Toch een volvo

Lees meer
10-01-2012 21:03 #109622 door René Minnebo
Toch een volvo is gemaakt door René Minnebo
Eind van dit jaar en misschien begin 2013 stap ik na 15 jaar oldtimer rijden over op modern blik. Ik rij nu een volvo 245 (ex cali import), deze krijgt als de nieuwe werkplaats is gebouwd een upgrade en dan mag een ander hem gaan vertroetelen. Waarom de overstap naar een moderne auto denk je dan als je al zolang oldtimer rijd. Oldtimer rijden is echt niet goedkoper dan modern blik, ik ben van mening dat het zelfs duurder is ondanks dat je WB vrij en op gas rijd. De 1 denkt daar anders over dan de ander maar ik wil mijn oldtimer perfect houden en dan kost tijd, energie en een hoop geld. De laatste is goed te doen als je oplet wat je uitgeeft maar de eerste 2 beginnen me een beetje op te breken, misschien ben ik wel sleutel moe. Er staat nog een groot project te wachten waar ik in 2006 afscheid van had genomen maar die sinds 2010 weer in de werkplaats staat.

Maargoed al zoekende naar een vervanger kwam ik in eerste instantie uit bij een renault laguna grand tour van 2006 of 07, qua aanschaf goedgeprijst, verbruik en WB goed te doen en qua uitrusting ook goed uitgerust en scoorde op de chrash test ook hoge punten op het gebied van veiligheid. Maar de hang naar een volvo bleef toch komen. Toch nog even een schuin oog op de een 740 polar en op de 940 polar gehad maar dan zit je toch nog in de jaren 90 auto met 3 tot 4 ton op de teller en dan begint het voor een volvo toch ook een tijd te komen dat het wat minder wordt.

Ik wilde toch wel zo nieuw mogelijk rijden dus de renault laguna kwam weer terug, maar al surfend op MP kwam de V70 in beeld. Eerst het oude model van eind 90er jaren, toch weer die leeftijd, :? maar op een gegeven moment ben ik is gaan kijken wat een 2003 model moet gaan kosten. Die valt nog binnen het budget en als je goed zoekt heb je voor 7 tot 8 duizend euro een zeer goed uitgeruste V70 met voor volvo een relatief lage km stand van 200.000 tot 250.000 km. Hij zit wel wat zwaarder in de WB en qua verbruik is hij ook wat duurder, oke het scheelt wel 4 jaar ouder rijden maar als je een renault met een volvo vergelijkt dan hoef ik jullie niets te vertellen 8-) toch, soms moet je wel is consessies doen.

Ik ben niet helemaal bekend met de V70, ik vindt er ook maar weinig negatiefs over op internet en des te langer ik me erin verdiep des te mooier vindt ik hem worden. Maar zijn er nog zaken waar ik op moet letten. Ik weet het dit is niet het forum waar je zo snel deze vraag zou stellen maar er zijn vast wel mensen die een V70 hebben gehad en mij kunnen informeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-01-2012 21:58 #109625 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic Toch een volvo
Hallo Rene
Ik heb zelf een 850T5 gehad,een beest van een auto ,maar een en al motorische ellende .De dealer zag het na een jaar ook niet meer zitten en heeft de auto weer ingeruild . het was een gebruikte met 250.000km op de teller Daarna een 940 polar gereden ,maar dit was het toch ook niet,wat betreft instappen en geluid rond de 80Km per uur. Nu heb ik reeds 2jaar een V70 van het jaar 2000 met 410000km op de teller ,dat ik hem kocht .Nu 2jaar verder en 460000km op de teller, nog nooit zo een fijne auto gehad.Het is een normale classic uitvoering ,140pk met alle luxe op lpg g3 installatie.Er zijn best wel aandachtspunten ,zoals de stuurbekrachtiging ,Willen nog wel eens lekken ,rubber van de motor ophanging boven bij kleppen deksel(vrij kostbaar) egr klep ,is ook best kostbaar Als je er een aan wil schaffen ,zie de historie te achterhalen van die wagen. Verders is de V70 een echte aanrader!
Gr Jan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-01-2012 22:08 #109626 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Toch een volvo
Liefst koop ik hem ook van de eerste eigenaar met historie of bij een garage maar dan ben je duurder uit en is de historie meestal zoek. Je moet gewoon mazzel hebben maar na zoveel auto's te hebben gehad heb ik wel de ervaring opgedaan om te weten dat ik in ieder geval niet alleen ga. Mijn vader gaat mee en die schopt me van de roze wolk als het in zijn ogen niet pluis is. Hij heeft zelf in het garage wereldje gewerkt. Zelf koopt zijn auto's alleen maar nieuw en weet dus ook zo'n beetje hoe het werkt bij een garage als een auto wordt ingeruild.

Het zal mijn eerste auto zijn waar ik zoveel geld aan uitgeef.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2012 00:27 #109634 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Toch een volvo
Hoi Rene,
Ik snap je belangstelling voor nieuw blik, maar sla je niet een van de beste Volvo's ooit gemaakt over ?
Daarmee bedoel ik de V90 en S90, met name de laatste is momenteel zeer prettig geprijst te kopen, voor zo'n 2000-3000 euro heb je al een exemplaar en als je goed oplet van de 1e eigenaar.

Wij rijden al van '96 in een 960 Oxford, sinds een jaar rij ik zelf in een S90 3,0 Limited Edition, eindeloze wagens.
Full option als je een Stockholm of Oxford van '96 of een S90 van '97-'98 limited edition neemt.
Onderhoud doe ik geheel zelf, met wat hulp van een Volvo monteur die donderdags voor mijn Stichting werkt.

Ik vind persoonlijk de 850 / V70 helemaal niks, plastic bakken en beslist niet zuinig in gebruik, indien je deze bij 250K kilometers koopt is er van alles loos.
Dan begint het pas voor een V/S 90, overigens zijn de V90 's aanmerkelijk duurder, dan de sedan.
Zeker als je uit een achterwiel aangedreven 240 komt, weet je niet wat je overkomt als je in een 960/S/V90 rijdt.

Denk er nog maar eens goed over na, ik ben ook een Pietje precies maar voor die laatste achterwiel aangedreven Volvo's geldt:
'When it's perfect, they stop making it'

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2012 08:17 #109640 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Toch een volvo
Rene, je keuze is te begrijpen, het is al goed als je in ieder geval bij een Volvo blijft. De storingsgevoeligheid, vooral op elektrisch / eletronisch gebied is bij een Renault "behoorlijk" . Dit maakt dat de prijs gebruikt prettig is.
Daarnaast heeft mijn broer al een aantal jaren een V70 diesel, een van de eerdere types. naast draagarmen voor (klapperend geluid, en licht scheeftrekken met rijden) heeft hij er nooit iets aan gehad. Ook een gewone classic uitvoering, met een heerlijke (echt aan te raden) automaat. het enige minpuntje was dat toen de distributieriem vervangen is, deze vervolgens net niet op tijd stond. gevolg was zomers niets, maar 's winters roken met optrekken en erg slecht starten. toen uiteindelijk bleek dat de riem een paar graden verkeerd stond (er zit geen spie op de poelie-as) was dat verholpen.
de diesels met een audi motor zijn helemaal onverwoestbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2012 12:38 #109644 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Toch een volvo

Hoi Rene,
Ik snap je belangstelling voor nieuw blik, maar sla je niet een van de beste Volvo's ooit gemaakt over ?
Daarmee bedoel ik de V90 en S90, met name de laatste is momenteel zeer prettig geprijst te kopen, voor zo'n 2000-3000 euro heb je al een exemplaar en als je goed oplet van de 1e eigenaar.

Wij rijden al van '96 in een 960 Oxford, sinds een jaar rij ik zelf in een S90 3,0 Limited Edition, eindeloze wagens.
Full option als je een Stockholm of Oxford van '96 of een S90 van '97-'98 limited edition neemt.
Onderhoud doe ik geheel zelf, met wat hulp van een Volvo monteur die donderdags voor mijn Stichting werkt.

Ik vind persoonlijk de 850 / V70 helemaal niks, plastic bakken en beslist niet zuinig in gebruik, indien je deze bij 250K kilometers koopt is er van alles loos.
Dan begint het pas voor een V/S 90, overigens zijn de V90 's aanmerkelijk duurder, dan de sedan.
Zeker als je uit een achterwiel aangedreven 240 komt, weet je niet wat je overkomt als je in een 960/S/V90 rijdt.

Denk er nog maar eens goed over na, ik ben ook een Pietje precies maar voor die laatste achterwiel aangedreven Volvo's geldt:
'When it's perfect, they stop making it'


Ik zal ook is naar de V90 kijken en wie weet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2012 21:49 #109654 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Toch een volvo

Hoi Rene,
Ik snap je belangstelling voor nieuw blik, maar sla je niet een van de beste Volvo's ooit gemaakt over ?
Daarmee bedoel ik de V90 en S90, met name de laatste is momenteel zeer prettig geprijst te kopen, voor zo'n 2000-3000 euro heb je al een exemplaar en als je goed oplet van de 1e eigenaar.

Wij rijden al van '96 in een 960 Oxford, sinds een jaar rij ik zelf in een S90 3,0 Limited Edition, eindeloze wagens.
Full option als je een Stockholm of Oxford van '96 of een S90 van '97-'98 limited edition neemt.
Onderhoud doe ik geheel zelf, met wat hulp van een Volvo monteur die donderdags voor mijn Stichting werkt.

Ik vind persoonlijk de 850 / V70 helemaal niks, plastic bakken en beslist niet zuinig in gebruik, indien je deze bij 250K kilometers koopt is er van alles loos.
Dan begint het pas voor een V/S 90, overigens zijn de V90 's aanmerkelijk duurder, dan de sedan.
Zeker als je uit een achterwiel aangedreven 240 komt, weet je niet wat je overkomt als je in een 960/S/V90 rijdt.

Denk er nog maar eens goed over na, ik ben ook een Pietje precies maar voor die laatste achterwiel aangedreven Volvo's geldt:
'When it's perfect, they stop making it'


De V90 is niet in grote getale te koop zie ik, een handvol op MP en speurders. Op een paar na allemaal op gas waarvan een enkele met G3. Een S90 wil ik niet want ik heb liever een station. De wb van een V90 op lpg is 470 euro per 3 maanden en voor G3 is 363 per 3 maanden een benzine versie doet 217 per 3 maanden. Veel geld voor een toch wel oude auto. Een V70 doet het in zijn gewichtsklasse en cillinderingoud het netjes qua benzineverbruik vindt ik. Daarnaast hebben de V90 die er te koop staan 90% de 3 ton ruim overschreden, kan me niet voorstellen dat dat oneindig goed door blijft lopen, en aangezien de V90 niet in hele grote getale rondrijden is naar mijn idee het onderhoud en onderdelen duurder en dan doel ik op de techniek.

Plastic fantasic, dat is het gevolg van al de luxe, veiligheid en de grote van de volvo. Zelf heb ik er geen moeite mee.

Wil niet zeggen dat ik de V90 verafschuw integendeel qua lijnen vind ik hen ongeloofelijk strak en de 6 cill lijn trekt me ook wel. Maar ik kies voor zekerheid dit keer. Een V90 komt bij mij in het rijtje voor als liefhebbers auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2012 22:52 #109663 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Toch een volvo
Rene,

Kijk ook eens over de grens!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2012 23:47 #109664 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Toch een volvo
Bedoel je duitsland belgie of mogelijk ook sweden. Heb ik aan zitten denken maar dan moet je hem zelf gaan halen en niet bij een bedrijf kopen en dan alsnog zelf alles regelen. Plus is de taal barriere de spelbreker als het gaat om de juiste informatie omtrent de historie. Ik betaal dan liever maar ff wat meer Daar doe ik voor mijn gevoel beter aan dan een import auto halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2012 09:09 #109666 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Toch een volvo
Ik heb dezelfde overweging gehad, en kocht na een 940 estate een V70 uit 2002 met 80.000 op de teller. Mooie auto van buiten, vind ik nog steeds
Gelukkig rijdt mijn vrouw altijd met de nieuwste in ons wagenpark, want al na een week was ik de auto zat. Weinig ruimte, een 170 pk motor die je moet " opwinden" voordat er iets gebeurt, doorslaand voorwiel bij het optrekken zonder de traction control, en toen kwamen de electronische problemen: deurslot, binnenspiegel (Ja, electronisch dimmend, maar niet lang!), idiote meldingen van de boordcomputer etc.
Na drie jaar had mijn vrouw (eindelijk) ook in de gaten wat die flauwekul allemaal kostte en nu is de nieuwste auto in mijn wagenpark weer een 1996 940 estate met G3 LPi: 440.000km gelopen, elke dag in bedrijf, verhoogde turbodruk (0 tot 100 in ongeveer 8 seconden), comfortabel, heel ruim, ook voorin en goedkoop in onderhoud en roesten doet hij niet.
Ik heb leren bekleding, stoel- en spiegelverwarming, electrische spiegels, electrische ramen voor en achter, automatische airco en cruisecontrol......Hij gaat nooit meer weg, ik ruil hem alleen nog voor een Sports Edition met sperdiff.. (Bourgogne-Goor, 850 kilometer in 8,5 uur, inclusief eten en tanken)
Zelfs de heel erg goede 940's kosten niet meer dan 3500 euro..... Degene in gewone staat vanaf 1200 euro.
Mijn advies: koop een 1997 of 1998 940 estate en houdt er minimaal 1 klassieke Volvo naast!. (ik heb nog 3 andere, maar dat terzijde!)

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.