Toekomst Website

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2024 16:34 #1112049 door Jerry Stam (GAST)
Toekomst Website is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
Zoals jullie elders al hebben kunnen lezen, zal de V700 vereniging een register worden van de VKV.

Dat roept uiteraard de vraag op wat te doen met deze website en de informatie die hier is verzameld.

De drie mogelijkheden die ik grofweg zie zijn:
#1: Op de parkeerstand zetten. Geen nieuwe posts, Geen nieuwe accounts.
#2: Delen migreren naar de VKV afhankelijk van hun platform en techniek
#3: De databases / content indexeren en toegankelijk maken via een LLM / GenAI zodat je vragen kan stellen aan de content

Dit topic zou ik graag willen gebruiken om van jullie input te krijgen op wat te doen.

Niet terzake doende opmerkingen worden dan ook verwijderd.

Dank voor julie inputs en ideeen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marcel Blauw
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2024 23:38 #1475276 door Marcel Blauw
Beantwoord door Marcel Blauw in topic Alles opvraagbaar maken
zou ik zeggen.
Maar goed, ik zie mij geen lid worden van de VKV.
Maar als ik lid zou worden zou ik wel het hele verleden op zijn minst
willen kunnen raadplegen.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2024 14:05 #1475277 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Optie 1 én 2 zou ik zeggen
Optie 1 én 2 zou ik zeggen

Piet

.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2024 01:26 #1475281 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Volvisti

Optie 1 heeft geen doel. Daar kijkt geen hond meer naar.

groetjes

Mathy

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
23-06-2024 17:46 #1475282 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Woef, woef. Optie 1 graag
Woef. Ik zou graag alle oude info behouden en mijn favorieten in willen kijken, en ik zou niet weten waarom nieuwe leden van ons register die info niet door zouden mogen spitten? De problemen en oplossingen van onze auto zijn hetzelfde gebleven? En nieuwe leden hebben zo een auto en zijn lid van de vereniging en het register. Een oude discussie doorzetten op het nieuwe platform kan dan met copy/paste en een samenvatting van de eerdere posts?

Daar waar het gaat om veel voorkomende zaken (het benzinerelais bijvoorbeeld) zou optie 2 ook van toepassing kunnen zijn en wat mij betreft gewenst (ik heb geheugenproblemen, ik gebruik soms mijn eigen oplossingen van het forum als een probleem weer opnieuw optreedt). En anders wordt het heel snel uit zichzelf een nieuw topic worden als een nieuweling er voor het eerst mee te maken krijgt?

Groetje en succes en een pootje,

Reinier

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2024 11:51 #1475284 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Een soort mengvorm van optie
Een soort mengvorm van optie 2 en 3, want:
- De huidige functionaliteit in stand houden, al is het bevroren, op deze oude technsiche basis is niet verstandig
- We willen natuurlijk wel een levend forum behouden, dus een aantal basisdraadjes (handmatig?) opnieuw aanmaken op het VKV-forum lijkt me logisch.
- Echt migreren van Drupal-content naar het huidige VKV-forum lijkt me technich vrijwel onmogelijk

Daarom kom ik voor de inhoud die we hier hebben op optie 3 uit. En ik heb Johan al beloofd om eens rond te vragen wie dat zou kunnen uitvoeren, en wat zoiets kost.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2024 12:11 #1475283 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Optie 1 en laten migreren door de leden
Geld om het te laten migreren lijkt me een probleem.
Door de leden zelf de content van draadjeste laten migreren.
Dan wordt tegelijkertijd tijd de informatie flink opgeschoond.
In de loop der tijd is door nieuwe inzichten en informatie een hoop content in draadjes verouderd.

Info in documentatie zijn vaak wel bijgewerkt via consensus over info en oplossingen.
Een handige ITer kan dit vast overzetten. Generatie pdf uit oude forum en publicatie nieuwe forum?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2024 14:30 #1475290 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Volvisti

@Adrian: De vereniging heeft geld genoeg. Zie de jaarstukken.

@Willem: Waarom zou het overzetten van tekst van Drupal naar het VKV-forum een probleem zijn? Overzetten van het ene formaat naar het andere wordt al jaren gedaan.

Achter ons huidige forum hangt enorm veel informatie. (Waar een hele hoop mensen de afgelopen decennia veel energie in hebben gestoken) Een deel van die informatie is ook elders te vinden of komt geregeld voorbij. Maar er is ook informatie die maar af en toe voorbij komt en dus ook niet 1-2-3 te vinden is buiten onze site. Vooral dat laatste gaat verloren. En dat zou jammer zijn. Veel van onze auto's gaan in de verkoop op het moment dat de eigenaar er geen plezier meer aan beleeft. Bijvoorbeeld omdat ie een probleem in opgelost krijgt. Hoe minder informatie er dus bewaard blijft, hoe minder er uiteindelijk van onze auto's over zullen blijven. En dat wouden we nu net vermijden met het opgaan van onze vereniging in de VKV.

groetjes

Mathy

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2024 16:37 #1475291 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Hoe gemakkelijk dadwerkelijk
Hoe gemakkelijk daadwerkelijk overzetten van informatie is, wordt bepaald door de manier waarop alles op dit forum (gebouwd in drupal, huidige versie 7.0 maar opgezet in nog veel oudere versies) is opgeslagen, en hoe dat op het VKV forum (gebouwd in Kunena, een Joomla extensie) gebeurt. Ik ben op geen van beide platformen een back-end expert, en die zou je nodig hebben om de mogelijkheden te verkennen. Ik durf daar geen echte uitspraak over te doen, wat dat betreft was mijn eerdere post aan de voorzichtige kant. Misschien kan het wel, waarschijnlijk is het enorm complex om te doen.

• Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
24-06-2024 22:34 #1475294 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Wget om site inhoud te kopiëren
Zou het mogelijk zijn om de gehele inhoud van de site op een gestructureerde wijze via wget te kopiëren in een format wat eenvoudig te importeren is in een ander content management systeem achter een website?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC