- Berichten: 70
Toch een volvo
- Erik Moser
- Offline
- Senior lid
Het is het aankooptopic bij 850/V70 Algemeen.
Ik weet niet of je op LPG gaat rijden, maar t/m bwjr. 1999 hebben de motoren hydraulische klepstelling en dat gaat het beste samen met lpg. Deze motoren zijn goed voor vele km's., tot wel 6 a 7 ton zonder zelf kleppen te hoeven stellen en zonder koprevisie.
Groet,
Erik
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Moser
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 70
Alle 850's hebben hydrostoters en de V70 Classic heeft hydrostoters t/m my '99. Bijgaand een linkje uit het LPG topic op het 850 Forum waarin uitleg over het verschil en hoe je dat kunt zien aan de cilinderkop.
www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 568.0.html
Groet,
Erik
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Robert Landsman
- Offline
- Junior Lid
Klassieke Volvo's ... de rode draad in mijn leven... www.1972Volvo144.blogspot.com
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ik ben ervan overtuigd dat de 850 (en dus de V70 classic) een veel betere auto is dan de V70 2e serie die ik had. Over de laatste ging mijn ervaring. Rene overwoog ook een 2003 V70....
Ik wens je heel veel veilige kilometers toe.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Robert Landsman
- Offline
- Junior Lid
Klassieke Volvo's ... de rode draad in mijn leven... www.1972Volvo144.blogspot.com
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ben Ekeler (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Daar zitten de ervaringsdeskundigen voor de V70 en andere nieuwere Volvo's
Zegt mijnheer Aart tegen Pino: Ga een ei leggen joh !
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Ik werd ook gewezen op de V70 classic deze zijn gebouwd tot en met 1999 of 2000, ik vindt ze erg mooi van lijn lekker strak zoals volvo dat goed kan. Ik neig dus steeds meer naar de classic uitvoering. Deze zijn goedkoper in aanschaf en dan hou ik dus geld over.
Zit er standaard een 20 kleppen motor in of was dit een optie. En welke is beter de 10V of de 20V.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
Een nieuw model V70 (ervaring van andere bekende, met 2003, diesel 2.4l model): veel duurder in onderhoud, veel vaker (elektronische) problemen.
Beide auto's: ze blijven maar doorrijden.. (beide meer dan 4 ton op de teller)
Als ik mocht kiezen zou ik voor een ruim uitgeruste V70 classic gaan, dan krijg je die heerlijke Volvo-5-cilinder-brom waar je alle 850's en V70's (classic only) aan kunt herkennen er gratis bij. Onderdelen zijn goedkoper, en zijn makkelijker tweedehands te vinden, goedkoper in aanschaf..
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.