versnellingsbak

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-03-2014 18:27 #138793 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic versnellingsbak
Er is mij nog niets om de oren gevlogen bij het delen van een overdrive (bekijk het onderdelenboek eens goed). De conus wordt met veren aangedrukt maar die zitten met interne delen vast dus die komen niet los als je op door extern te schroeven op een ander vlak deelt.
Eventueel zitten de rollen van de vrijloop (die dus ver achterin zit) in de weg. Is er met iets bewegen te opzichte van elkaar niets te bereiken?
Die veerring moet er natuurlijk weer op.
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Burger
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-03-2014 19:03 #138795 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic versnellingsbak
ik heb alles verschillende keren geprobeerd zonder brute kracht natuurlijk want ik wil niets stuk maken , maar nu las ik dat als je de overdrive van de bak wil scheiden je de achterwielen van de grond los snel moet laten draaien in de overdrive en dan de motor uit zetten en dan pas de bak van de overdrive scheiden ,maar bij mij was de bak stuk dus zal er toch wel een ander methode zijn ,ik ben om het humeur een beetje op peil te houden maar ff aan de deur panelen van de combi begonnen en dan wachten we nog even wat ideeën van het forum af
grtz Rob

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-03-2014 21:45 #138804 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic versnellingsbak
Over je laatste opmerking bestaat al een topic van Boele.
Maar je bent aan het monteren, dus ik zie het verband niet (behalve dat het ook de vrijloop kan zijn, maar dan op een andere manier). Helaas heb ik bij mijn de-/montages nooit foto's gemaakt.
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Rob Burger
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-03-2014 22:08 #139094 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic versnellingsbak
hallo allemaal,
de bak zit er weer onder en doet het goed ,ik ben met de bak en de overdrive naar een mede Volvo lid geweest die al verschillende overdrives gereviseerd had en daar ook wel een rayonavond voor de club had gegeven en samen met hem de overdrive open gemaakt want ook hij kreeg hem er niet op ,er moeten namelijk 3 verschillende onderdelen precies in de gleuven van de as glijden en de laatste deed dat niet waarschijnlijk door een stukje slijpsel uit de oude versnellingsbak ,maar nu is alles goed nagelopen en de keringen vervangen en ik heb weer een hoop geleerd , alles met speciale vloeibare pakking weer in elkaar gezet want ander gaat hij zeker lekken volgens de expert ,dus ik kan weer verder met de combi ,het gaar jullie goed,
groet Rob

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD