wat heb jij vandaag gedaan
- Gert van Beek (GAST)
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
13-02-2016 19:49 #158184
door Gert van Beek (GAST)
De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.
Beantwoord door Gert van Beek (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vandaag heb ik voor een vriend een technisch bestellijstje ( nieuwe onderdeeltjes techniek en rubbers) gemaakt voor zijn pas aangeschafte Renault Estafette, die we overigens eind vorig jaar samen gekocht en opgehaald hebben in de Franse Vogezen.
Inmiddels op NL kenteken en de CT is overgenomen voor een jaar; perfect!
Enne.... dit wordt absoluut geen foodtruck, dat komt omdat ik van de antifoodtruckbrigade ben
Groet Gert
Inmiddels op NL kenteken en de CT is overgenomen voor een jaar; perfect!
Enne.... dit wordt absoluut geen foodtruck, dat komt omdat ik van de antifoodtruckbrigade ben
Groet Gert
De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-03-2016 22:19 #158592
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vandaag wat kleine klusjes in de werkplaats gedaan. Je denkt klaar te zijn maar als je ervoor gaat zitten dan heb je van oja dat moet nog en dit nog oja en ook niet ff dat dingetje vergeten.
het begin van het alarm systeem is er. Nee geen nepper hij doet het icm met een sirene. Die laatste moet ik nog kopen.
Dat vogelhuisje is de uitloop van de mijn mechanische afzuiger.
Ik had nog wat PVC over, dus een opberg koker van gemaakt. Spul lag eerst op de werkbank en was een beetje rommelig dus dan maar zo.
tyraps, (hoe schrijf je dat eigenlijk) een plekje gegeven.
Eindelijk een lege werkbank, althans dit deel.
Omdat de deuren 15 cm dik zijn door de isolatie zit er een behoorlijke spleet tussen de deuren anders krijg je ze niet open. Dit sluit nooit 100% met als gevolg tocht want mijn ingang zit op het westen. En aangezien daar meestal de wind vandaan komt dacht ik er moet een tochtlat op de deur. Tochtstrip moet ik nog plaatsen. Moet nog ingefreesd worden.
Thv het slot zit nog een spleet en toen ik de mechanische ventilatie aan had gezet gierde daar de wind naar binnen. Buiten was het windstil. De mechanische afzuiger trekt behoorlijk zoals je kunt zien op het filmpje.
het begin van het alarm systeem is er. Nee geen nepper hij doet het icm met een sirene. Die laatste moet ik nog kopen.

Dat vogelhuisje is de uitloop van de mijn mechanische afzuiger.

Ik had nog wat PVC over, dus een opberg koker van gemaakt. Spul lag eerst op de werkbank en was een beetje rommelig dus dan maar zo.

tyraps, (hoe schrijf je dat eigenlijk) een plekje gegeven.

Eindelijk een lege werkbank, althans dit deel.

Omdat de deuren 15 cm dik zijn door de isolatie zit er een behoorlijke spleet tussen de deuren anders krijg je ze niet open. Dit sluit nooit 100% met als gevolg tocht want mijn ingang zit op het westen. En aangezien daar meestal de wind vandaan komt dacht ik er moet een tochtlat op de deur. Tochtstrip moet ik nog plaatsen. Moet nog ingefreesd worden.
Thv het slot zit nog een spleet en toen ik de mechanische ventilatie aan had gezet gierde daar de wind naar binnen. Buiten was het windstil. De mechanische afzuiger trekt behoorlijk zoals je kunt zien op het filmpje.

06-03-2016 11:46 #158595
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic wat heb jij vandaag gedaan
Fijne klusjes hoor! Mooie werkplaats ook, ik moet ook maar eens gaan organiseren!!!
En het zijn volgens mij op z'n Amerikaans "Tiewraps" of "Tie Wraps" Ik zie het eigenlijk nooit zo geschreven, volgens mij doet hier iedereen "tieraps"!
En het zijn volgens mij op z'n Amerikaans "Tiewraps" of "Tie Wraps" Ik zie het eigenlijk nooit zo geschreven, volgens mij doet hier iedereen "tieraps"!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Pieter Singelenberg (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
07-03-2016 19:16 #158614
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
vandaag de Amazon weer fluitend door de APK, kunnen we er wat dat betreft weer twee jaar tegen....
ik heb een VDO kilometerteller/snelheidsmeter met een klein digitaal display waar de km stand op af te lezen is en bij de vorige APK keuring had de keurmeester de komma voor het 100 metercijfer niet gezien en i.p.v. 15000,0 had hij 150000 km op het apk formulier gezet, nu had hij het wel goed gezien en 30.000 genoteerd; op de rdw site was de km stand dus al als dubieus gekwalificeerd, zal er nu niet beter op worden :lol:
ik heb een VDO kilometerteller/snelheidsmeter met een klein digitaal display waar de km stand op af te lezen is en bij de vorige APK keuring had de keurmeester de komma voor het 100 metercijfer niet gezien en i.p.v. 15000,0 had hij 150000 km op het apk formulier gezet, nu had hij het wel goed gezien en 30.000 genoteerd; op de rdw site was de km stand dus al als dubieus gekwalificeerd, zal er nu niet beter op worden :lol:
- Katja Bakker
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
10-03-2016 22:28 #158721
door Katja Bakker
Beantwoord door Katja Bakker in topic wat heb jij vandaag gedaan
nou...... eigenlijk heb ik vandaag geen fluit gedaan.... ja.. van het weer genoten
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-03-2016 00:11 #158940
door René Minnebo (GAST)
met 3 oldtimers die allen gerestaureerd of opgeknapt worden heb je ook veel onderdelen en die moet je ergens kwijt.
mijn pa heeft een stukje zolder en ik heb een groter stuk want tja mijn opel admiral is groter dan de fiat 850 waar mijn pa mee bezig is. Maar allebei hebben we ruimte tekort dus heb ik een alternatief gevonden want ook de Volvo 245 gaat deels uit elkaar en die onderdelen moet ik dus ook ergens kwijt.
dit is mijn pa zijn onderdelen zolder
dit is mijn zolder waar voornamelijk diverse spullen.
tussen de brug en de muur had ik nog een lengte van 5 mtr lang, 0,50 mtr breedt en 2 mtr hoog. Daar kunnen heel wat kratjes staan. Heb zelfs ruimte voor de grote 2 cillinder compressor met 3kw 3 fase motor.
Eerst de lange balk geplaatst en toen de dwars balkjes. De dwarsbalkjes zitten met balkdragers vast aan de grote balk en het andere eind zit in de muur. In het midden van de 5 mtr lange balk komt voor het doorhangen een trek stang naar het stalen frame van de werkplaats.
vloerplaat moet nog een stukje naar achter.
De rest maak ik over 2 weken af.
mijn pa heeft een stukje zolder en ik heb een groter stuk want tja mijn opel admiral is groter dan de fiat 850 waar mijn pa mee bezig is. Maar allebei hebben we ruimte tekort dus heb ik een alternatief gevonden want ook de Volvo 245 gaat deels uit elkaar en die onderdelen moet ik dus ook ergens kwijt.
dit is mijn pa zijn onderdelen zolder

dit is mijn zolder waar voornamelijk diverse spullen.

tussen de brug en de muur had ik nog een lengte van 5 mtr lang, 0,50 mtr breedt en 2 mtr hoog. Daar kunnen heel wat kratjes staan. Heb zelfs ruimte voor de grote 2 cillinder compressor met 3kw 3 fase motor.
Eerst de lange balk geplaatst en toen de dwars balkjes. De dwarsbalkjes zitten met balkdragers vast aan de grote balk en het andere eind zit in de muur. In het midden van de 5 mtr lange balk komt voor het doorhangen een trek stang naar het stalen frame van de werkplaats.

vloerplaat moet nog een stukje naar achter.

De rest maak ik over 2 weken af.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-03-2016 00:39 #158941
door René Minnebo (GAST)
De skibox moet een andere plek krijgen en misschien wel een ander baasje, gebruik hem te weinig, en de reserve portieren van de 245 gaan naar beneden dus dan komt er veel ruimte vrij.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-04-2016 21:39 #159280
door René Minnebo (GAST)
Vandaag weer ff verder gegaan met de extra vloer oppervlakte die we nodig hebben voor de onderdelen die vrij komen van 2 auto's
Aangezien een badding van 5 mtr lang toch aardig door kan gaan hangen wilde ik deze met een ketting in het midden ophangen aan de stalen geraamte van de werkplaats. Ik had geen ketting meer maar wel een strip van 5 cm breed en bijna 5 mm dik.
Ik had vandaag klaar willen zijn met de vloer en had ook de compressor erop willen hebben maar het was toch even meer werk als ik dacht en ik heb de laatste tijd last van mijn schouder en knie en doe het wat rustiger aan. Volgende week zaterdag weer verder.
Aangezien een badding van 5 mtr lang toch aardig door kan gaan hangen wilde ik deze met een ketting in het midden ophangen aan de stalen geraamte van de werkplaats. Ik had geen ketting meer maar wel een strip van 5 cm breed en bijna 5 mm dik.

Ik had vandaag klaar willen zijn met de vloer en had ook de compressor erop willen hebben maar het was toch even meer werk als ik dacht en ik heb de laatste tijd last van mijn schouder en knie en doe het wat rustiger aan. Volgende week zaterdag weer verder.
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Minder
Meer
02-04-2016 21:46 #159281
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic wat heb jij vandaag gedaan
Dat ziet er goed uit!
Ik moet ook woekeren met ruimte trouwens, je schrikt je wild van alle onderdelen die er van een simpele amazon komen
Doe rustig aan, blessures hebben we niets aan.
Groet Jan
Ik moet ook woekeren met ruimte trouwens, je schrikt je wild van alle onderdelen die er van een simpele amazon komen

Doe rustig aan, blessures hebben we niets aan.
Groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-04-2016 20:38 #159315
door René Minnebo (GAST)
Jan dat is nou mijn probleem, ik kan niet stil zitten.