144 verlagen!?
- A Heger (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
17-11-2012 17:54 #120486
door A Heger (GAST)
144 DL 1971
V40
Beantwoord door A Heger (GAST) in topic 144 verlagen!?
ZO
Het resultaat mag er zijn!
Hier de specs
achter
zogenaamde progressieve vering
bilstein B4 schokbrekers
(10mm verbreding aan bijde zijde moet ik nog doen)
voor
40mm verlagingsveren met de orginele schokbrekers.
En rondom 5,5 inch breede velgen met 195/65/15 banden.
De wagen staat een stuk meer voorover. Hij is stugger in de bochten en over vluchtheuvels. Het eerste is een pluspunt en het tweede een minpunt. Maarja het is of wegligging of comfort.
Door de breede nieuwe winterbanden rijd hij zeker een stuk beter.
Al met al heb ik er zeker geen spijt van dat ik hier mee begonnen ben. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Op de fotos zie je duidelijk het verschil wbt de stand van de wagen.
greetz
Het resultaat mag er zijn!
Hier de specs

achter
zogenaamde progressieve vering
bilstein B4 schokbrekers
(10mm verbreding aan bijde zijde moet ik nog doen)
voor
40mm verlagingsveren met de orginele schokbrekers.
En rondom 5,5 inch breede velgen met 195/65/15 banden.
De wagen staat een stuk meer voorover. Hij is stugger in de bochten en over vluchtheuvels. Het eerste is een pluspunt en het tweede een minpunt. Maarja het is of wegligging of comfort.
Door de breede nieuwe winterbanden rijd hij zeker een stuk beter.
Al met al heb ik er zeker geen spijt van dat ik hier mee begonnen ben. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Op de fotos zie je duidelijk het verschil wbt de stand van de wagen.
greetz
144 DL 1971
V40
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- k den Besten
- Premium lid
-
Minder
Meer
19-11-2012 12:22 #120528
door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic 144 verlagen!?
Mooi resultaat ! Bevallen de B4's goed? Dus wordt de auto daar stugger van?
Ik wil ze nl gaan kopen
Ik wil ze nl gaan kopen

- A Heger (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
19-11-2012 17:48 #120538
door A Heger (GAST)
144 DL 1971
V40
Ze waren zowieso beter dan de oude, maar of ze beter zijn dan koni's of B6's dat weet ik niet. Tot zover bevallen ze wel, ze zijn wel stug ja.
144 DL 1971
V40
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-11-2012 20:08 #120593
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic 144 verlagen!?
ziet er netjes uit Arjan! zo zijn de wielkasten voor en achter mooi en vergelijkbaar gevuld!
wat voor veren heb je exact gebruikt aan de voorkant, en was het plaatsen veel werk?
wat voor veren heb je exact gebruikt aan de voorkant, en was het plaatsen veel werk?
Groet, Hans
- A Heger (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
21-11-2012 22:28 #120596
door A Heger (GAST)
144 DL 1971
V40
Hey Hans,
Ja ik ben ook erg tevreden.
Ik heb 40 mm verlagings veren gebruikt, maar ik denkt dat je met 30 of 35mm ook een mooi resultaat hebt.
Mijn veren komen bij "merwede springs" vandaan.
De orginele veren kan je zonder veerspanners er uit halen maar dan moet je met een krik en assteunen werken.
Eerst het wiel er af, een assteun onder de draagarm zodat de veer weer word ingedrukt. De schokbreker en bovenste fuseekogel losbouten. Dan moet je de wagen weer omhoog krikken en dan komt de veer langzaam los. Het laaste stukje heb ik hem er tussen vandan moeten trekken maar hij zat nagenoeg los.
De kortere veer kan je er met gemak tussen zetten, en hierna kan je alles op de omgekeerde volgorde in elkaar zetten.
Met de fusee had ik wat problemen omdat die bij het vastzetten ineens wél meedraaide! Ik had natuurlijk zo'n mooie klem moeten regelen maar daar wist ik nog niets van. Ik heb toen voorzichtig het rubber omhooggeschoven en er een waterpomptang op gezet.
Ga je het ook proberen?
Ja ik ben ook erg tevreden.
Ik heb 40 mm verlagings veren gebruikt, maar ik denkt dat je met 30 of 35mm ook een mooi resultaat hebt.
Mijn veren komen bij "merwede springs" vandaan.
De orginele veren kan je zonder veerspanners er uit halen maar dan moet je met een krik en assteunen werken.
Eerst het wiel er af, een assteun onder de draagarm zodat de veer weer word ingedrukt. De schokbreker en bovenste fuseekogel losbouten. Dan moet je de wagen weer omhoog krikken en dan komt de veer langzaam los. Het laaste stukje heb ik hem er tussen vandan moeten trekken maar hij zat nagenoeg los.
De kortere veer kan je er met gemak tussen zetten, en hierna kan je alles op de omgekeerde volgorde in elkaar zetten.
Met de fusee had ik wat problemen omdat die bij het vastzetten ineens wél meedraaide! Ik had natuurlijk zo'n mooie klem moeten regelen maar daar wist ik nog niets van. Ik heb toen voorzichtig het rubber omhooggeschoven en er een waterpomptang op gezet.
Ga je het ook proberen?
144 DL 1971
V40
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-11-2012 11:59 #120606
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic 144 verlagen!?
bedankt voor de info Arjan!
staat wel op m'n lijstje; dan eerst alleen de voorkant, die vind ik altijd al te hoog staan, en ik twijfel er dan ook aan of hier de juiste veren wel onder zitten... maar ja hoe kom je daar weer achter... ik wil voorkomen dat als ik verlagingsveren plaats dat-ie dan opeens veel te laag komt omdat dan pas blijkt dat de huidige veren eigenlijk te lang (hoog) waren...
heb je je oude voorveren nog en zou je de hoogte daarvan eens voor me willen opmeten?
heeft nu nog niet mijn hoogste proriteit, maar 't gaat er wel eens van komen!
staat wel op m'n lijstje; dan eerst alleen de voorkant, die vind ik altijd al te hoog staan, en ik twijfel er dan ook aan of hier de juiste veren wel onder zitten... maar ja hoe kom je daar weer achter... ik wil voorkomen dat als ik verlagingsveren plaats dat-ie dan opeens veel te laag komt omdat dan pas blijkt dat de huidige veren eigenlijk te lang (hoog) waren...
heb je je oude voorveren nog en zou je de hoogte daarvan eens voor me willen opmeten?
heeft nu nog niet mijn hoogste proriteit, maar 't gaat er wel eens van komen!
Groet, Hans
- A Heger (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
23-11-2012 12:21 #120627
door A Heger (GAST)
25-11-2012 01:13 #120695
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic 144 verlagen!?
Arjan, heb je nog een plaatje van de achterveren voor je ze erop hebt gezet ?.
Heb net een HD onder een 164 gemonteerd met LPG tank, staat prima.
Op mijn 144-S zitten de originele veren met B4 Bilsteins achter, normale veren met Koni Classic vóór en IPD blauwe stabi stang met blauwe blokken. Met deze set up ben ik prima tevreden en staat de wagen iets lager dan standaard - door de leeftijd van de veren- en rijdt strak én comfortabel.
Het wordt al snel te hard en oncomfortabel, ook is het vernieuwen van de fusee's en standaard rubbers al een verschil van dag en nacht en zou je hiermee moeten beginnen.
Heb net een HD onder een 164 gemonteerd met LPG tank, staat prima.
Op mijn 144-S zitten de originele veren met B4 Bilsteins achter, normale veren met Koni Classic vóór en IPD blauwe stabi stang met blauwe blokken. Met deze set up ben ik prima tevreden en staat de wagen iets lager dan standaard - door de leeftijd van de veren- en rijdt strak én comfortabel.
Het wordt al snel te hard en oncomfortabel, ook is het vernieuwen van de fusee's en standaard rubbers al een verschil van dag en nacht en zou je hiermee moeten beginnen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate