Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed

Lees meer
08-10-2014 21:57 #144345 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed

"Rob Spoon" schreef:

"Lars Rengersen" schreef:
En die lantaarnpaal verplaatsen of de paal voorzien van parkeersensoren en een alarm.

Jij weet niet wat er achter de garagedeur staat!

Ik word nieuwsgierig :)

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-10-2014 06:51 #144354 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
Hee, wat een sociaal idee: "share your shed" :)
Wiens shed kan kan deze straatsleutelaar sharen in de regio Den Haag?

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-10-2014 11:30 #144355 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
Als ik voor mezelf spreek.. ik heb echt niet de discipline om elke keer als ik een moertje of uitlaatrubber uit een la pak, dan meteen de Excel file bij te werken.. Of als ik ergens een partij onderdelen vind, om die dan voordat ze het 'magazijn' in gaan, te nummeren en in te vullen in die file. En wat als je alleen de radiatordop van een radiator af pakt? Of van twee kachelhuizen er 1 maakt? Of een fles olie half leeg giet?

Ik denk dat ik zoiets 1x zou kunnen opzetten, dan werkt het (hooguit..) 3 maanden goed, en daarna wordt het een hopeloos verouderd lijstje waar niks meer van klopt :?

Dus ik begin er niet aan. Dan maar wat langer rondzoeken, of onderdelen nieuw kopen en er weken later achter komen dat je die al lang op zolder had liggen..


Maaar het is natuurlijk wel leuk zoiets in te richten. PC'tje met printer, barcode-stickers printen, die aan elk onderdeel hangen, barcode scanner die je gebruikt om elk onderdeel 'in te checken', en weer uit te checken als je 'm uit het magazijn haalt.. Dan nog een barcode op elke stelling met daarop een code voor de locatie.. 8-) (En dan nog een applicatie eraan koppelen die door heeft dat je het eennalaatste schroefje uit de bak haalt, en automatisch een bestelling bij het VOD plaatst ;) )

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-10-2014 11:49 #144356 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
Gisteravond was ik even nieuwe zuigers in een blok aan het plaatsen; toen dacht ik hier nog eens aan, met name aan de computer.

Ik zou niet weten hoe ik een computer met zwarte handen moet bedienen. Maar wellicht zijn al mijn onderdelen te vies en moet ik op zoek naar een spoelbak. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
09-10-2014 12:15 #144358 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
Bij de action heb je voor een tientje een zwart toetsenbord en een zwarte muis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-10-2014 13:12 #144360 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
Ja, PC lijkt me wel handig om even door de onderdelenboeken te zoeken, of even online tips te vinden hoe je ook alweer het beste kunt ontluchten, of op hoeveel meter je de auto van de muur af moet zetten om koplampen af te stellen etc. Moet je alleen opletten dat je niet afgeleid raakt en de halve zaterdag op facebook zit met je overall aan, ook zo zonde.. :lol:

Toch moet je wel even goed opletten hoe je zo'n ding neerzet, slijpen en lassen met een PC in de buurt is ook niet ideaal.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
09-10-2014 17:11 #144365 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
Hebben jullie nog geen WIFI in je shed :lol:

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2014 01:07 #144379 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
Voor toetsenborden bestaan er ook van die transparant rubberen overlegdingen... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2014 08:28 #144382 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed

"Reinoud ter Braake" schreef:
Hebben jullie nog geen WIFI in je shed :lol:


Net te ver weg van 't huis, dus net geen bereik. Balen! ;)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2014 22:16 #144401 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
Ja, ik heb ook heel veel ideeën liggen in mijn hal, maar het werden er zo veel dat ik die nooit in één leven allemaal kan uitwerken....Lars, geweldige tekst.... Dus wat orde in de ' ideeën ' geschapen.
Voor mijn gereedschap heb ik een houten kast gemaakt bestaande uit twee bakken die met een lang pianoscharnier als een kast kan openklappen en met een hangslot kan worden afgesloten.
Een deel is aan de muur bevestigd, linker is metrisch met ring, steek en draai sleutels, baco's en met viltstift heb ik al het gereedschap aangegeven en voor de doppen de nummers erbij.
Rechterdeel is voor Engelse gereedschap en 8 schroevendraaiers, doppen op het onderste houten spant.

Een gereedschaptrolly met een Kraft set, onderin luchthereedschap en bovenin momentsleutel, compressiemeter, klepstel en en spanningzoeker.
Boven de grote werkbank heb ik al het Speciaal Volvo gereedschap opgehangen, ook weer met viltstift als markering van de vorm.
Dan een PSU kast, zo'n legerkast, waar al het bijzonder gereedschap, alle soorten olie, koelsvloeistof, etc. en slijp en luchtgereedschap ligt.
Een 2e PSU kast voor alles wat met carburateurs te maken heeft, revisiesetjes, een plank Stromberg en een SU.
Dan een 3e met alles voor ontsteking, voorraad remblokken en slangen.

Denk nu niet dat alles verder georganiseerd bij ligt, maar langzaam komt er orde in.
Zal morgen wat foto's maken, dat spreekt wat meer

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.