- Berichten: 934
EZ Power
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-04-2014 20:32 #139811
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
EZ Power is gemaakt door Teun van Popta
Beste vrienden,
Ik zou graag eens wat reacties willen hebben van leden die een EZ (of vergelijkbare) stuurbekrachtiging hebben ingebouwd.
Bij mij is er nog steeds twijfel om dit avontuur aan te gaan. Nu de Amazon op het punt staat om naar de spuiter te gaan en het dashboard er uit is, is nu natuurlijk wel het moment daar om te beslissen. Ik geloof best dat het lekker is bij parkeren, maar als ik lees dat er boven de 60 kmh niets meer te merken is, dan vraag ik mij af wat er gebeurt als je met een lekker vaartje een plas water raakt o.i.d.
Teun
Ik zou graag eens wat reacties willen hebben van leden die een EZ (of vergelijkbare) stuurbekrachtiging hebben ingebouwd.
Bij mij is er nog steeds twijfel om dit avontuur aan te gaan. Nu de Amazon op het punt staat om naar de spuiter te gaan en het dashboard er uit is, is nu natuurlijk wel het moment daar om te beslissen. Ik geloof best dat het lekker is bij parkeren, maar als ik lees dat er boven de 60 kmh niets meer te merken is, dan vraag ik mij af wat er gebeurt als je met een lekker vaartje een plas water raakt o.i.d.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Oudijk
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 302
16-04-2014 22:50 #139827
door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic EZ Power
Hallo Teun,
Ik heb samen met Twain de stuurbekrachtiging bedacht op basis van een Opel Corsa.
Dit is ongeveer 4 jaar geleden geweest en wij hebben ook toen der tijd een stukje in het verenigingsblad geschreven.
Zelf heb ik tot nu toe het hele jaar door ,ook in de winters hier mee tot volle tevredenheid hier mee gereden.
Ook hebben diverse clubleden bij mij proefgereden ,voor dat zij er aan begonnen om dit te installeren.
Ik kan maar een ding zeggen ,en dat is het volgende ,ga een keer proefrijden met dit systeem en beoordeel zelf.
Gr. Jan Oudijk.
Ik heb samen met Twain de stuurbekrachtiging bedacht op basis van een Opel Corsa.
Dit is ongeveer 4 jaar geleden geweest en wij hebben ook toen der tijd een stukje in het verenigingsblad geschreven.
Zelf heb ik tot nu toe het hele jaar door ,ook in de winters hier mee tot volle tevredenheid hier mee gereden.
Ook hebben diverse clubleden bij mij proefgereden ,voor dat zij er aan begonnen om dit te installeren.
Ik kan maar een ding zeggen ,en dat is het volgende ,ga een keer proefrijden met dit systeem en beoordeel zelf.
Gr. Jan Oudijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Minder
Meer
- Berichten: 267
17-04-2014 00:13 #139830
door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic EZ Power
Hoi Teun,
Ik heb ook een elektrische bekrachtiging. Ik heb in eerste instantie ook in de auto van jan mogen ervaren hoe lekker het is.
Ik wil er 1 ding over kwijt en dat is nooit meer zonder bekrachtiging. Achteruitrijden is geen enkel probleem en uitparkeren waarbij je een aantal keer moet steken is geen opgave meer. Heerlijk gewoon.
Je wordt ouder en krijgt last van de gewrichten. Ik ook, polsen die pijn gingen doen terwijl de Amazon als die rolde normaal stuurde.
Inbouwen in met het apparaat van joost een fluitje van een cent en kan nadat de auto geheel klaar is.
Van joost krijg je een inbouw instructie met foto's en een duidelijke uitleg hoe je het moet doen. Het is ongeveer 3 uur werk. Alles is voorbereid door joost. Stekkertjes kabels en klemmen. Zekeringhouder en extra zekeringen.
Gereedschap wat makkelijk is is een pijpensnijders. Met de ijzerzaag gaat het ook maar dan lig je ongemakkelijk je stuurstang door te zagen.
Inbussleutel 6mm, sleutel 13 voor de accu en de aansluiting startmotor. Kniptang accuboor om de borgen te plaatsen.
Boortje 4 en 5 MM. Hamer.
Ik moet nog ergens de inbouwbeschrijving hebben. Als je wilt mail ik die wel even naar je.ik hoor het wel.
Ik heb ook een elektrische bekrachtiging. Ik heb in eerste instantie ook in de auto van jan mogen ervaren hoe lekker het is.
Ik wil er 1 ding over kwijt en dat is nooit meer zonder bekrachtiging. Achteruitrijden is geen enkel probleem en uitparkeren waarbij je een aantal keer moet steken is geen opgave meer. Heerlijk gewoon.
Je wordt ouder en krijgt last van de gewrichten. Ik ook, polsen die pijn gingen doen terwijl de Amazon als die rolde normaal stuurde.
Inbouwen in met het apparaat van joost een fluitje van een cent en kan nadat de auto geheel klaar is.
Van joost krijg je een inbouw instructie met foto's en een duidelijke uitleg hoe je het moet doen. Het is ongeveer 3 uur werk. Alles is voorbereid door joost. Stekkertjes kabels en klemmen. Zekeringhouder en extra zekeringen.
Gereedschap wat makkelijk is is een pijpensnijders. Met de ijzerzaag gaat het ook maar dan lig je ongemakkelijk je stuurstang door te zagen.
Inbussleutel 6mm, sleutel 13 voor de accu en de aansluiting startmotor. Kniptang accuboor om de borgen te plaatsen.
Boortje 4 en 5 MM. Hamer.
Ik moet nog ergens de inbouwbeschrijving hebben. Als je wilt mail ik die wel even naar je.ik hoor het wel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 890
17-04-2014 00:25 #139831
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic EZ Power
Ik las ergens, weet niet meer in welk tijdschrift, dat een rallyrijder als Olaf Pothoven de bekrachtiging nu standaard inbouwt in elke auto die hij opbouwt.
Ik heb er nog geen ervaring mee, kan hooguit zeggen: ik weet niet wat ik mis...
Ik heb er nog geen ervaring mee, kan hooguit zeggen: ik weet niet wat ik mis...
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Oudijk
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 302
17-04-2014 17:47 #139843
door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic EZ Power
Hallo Teun,
Ik heb kort geleden de stuurbekrachtiging van Hermine Vlas gerepareerd .
Deze dame rijd ook rally's met haar Amazon gt en dit naar volle tevredenheid, je kan als je wilt haar naam op google intikken en dan krijg je een indruk hoe er met de auto omgesprongen word ,tijdens diverse evenementen.
Gr Jan.
Ik heb kort geleden de stuurbekrachtiging van Hermine Vlas gerepareerd .
Deze dame rijd ook rally's met haar Amazon gt en dit naar volle tevredenheid, je kan als je wilt haar naam op google intikken en dan krijg je een indruk hoe er met de auto omgesprongen word ,tijdens diverse evenementen.
Gr Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 890
17-04-2014 21:31 #139848
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic EZ Power
@ Teun,
bovendien ken je Hermien.
bovendien ken je Hermien.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 934
19-04-2014 12:17 #139868
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic EZ Power
Hartelijk dank voor alle info/adviezen.
Ik ga dan toch voor een EPS. Ben alleen nog niet uit het merk. Stuurstang doorzagen en weer lassen lijkt mij niet tof. Ik begrijp dat het systeem van EZ de stuurstang intact laat. (klemt er waarschijnlijk omheen?)
Heb in ieder geval de hele Pasen om er nog over na te denken.
Teun
Ik ga dan toch voor een EPS. Ben alleen nog niet uit het merk. Stuurstang doorzagen en weer lassen lijkt mij niet tof. Ik begrijp dat het systeem van EZ de stuurstang intact laat. (klemt er waarschijnlijk omheen?)
Heb in ieder geval de hele Pasen om er nog over na te denken.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 368
19-04-2014 14:46 #139870
door Mathieu van den Bosch
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic EZ Power
Hoi Teun,
EZ hakt ook gewoon de stuurstang door om de bekrachtiging er tussen te krijgen. EZ maakt ook weinig zelf maar haalt het gewoon bij de groothandel vandaan net als Opel. Ik heb kort geleden zelf zo'n corsa apperaat gehaald en een stuurstang doorgezaagd voor mijn 144. Nog geen tijd gehad om hem in te bouwen maar als het klaar is heeft het me zo'n 250 euro gekost. Wat wel een voordeel kan zijn bij EZ dat zijn nieuwe matrialen gebruiken en niet zoals andere en ik van de sloop.
Groet,
Mathieu.
EZ hakt ook gewoon de stuurstang door om de bekrachtiging er tussen te krijgen. EZ maakt ook weinig zelf maar haalt het gewoon bij de groothandel vandaan net als Opel. Ik heb kort geleden zelf zo'n corsa apperaat gehaald en een stuurstang doorgezaagd voor mijn 144. Nog geen tijd gehad om hem in te bouwen maar als het klaar is heeft het me zo'n 250 euro gekost. Wat wel een voordeel kan zijn bij EZ dat zijn nieuwe matrialen gebruiken en niet zoals andere en ik van de sloop.
Groet,
Mathieu.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 934
20-04-2014 18:57 #139887
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic EZ Power
Hallo Mathieu,
Ik heb een tijd geleden bij Opel eens geïnformeerd naar de nieuwprijs voor een oude Corsa-B unit.
Dat kwam ongeveer op € 1500 uit. EZ moet dus goede connecties hebben om het rendabel te maken.
De Corsa unit komt overigens uit Japan en wordt ook niet door de heren uit Rüdesheim zelf gemaakt.
Daar zitten waarschijnlijk de kansen.
Het maakt voor mij de keus makkelijker en laat de spaarpot in een betere conditie.
Teun
Ik heb een tijd geleden bij Opel eens geïnformeerd naar de nieuwprijs voor een oude Corsa-B unit.
Dat kwam ongeveer op € 1500 uit. EZ moet dus goede connecties hebben om het rendabel te maken.
De Corsa unit komt overigens uit Japan en wordt ook niet door de heren uit Rüdesheim zelf gemaakt.
Daar zitten waarschijnlijk de kansen.
Het maakt voor mij de keus makkelijker en laat de spaarpot in een betere conditie.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 934
22-04-2014 21:09 #139962
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic EZ Power
Zo, vooruitgang!
Vandaag voor weinig een Corsa-C unit gescoord.
Is iemand misschien in het bezit van een tekening cq handleiding waar op staat hoe de aansluiting op de stuurstang (EPS-stuurwiel en EPS-stuurhuis) op staat?
Teun
Vandaag voor weinig een Corsa-C unit gescoord.
Is iemand misschien in het bezit van een tekening cq handleiding waar op staat hoe de aansluiting op de stuurstang (EPS-stuurwiel en EPS-stuurhuis) op staat?
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.