wat heb jij vandaag gedaan

• Martijn Jansen (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
17-04-2016 16:46 #159648 door Martijn Jansen (GAST)
Beantwoord door Martijn Jansen (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
Afgelopen tijd een paar 'dingetjes' aan de Amazon gedaan:
- nieuwe accu geplaatst
- rolgordels gemonteerd voor
- rubber kofferklep vervangen
- sierstripje rondom de kentekenplaat aangebracht
- vandaag lekker rondtoertje gemaakt
- afgetankt

Klaar voor de Venniper Koninginnerit van volgende week zondag. Meer deelnemers van hier?

Att våga är att tappa fotfästet en stund, att inte våga är att förlora sig själv.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathieu van den Bosch
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-04-2016 18:24 #159651 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic wat heb jij vandaag gedaan
Zekeringenhouder van de 144 uit 1973 vervangen. Had geregeld problemen door de corrosie op de houders en heb van een andere zekeringshouder eerst in een straalcabine alle punten waar de zekering contact moet maken schoon geblazen. Inmiddels bij Rick Donkers nieuwe zekeringen besteld en hoop dan voorlopig verschoond te blijven van elektrische problemen.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-04-2016 22:23 #159679 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic wat heb jij vandaag gedaan
Naast de EV combi ook nog thuis aan het verbouwen. In de voorschuur maken we een kleine douche/wc/keuken zodat mensen bij ons kunnen komen kamperen (alleen via/via, geen camping). We werken hierbij zoveel mogelijk met natuurlijke en duurzame materialen, waaronder leem. In de douche/wc komen tegels, maar uit duurzaamheid oogpunt willen we een mozaïek maken van restjes tegels die mensen over hebben. Vandaag hebben we de tegelzetter ter voorbereiding over de vloer gehad. Helaas bleken niet alle door ons verzamelde tegels even inzetbaar (ivm net andere maat of dikte).

Dus: Wie heeft er nog 15x15 badkamer tegels over die we mogen hebben?
Liefst omgeving Deventer omdat we zaterdag al van start gaan met tegelen, maar wellicht is er anders ook nog wel een logistieke mouw aan te passen.

Bijlagen:

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-04-2016 22:56 #159682 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
Niet vandaag maar eigenlijk vorige week zaterdag is de volgende klus uitgevoerd. Had ff geen tijd om de foto's te uploaden.

De compressor heeft zijn plekje op de nieuwe verdieping vloer gevonden

[img

[img

[img

[img

Deze zaterdag meer en deel van de dag besteed aan de witte Volvo 245 die wilde niet meer starten. Bleek iets heel eenvoudigs te zijn. De bougie's waren op. Een paar bougie's van de donor motor erin en hij liep direct. Jammer dat het zoveel tijd kost eer je er achter komt. Verder mijn zoon geholpen een rem plaat te maken voor zijn derbi zodat hij zijn remklauw kon monteren.

Gister lekker in mijn schuur thuis aan het werk geweest aan mijn transport fiets. Frame is van aluminium en komt uit 2006 de rest is allemaal uit de jaren 30-4- en 50. Hij staat weer strak in de lak en kan er weer jaren tegen aan.

[img

[img

[img

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-04-2016 21:12 #159698 door René Minnebo (GAST)
vandaag het op marktplaats bestelde derbi zadel binnen gekregen. Mijn zoon heeft zijn derbi drd gerestaureerd en had een nieuwe zadel nodig. De oude hoorde bij een ander frame en paste niet lekker op het drd frame. Aangezien hij niet thuis was heb ik het zadel gemonteerd.

[img

[img

• Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-04-2016 09:01 #159710 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
@ rené, leuk idee, dat nieuwe frame met ouderwetse onderdelen.

Ik heb ook zo'n ding van voor de oorlog, is degelijk, maar je zeult wel een boel gewicht mee.

Ik zie dat jouw trappers ook geen hoek maken van 180 graden. Heb je al een idee hoe je dat op gaat lossen?

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-04-2016 12:52 #159713 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic wat heb jij vandaag gedaan

"Ronald Damme" schreef:

Ik zie dat jouw trappers ook geen hoek maken van 180 graden. Heb je al een idee hoe je dat op gaat lossen?

He Ronald, ik heb dit probleem ook eens gehad. Heb het toen op kunnen lossen door de trapper spies er aan de andere kant van de trapper in te zetten. Het bleek namelijk dat de vlakje in de trapperas onder een hoek ten op zichte van elkaar stonden, heeft waarschijnlijk weer te maken met de hoek van de vlakke kant op de spie :)

Die motor ziet er gelikt uit Rene, heel mooi gedaan top. Klop het spreekwoord dus toch weer, de appel valt niet ver van de boom :P

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-04-2016 13:11 #159714 door René Minnebo (GAST)

@ rené, leuk idee, dat nieuwe frame met ouderwetse onderdelen.

Ik heb ook zo'n ding van voor de oorlog, is degelijk, maar je zeult wel een boel gewicht mee.

Moet ik nog even naar kijken, moet nog een keer los genomen worden, maar ik verdenk dat ik de spie er verkeerd in heb zitten. Oude trapas heb ik aan moeten passen naar de moderne situatie. Er zaten lagers in met losse kogels maar er zitten nu SKF dichte lagers in.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-04-2016 13:18 #159715 door René Minnebo (GAST)

Die motor ziet er gelikt uit Rene, heel mooi gedaan top. Klop het spreekwoord dus toch weer, de appel valt niet ver van de boom :P

Hij rijd als een motor maar is toch echt een 50cc brommer met een 6 bak. Mijn zoon heeft hem een keer geklokt met gps op 110 km/h. Maar toen zat er geen prop meer in de uitlaat en had hij de tandwielen verandert. Ding trekt voor een schakel brommer vreselijk snel op. Maar voor zijn eigen veiligheid heeft hij hem weer afgevoerd naar 60 km/h. Hij vond het zelf toch ook wel erg hard en de wouten staan tegenwoordig overal met de rollerbank.

• Pieter Singelenberg (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
01-05-2016 20:14 #160039 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
Coppa d'Europa gereden van Vaals naar Praag, 1500 km in drie dagen; teruggereden in twee weken via Dresden en Harz

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD