Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
07-10-2014 23:42 #144296 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
Ik ben een enorme rommelkont, kan/wil niets weggooien en ruim veeeel te weinig op :oops:
Een tijd geleden las ik echter woorden van troost;

"Orde en netheid is voor sukkels, alleen een genie beheerst de chaos"

Daarmee spreek ik mezelf dan maar moed in/steek mijn kop mee in het zand.
Zal binnenkort eens een ongecensureerde foto schieten.......

Maarre respect hoor voor ieder die het netjes voor elkaar heeft, ik zou willen dat ik de discipline had...... :roll:

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2014 09:39 #144302 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed

"Lars Rengersen" schreef:
Hoe ga je het boven dan doen?
Ik heb boven ook een punt. Kan in het midden net/bijna staan en het loopt af in een punt.
Ik was van plan om daar spullen op te slaan in stevige verhuisdozen voor zover dat past.
En dan opschrijven wat er in welke genummerde doos zit.
Die stevige stellingen is wel een idee voor beneden voor de grotere delen die wel binnen handbereik moeten maar niet in een vakjeskast passen. Of misschien nog een gebruikte stalen archiefkast op de kop tikken, dan kan de deur dicht en staat het netjes.


Hoi Lars,

Aan de achterzijde is het eenvoudig. Daar hebben we lange planken van 2x2,40 meter geplaatst en in het midden een steunbalk. Dit zelfde wil ik in het midden gedeelte doen, maar dan met kasten zodat je er tussendoor kan lopen.
Wij hebben beneden goedkope houten kasten staan, zie link voor een idee . Deze laten zich prima met een decoupeerzaag verzagen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2014 12:09 #144309 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
Mijn garage staat 'vol' met afgedeankte bedrijfsinventaris:

- Gebruikte stalen stellingen (industriele kwaliteit, gebruikt net zo duur als nieuw bouwmarktspul, maar dan een stuk robuuster). De stellingen heb ik in een aparte ruimte van de garage staan, die afgesloten is met een grote schuifdeur, handig om stof/slijpsel tegen te houden.
- De eerder genoemde stalen hangmappenkasten. Echt onvoorstelbaar hoeveel onderdelen je daarin kwijt kunt. Erg stevig, dus geen probleem om een la vol te gooien met oude remschijven en klauwen bijvoorbeeld.
- Stalen roldeurkast, ook ideaal. Die staat wel in dezelfde ruimte als waar ik ook met slijptol bezig ben, tijdens dat werk trek ik deuren dicht en klaar.
- Stalen schuifdeurkast. Kan dicht tijdens het slijpen, en is ca. 100cm hoog, dus daar staat bijv. m'n kolomboor op (extra werkruimte).

En de kast die ik echt iedereen kan aanraden: een stalen 'tekeningenkast'. Bedoeld om groot formaat papier in op te bergen, maar ik gebruik 'm zowel voor alle kleine onderdelen (schroefjes, moertjes, ringetjes, rubbers) maar ook voor al het gereedschap wat niet in m'n 'gewone' gereedschapskist past. Alle doppensets, lijmklemmen, zagen, beitels, etc etc.

Zo'n tekeningenkast moet je echt toevallig tegenkomen, op marktplaats komen ze nog wel eens voorbij maar meestal voor (wat mij betreft) te hoge prijzen (100-400 euro). Vergeleken met nieuw niet duur, maar toch.. voor een ladenkast wel veel..
Die van mij is er zo een: www.logisticshop.nl/tekeningenka ... maat.html. . maar dan voor een fractie van die prijs.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Henk Meijer (GAST)
  • Henk Meijer (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-10-2014 18:14 #144326 door Henk Meijer (GAST)
Beantwoord door Henk Meijer (GAST) in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
Pieter, Jij hebt daar echt een mooie motorfiets staan. :lol: :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2014 19:41 #144332 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
Ik wist niet dat dat tot de opbergmogelijkheden behoorde maar ik heb ook wifi in de garage, een laptopje en een extra beeldscherm...
verder een dubbeldeurs koelkast voor de versnaperingen
een wasmachine + droger,
stromend water, maar dat zal minder worden als het dak dicht is :lol: :lol:
en er moet nog een digitale radio komen.
Verder een hoop stroom en licht en warm en koud water.
Geheel geïsoleerd, als ik binnen sta te slijpen hoor je buiten bijna niets en het is er nog lekker warm ook. ;)
war ook wel lekker is is een ruime garagedeur van 350 bij 250


nu maar wachten op de pannetjes...
Thanks Rob voor de hulp bij het ontwerpen en bouwen van mijn "mancave"...


Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2014 19:59 #144333 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
En dan nog die franse deuren en ramen...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2014 20:22 #144336 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
En die lantaarnpaal verplaatsen of de paal voorzien van parkeersensoren en een alarm.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2014 20:42 #144337 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
Dank voor alle leuke inspiratie en reacties. Ik zal het topic hernoemen naar "Share your shed" (Deel uw schuur).
Om aan te sluiten bij de spreuk van Jan, deze kwam ik eens tegen en was ik content mee.



Gereedschapsbord heb ik ook geprobeerd, maar bij mij dwong het geen discipline af. Ben benieuwd naar jouw hoeveelheid lege haakjes Ruud.
Zo'n lege stelling vind ik een heel goed idee van je Ronald.
Ik heb nogal de neiging om dingen "even snel" neer te leggen en dus is m'n werkbank vaak vrij vol.
Als ik daar dan zo'n kast voor heb, ligt het niet direct in de weg en kan ik die gewoon periodiek opruimen.
Verder vind ik net als Jörg en Erik een gesloten kast systeem prettig ivm stof en vuil.
Ik zag in de buurt al best aardige gebruikte opbergkasten voor 39 euro bij een kringloop.

Met "opschrijven wat erin zit" bedoelde ik eigenlijk ook "in de computer zetten" Willy. Ik ben al begonnen in een Word document maar wellicht maar ik dat nog wat geavanceerder. Dan is inderdaad Wifi en een oude laptop ook wel handig.

Kan me inderdaad voorstellen dat zo'n tekeningen kast handig is voor klein spul.
Boutjes, moertjes, pakkingen, etc
Staat nu wel wat op marktplaats, deze bijvoorbeeld . Beetje ver weg, maar ga die optie zeker in de gaten houden.

Oh ja, ter info, mijn ruimte is 42 m2 (ongeveer 6x6) maar daar moet ook nog onze voorraad appelsap, de grasmaaier en koelkast en vriezer in. Maar houd netto gelukkig genoeg over.

Wordt vervolgd en ik ben benieuwd naar nog meer praatjes en plaatjes.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
08-10-2014 21:08 #144339 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed
Als je gaat opschrijven gebruik dan excel en dan alle aparte info in een unieke cel. Wanneer je handiger wordt met excel kan je zelf zoeksystemen maken of informatie koppelen. Als het in wordt sta, dan kan je later weinig filteren.

bijvoorbeeld met 1 druk op de knop al je versnellingsbak onderdelen oproepen, of in 1 keer kijken wat er in bak 4a ligt, of welke onderdelen gekocht zijn voor 5 euro. Enzovoort.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2014 21:42 #144343 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Opbergsystemen garage a.k.a Share your Shed

"Lars Rengersen" schreef:
En die lantaarnpaal verplaatsen of de paal voorzien van parkeersensoren en een alarm.

Jij weet niet wat er achter de garagedeur staat!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.