'n rug liggen, dus dat doe ik maar niet.

Teun
(wordt vervolgd)

Bijlage garage-01.jpeg niet gevonden


"a restoration is a triumph of vision over economics"
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
11-01-2015 20:53 #147240 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
Ha Teun,

Zo zo, dat is een mooie ruimte zeg! :lol:

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2015 20:59 #147242 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
En bedankt voor het compliment Jan! :D

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2015 19:42 #147271 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
Na de eerste bout hangen inmiddels de gereedsschapsborden. De rest is nog een originele puinzooi.
Echt iets winters om orde te scheppen.

Wordt nog steeds vervolgd.
Teun

Bijlage garage-05.jpeg niet gevonden



Bijlage garage-04.jpeg niet gevonden



Bijlage garage-03.jpeg niet gevonden



Bijlage garage-02.jpeg niet gevonden


"a restoration is a triumph of vision over economics"
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2015 19:45 #147273 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
Hallo Teun,

mijn garage is ook te laag voor het plaatsen van een brug, maar daar komt vanaf vandaag verandering in. Er komt een puntdak op en de brug is ook al besteld. Ook iets voor jou misschien?

Groet,

Paul Franse

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.