(alweer) snelheid website
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gaaf dat je tijdens de schone installatie even de tijd genomen hebt om de performance te meten.
Performance Toen duidelijk werd dat sommigen wel last hadden en sommigen niet heb ik met een testaccount getest en deze bleek (gelukkig maar) ook last te hebben. Eindelijk een houvast dus. Ik heb toen de situatie kunnen reproduceren. Het zat hem inderdaad op de server. Een tijd wachten en daarna de pagina in een keer op het scherm zetten. Dat is typisch server side.
Raar dat het voor de ene gebruiker wel en de andere niet langzaam was. Dezelfde tabellen in de database worden immers voor elke gebruiker aangeroepen dus daar zou het niet in moeten zitten.
Ik heb net een optimalisatieslag over alle tabellen uitgevoerd en wat logtabellen opgeschoond. De laadtijd van de forumpagina via mijn testaccount zat toen weer op 3 seconden in plaats van 23 seconden minimaal voor de optimalisatie.
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Ik ga overigens ook nog even aan de slag met de tabel die de sessies bijhoud. Het kan zijn dat jullie ineens uitgelogd zijn. Gewoon weer inloggen en dan is het weer zoals vanouds. De site dan, niet de traagheid...hoop ik...
Groet,
Támas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Groet Martin
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
is een stuk trager, ha, ha.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
echter heb ik nu sinds vandaag wel snel de forum site voor.
even offtopic:
vandaag even zitten spelen met windows 7 ultimate maar dat werkt veel beter als xp echt een aanrader.
windows 7 werkt sneller als xp (op dezelfde pc).
op mijn vader zijn pc stond vista dat is pas echt erg. had al veel problemen en pas weer eens de recovery gedraait echt waardeloos, maar de billy heeft wel zijn werk gedaan, en heeft er veel
van geleerd.
Vadis is bij windows 7 ook goed op te installeren, ging op vista ook (na 3 dagen zoeken hoe).
maar nu staat de xp modus gewoon in het keuze menu (standaard op de pro en ultimate).
ultimate was in de aanbieding was 10 euro duurder tov de professional
vormgeving is net iets mooier als vista en veel gebruiksvriendelijker.
xp en vista werden langzamer van Norton ook daar is zeker een verbetering geboekt met windows 7.
nauwlkijks verschil in de opstart tijd tussen zonder of met Norton 2010.
al met al dus blij dat ik overgestapt ben naar windows 7 ultimate , dus voor diegene die twijfelen of een goedkope vista of windows 7 , mijn advies zal wel duidelijk zijn windows 7 ultimate.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik maak gebruik van Firefox met Firebug en Y-Slow als extensie. Zeer aan te raden. Zet ze wel uit indien niet gebruikt want ze vragen wat overhead.
Windows 7 vind ik ook erg goed geworden. Ik vind hem ook sneller dan zijn voorgangers. Vista heb ik overgeslagen. Om de bekende reden.
Groet,
Támas
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb ook vista overgeslagen op deze computer, dus van XP naar 7tkornman schreef : Hoi Alexander,
Ik maak gebruik van Firefox met Firebug en Y-Slow als extensie. Zeer aan te raden. Zet ze wel uit indien niet gebruikt want ze vragen wat overhead.
Windows 7 vind ik ook erg goed geworden. Ik vind hem ook sneller dan zijn voorgangers. Vista heb ik overgeslagen. Om de bekende reden.
Groet,
Támas
upgrade gaat niet van XP naar 7
maar mijn moeder had het vreselijke vista, en dus nu ook naar 7.
wat ik iedereen wel kan afraden is om vist(ja weer vista) niet te upgrade naar 7 maar een volledige versie van 7 installeren.
het enige voordeel dat de upgrade heeft is dat al je bestanden instellingen en programma's blijven bestaan.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm