Toch een volvo

Lees meer
14-01-2012 20:31 #109763 door Erik Moser
Beantwoord door Erik Moser in topic Toch een volvo
Rene,

Het is het aankooptopic bij 850/V70 Algemeen.

Ik weet niet of je op LPG gaat rijden, maar t/m bwjr. 1999 hebben de motoren hydraulische klepstelling en dat gaat het beste samen met lpg. Deze motoren zijn goed voor vele km's., tot wel 6 a 7 ton zonder zelf kleppen te hoeven stellen en zonder koprevisie.

Groet,
Erik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2012 23:26 #109793 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Toch een volvo
Als het G3 is heb ik geen bezwaar LPG is een ander verhaal. Met hydrostroters doel je dan op de 850 of op de V70 of hebben ze beide hydro stoters. Mijn opel admiral uit 1974 heeft ook hydrostoters en dat draait voltreffelijk mooi. Geen getik of geklepper.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2012 00:52 #109794 door Erik Moser
Beantwoord door Erik Moser in topic Toch een volvo
Auto's die voldoen aan de z.g. 12/94 eis hebben een LPG installatie met een G3 classificatie, en de bijbehorende 'korting' op de houderschapsbelasting. Een V70 Classic, die jij zoekt ?, als ik het goed begrepen heb, voldoet aan de 12/94 eis en zal G3 hebben. Dit is eventueel aan de hand van het kenteken te checken op de site van de RWD.

Alle 850's hebben hydrostoters en de V70 Classic heeft hydrostoters t/m my '99. Bijgaand een linkje uit het LPG topic op het 850 Forum waarin uitleg over het verschil en hoe je dat kunt zien aan de cilinderkop.

www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 568.0.html

Groet,
Erik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2012 21:59 #109858 door Robert Landsman
Beantwoord door Robert Landsman in topic Toch een volvo
Ik ben al geruime tijd niet meer op het forum geweest en nu kwam ik dit bericht tegen. Ik moest wel even reageren. Sinds oktober 2011 ben ik de eigenaar van een V70 classic uit 1998. Automaat, G3 in een ringtank. Ik kocht deze auto met historie op aanbeveling van een Volvo vriend wiens advies ik altijd voor 100% overneem, Volvo zaken only natuurlijk. De auto vervangt mijn lease Ford (wat vind je daarvan Tom?) nu ik als zelfstandig ondernemer gestart ben. De auto heeft 398000 KM op de teller, geen probleem zegt ieder die er verstand van kan hebben, incl. Sweden Parts in Achthoven waar ik zowel mijn 144 als nu ook mijn V70 in onderhoud heb. Voor mij is de V70 een genot om mee te rijden, de vijf cilinders maken een fantastisch geluid, bijnaam voor het soort is dan ook De Roffel! Het verbruik ligt met 1 op 6,5 wel hoog, de G3 ringtank heeft daarbij een kleine inhoud dus ik sta om de haverklap bij de pomp om vervolgens voor 18 tot 20 euro weer vol te gooien.Het komt tenminste niet zo hard aan als een benzinetank afvullen met 70 liter. Tot 1 januari heb ik de auto weinig gebruikt, had toen veel startproblemen. De auto moet dus dagelijks rijden. Op het Volvo 850/V70 forum vond ik al diverse soortgelijke verhalen dus ik was bang dat ik ook met allerlei problemen op het gebied van lekstroom te maken zou krijgen. Echter vanaf het moment dat ik de auto dagelijks gebruik, heb ik geen probleem meer gehad. Ik ben echt enthousiast over deze auto, het plastic kraakt hier en daar wel wat onder het rijden, maar dat het ook in een 940 die een vriend van me rijdt. Stoort mij niet. Voor mij is het een ideale auto naast mijn klassieker 144. Klik op de link van mijn blog voor details.

Klassieke Volvo's ... de rode draad in mijn leven... www.1972Volvo144.blogspot.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-01-2012 08:23 #109864 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Toch een volvo
Ben ik blij om voor je Robert.
Ik ben ervan overtuigd dat de 850 (en dus de V70 classic) een veel betere auto is dan de V70 2e serie die ik had. Over de laatste ging mijn ervaring. Rene overwoog ook een 2003 V70....
Ik wens je heel veel veilige kilometers toe.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-01-2012 16:59 #109962 door Robert Landsman
Beantwoord door Robert Landsman in topic Toch een volvo
Dank Tom, ik vond het ook erg leuk dat deze V70 ook wel als laatste 'echte' Volvo geduid wordt. De V70 classic, dat geeft tijdens het rijden ook weer het gevoel met een klassieker op weg te zijn ;)

Klassieke Volvo's ... de rode draad in mijn leven... www.1972Volvo144.blogspot.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ben Ekeler (GAST)
  • Ben Ekeler (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-01-2012 17:35 #109963 door Ben Ekeler (GAST)
Beantwoord door Ben Ekeler (GAST) in topic Toch een volvo
Steek je licht ook eens op op www.volvo-forum.nl
Daar zitten de ervaringsdeskundigen voor de V70 en andere nieuwere Volvo's

Zegt mijnheer Aart tegen Pino: Ga een ei leggen joh !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-01-2012 19:58 #109970 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Toch een volvo
die vraag staat ook uit zie mijn topic www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=47334

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-01-2012 20:11 #109971 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Toch een volvo
Ik kom toch steeds meer puntjes van kritiek tegen omtrent het nieuwere model V70 v/a MY 2000. Vooral de diesel moet het ontgelden, nu ben ik niet op zoek naar een diesel maar naar een benzine of G3 V70, maar ook daar toch redelijk veel klachten en behoorlijke hoge kosten.

Ik werd ook gewezen op de V70 classic deze zijn gebouwd tot en met 1999 of 2000, ik vindt ze erg mooi van lijn lekker strak zoals volvo dat goed kan. Ik neig dus steeds meer naar de classic uitvoering. Deze zijn goedkoper in aanschaf en dan hou ik dus geld over.

Zit er standaard een 20 kleppen motor in of was dit een optie. En welke is beter de 10V of de 20V.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-01-2012 08:57 #109982 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Toch een volvo
Bij een V70 classic zou ik in ieder geval niet voor de kleinste motor gaan (de 2.0 liter non-turbo). Die is niet vooruit te branden (ervaring van bekende). Absoluut niet zuinig.

Een nieuw model V70 (ervaring van andere bekende, met 2003, diesel 2.4l model): veel duurder in onderhoud, veel vaker (elektronische) problemen.

Beide auto's: ze blijven maar doorrijden.. (beide meer dan 4 ton op de teller)

Als ik mocht kiezen zou ik voor een ruim uitgeruste V70 classic gaan, dan krijg je die heerlijke Volvo-5-cilinder-brom waar je alle 850's en V70's (classic only) aan kunt herkennen er gratis bij. 8-) Onderdelen zijn goedkoper, en zijn makkelijker tweedehands te vinden, goedkoper in aanschaf..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.