Bredere velgen

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-03-2014 11:25 #139033 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Bredere velgen

"Gert Vegter" schreef:

"Lars Rengersen" schreef:
...is inderdaad een prima optie met ook voldoende aanbod in banden (wel op letten dat je geen bestelbus uitvoering neemt)...

Het aanbod van winterbanden in de maat 195/70/15 is helaas beperkt tot vrijwel alleen bestelwagenbanden. In de praktijk blijkt dat echter geen probleem (heb ze nu ook onder mijn Amazon). Ze zijn maar een fractie stugger, echter het stuurt merkbaar lichter, zelfs met een spanning van 2 bar.

Ik heb ze ook wel eens gehad, ze voelen alleen beduidend zwaarder aan, zouden ze dat ook zijn? Lijkt me wel een nadeel voor het onafgeveerde gewicht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-03-2014 13:02 #139037 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Bredere velgen

"Boele Braaksma" schreef:
Ik heb ze ook wel eens gehad, ze voelen alleen beduidend zwaarder aan, zouden ze dat ook zijn? Lijkt me wel een nadeel voor het onafgeveerde gewicht.

Dat zou best eens kunnen. Bij mij zitten ze op Minilites, lichtmetaal dus en dat compenseert weer wat

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-12-2014 08:39 #146337 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Bredere velgen
Is er nog iets voor te zeggen om in de velg meteen een ribbel voor tube-less banden te laten lassen of is er verder geen voordeel tov een band met binnenband?

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-12-2014 11:04 #146345 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Bredere velgen
Arno, ik heb deze foto's volgens mij al eens geplaatst. Ik gebruik een donor velg voor het verbreden en dan zit die ribbel er al in. Ik heb laatst vier 6J donor velgen gekocht voor mijn Katterug maar dat word me toch iets te breed. Als je wilt kun je deze van me overnemen omdat ik eigenlijk niet breder dan 5J / 5.5J wil gaan. Met deze 6J's kun je tot ongeveer 6.5J gaan op een Amazon velg.

Groeten, Rob

Bijlagen:

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-12-2014 19:09 #146374 door Arno Pfennings
Hoi Rob,

Ben net terug van Ed met 5 dichte velgen. Breder dan 5.5J wil ik overigens ook niet gaan.

Groet

Arno

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-12-2014 23:16 #146383 door Rob Baeten
Iets bredere knuffels onder een Amazon is wel heeel erg mooi hoor :lol: het maakt de Amazon mooi bol. Ik heb deze set onder de wagen van mijn zoon zitten. Helaas hebben we deze wagen nog niet klaar omdat mijn vrije tijd nu naar mijn Katterug gaat, en Levi in Rotterdam studeerd en minder vaak thuis komt :( . Dus als je deze wielen eens een weekje onder jouw wagen wilt uit proberen dan kom ze maar omruimen.

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-12-2014 08:50 #146392 door Arno Pfennings
Hoi Rob,

Wat voor banden heb je op die 6J gelegd als ik vragen mag?

Arno

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-12-2014 13:06 #146402 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Bredere velgen
Rob, bedoel je met donorvelgen dat je een snede maakt, en een gedeelte overzet, of las/ zet je het hart om?

Hans

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-12-2014 20:17 #146421 door Rob Baeten
Arno, ik heb er 195-65ers op liggen. Heb de zelfde banden maat op mijn andere Amazon en het rijd echt prima

Hans, het is inderdaad het velgdeel dat ik gebruik van de donorvelg. Ik laat de binnenkant van de donorvelg aan de buitenkant van de originele velg zetten. Misschien kun je op de tweede foto de lasnaad zien waar het buitenste deel van de originele velg is vervangen door de donor velg. Normaal wordt hier een ring in gezet, nu heb je een hele nieuwe velgbuitenkant met de looks van een GT velg en het voordeel van maar een lasnaad ipv twee

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-01-2015 20:03 #147498 door Arno Pfennings
Als het goed is zijn de bredere velgen over een weekje klaar en ondertussen was ik ook aan het kijken naar Ravus white-wall ringen en ik vroeg mij af of die zonder problemen passen op dichte amazon velgen (en 195/65 banden)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD