Bredere velgen
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Gert Vegter" schreef:
Het aanbod van winterbanden in de maat 195/70/15 is helaas beperkt tot vrijwel alleen bestelwagenbanden. In de praktijk blijkt dat echter geen probleem (heb ze nu ook onder mijn Amazon). Ze zijn maar een fractie stugger, echter het stuurt merkbaar lichter, zelfs met een spanning van 2 bar."Lars Rengersen" schreef:
...is inderdaad een prima optie met ook voldoende aanbod in banden (wel op letten dat je geen bestelbus uitvoering neemt)...
Ik heb ze ook wel eens gehad, ze voelen alleen beduidend zwaarder aan, zouden ze dat ook zijn? Lijkt me wel een nadeel voor het onafgeveerde gewicht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dat zou best eens kunnen. Bij mij zitten ze op Minilites, lichtmetaal dus en dat compenseert weer wat"Boele Braaksma" schreef:
Ik heb ze ook wel eens gehad, ze voelen alleen beduidend zwaarder aan, zouden ze dat ook zijn? Lijkt me wel een nadeel voor het onafgeveerde gewicht.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Groeten, Rob
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Ben net terug van Ed met 5 dichte velgen. Breder dan 5.5J wil ik overigens ook niet gaan.
Groet
Arno
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-

- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Wat voor banden heb je op die 6J gelegd als ik vragen mag?
Arno
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Hans
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Hans, het is inderdaad het velgdeel dat ik gebruik van de donorvelg. Ik laat de binnenkant van de donorvelg aan de buitenkant van de originele velg zetten. Misschien kun je op de tweede foto de lasnaad zien waar het buitenste deel van de originele velg is vervangen door de donor velg. Normaal wordt hier een ring in gezet, nu heb je een hele nieuwe velgbuitenkant met de looks van een GT velg en het voordeel van maar een lasnaad ipv twee
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-