Toch een volvo

Lees meer
23-01-2012 13:17 #109988 door Erik Moser
Beantwoord door Erik Moser in topic Toch een volvo
Rene,

Er zit niet standaard een 20 klepper in een 850 of een V70 (Classic) je hebt ze ook als 10 klepper. Beide motoren zijn goed en lopen ook beide goed op LPG. Qua prestaties ontlopen ze elkaar niet zoveel, maar den 20V moet voor het leveren van die prestaties wat meer in de toeren gejaagd worden. De 10V is een wat rustiger motor die prima voldoet als ik het zo lees op het 850 Forum en ook tot zeer hoge km. standen in staat is. Een 2.0 l. versie is wat onderbemeten, zeker op LPG en zou ik als ik jou was niet meenemen in de selectie.

Heb je al eens op het 850 forum gekeken ?, daar zit ook heel veel kennis over de V70 Classic, dit is omdat deze op basis is van de 850. 'k zou zeggen, snuffel eens rond daar. Als je je aanmeldt kan je vragen stellen en de 'zoekfunctie' gebruiken om bijvoorbeeld een antwoord op specifieke onderwerpen te vinden.

Succes en gRoet,
Erik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-01-2012 23:36 #110053 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Toch een volvo
Tom's advies lijkt mij zo gek nog niet. Ik heb al 12 jaar een 940 die wij kochten met 40.000 op de teller en die nu 330.000 heeft gelopen. Sinds een paar weken heb ik een V70 omdat de 940 wat "oud" begon te worden. Het is een fijne auto (toegegeven een beetje plastic), maar vandaag weer even met de 940 weggeweest en dat blijft ontzettend mooi sturen. De lol is echter dat er in al die jaren nooit iets serieus mee is geweest (alleen de airco heeft het onlangs begeven). Is overigens te koop.
Succes met je keuze.
Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2012 20:01 #110088 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Toch een volvo

Tom's advies lijkt mij zo gek nog niet. Ik heb al 12 jaar een 940 die wij kochten met 40.000 op de teller en die nu 330.000 heeft gelopen. Sinds een paar weken heb ik een V70 omdat de 940 wat "oud" begon te worden. Het is een fijne auto (toegegeven een beetje plastic), maar vandaag weer even met de 940 weggeweest en dat blijft ontzettend mooi sturen. De lol is echter dat er in al die jaren nooit iets serieus mee is geweest (alleen de airco heeft het onlangs begeven). Is overigens te koop.
Succes met je keuze.
Teun


Een 940 wordt het niet vindt ik teveel op de 740 lijken, dan kan ik net zo goed een belastingvrije 740 kopen. Een 960 polar is qua verbruik op benzine te duur en op G3 is de wegenbelasting mij te hoog. Een 850 zou kunnen maar qua dashboard is hij nog ff te hoekig. Een V70 van 2000 tot ongeveer 2003 zou het financieel kunnen worden mits deze dealer onderhouden is. Maar van de week (245 is weer gekeurd) ben ik wezen informeren bij van West in uitgeest en die raden mij het af om een V70 te kopen omdat het onderhoud een stuk duurder is dan de V70 classic. Daarbij lees ik toch veel dat er spontaan meldingen in het display komen te staan, en dan moet ie weer aan de computer en daar zit ik niet op te wachten. Ook zij vinden een V70 met 300K op de teller niet spannend, bij een V70 van nu wordt daar anders over gedacht.

Mijn doel is een V70 classic op G3 fully loaded, lichtkleurige dash en interieur (leer)originele ingebouwde volvo radio en zwart of antraciet grijs mettalic lak en een paar mooie velgen. Dit is nog maar een klein beetje van het eisenpakket (hoezo veeleisend) :oops: :oops:

Wat ook verslavend is het 5 cill geluid, als er 1 start en wegrijd blijf ik toch ff luisteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2012 21:49 #110096 door Erik Moser
Beantwoord door Erik Moser in topic Toch een volvo
Rene,

Goede plannen. Een V70 Classic is een leuke auto, die ook wel eens aan de computer moet. 3 ton hoeft niet spanend te zijn, het is maar net hoe de auto bereden en onderhouden is. Bij een ruwe rijder zullen onderdelen eerder defect of versleten raken. Je zou er ook voor kunnen kiezien een V70 classic op benzine met een lage kilometerstand te kopen en daar dan gas in te laten bouwen. Ik heb dat met m'n 850 R ook gedaan, gekocht met plm. 150.000 km, bij 217.000 km. LPi erin en nu op 320.000 km zonder problemen. Zelf zou ik een mooie en goed onderhouden auto niet laten 'schieten' vanwege een paar velgen. Velgen kan je altijd nog kopen, die zijn er genoeg te vinden op bijv. de Marktplaats net als een radio.

Succes en groet,
Erik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2012 23:08 #110102 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Toch een volvo
Erik,

Ik zal een goed onderhouden V70 classc niet laten staan omdat hij nou net niet de velgen heeft of net niet de radio die erin hoort, :lol: maar als het erin en erop zit maak ik mijn wederhelft ook blij want dat gesleutel aan onze dagelijkse auto moet maar is over zijn daar heb ik mijn Opel Admiral straks voor. Vandaar dat ik speur naar een zo'n compleet mogelijke auto. Maar een V70 met een waterdichte onderhouds historie is een pre en gaat natuurlijk voor mooie velgen en radio.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.