EZ Power

  • Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-06-2014 00:18 #141025 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic EZ Power
Merci voor jouw aanvulling François,

De narigheid bij electrische servosturing blijft dat het bij een bepaalde snelheid uitschakelt. Een plas water op de autosnelweg kan daarom erg onaangenaam blijven. Iets wat je met hydrauliek niet hebt.
Mijn as was (uiteraard) nog niet klaar vandaag. Het bedrijf had wat leverproblemen voor een grote klant en dan kom je als kleintje dus achter aan de rij.
Als ik een stapje verder ben volgt een post in de rubriek "projecten".

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-06-2014 21:41 #141045 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic EZ Power

"Teun van Popta" schreef:
Merci voor jouw aanvulling François,

De narigheid bij electrische servosturing blijft dat het bij een bepaalde snelheid uitschakelt. Een plas water op de autosnelweg kan daarom erg onaangenaam blijven. Iets wat je met hydrauliek niet hebt.
Mijn as was (uiteraard) nog niet klaar vandaag. Het bedrijf had wat leverproblemen voor een grote klant en dan kom je als kleintje dus achter aan de rij.
Als ik een stapje verder ben volgt een post in de rubriek "projecten".

Teun

klopt niet helemaal want het werkt niet op snelheid maar op "torsie"
In de unit zit een torsie mechanisme die een bus op en neer schuift, in de bus zit een elektrische opnemer die de uitslag meet en doorgeeft aan de ECU.
Rijd je nu langzaam en ga je sturen dan is er veel torsie dus een grote uitslag van de metalen bus/schuifstuk en de unit zal veel helpen.
Rijd je sneller dan stuurt de auto al lichter en zal er minder torsie zijn dus ook minder bekrachtiging

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-06-2014 14:15 #141116 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic EZ Power
Dat is mij duidelijk Joost,

Maar ik tast nog in het duister hoe NSK de boel echt afgeregeld heeft. Ik heb twee keer met een EZ gereden en was bepaald niet onder de indruk van wat er op snelheid gebeurd. Elders op het forum was al gemeld dat de EZ uitschakelde boven een bepaalde snelheid en vanNSK-Duitsland krijg ik geen informatie tot op heden.
Allemaal niet zo'n probleem in het licht van de lage kosten die ik nu maak.
Ik blijf nog even trekken aan NSK en zal via mijn kanalen nog eens proberen wat los te krijgen aan info.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD