(alweer) snelheid website

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2009 01:39 #1077082 door V700 register
(alweer) snelheid website is gemaakt door V700 register
Ben ik de enige waar de site supertraag is?
Zo ja, kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen? Ik heb (in totaal) 7 computers, 4 besturingssystemen/versies (win2000, XP, Vista en Ubuntu), 4 browsers/versies (IE7, 8, Firefox windows en Firefox Linux) en 2 internetproviders (4MB en 20MB down) geprobeerd.Er is geen verschil te bemerken of ik wel of niet ingelogd ben en het maakt niet uit of de jongste (laptop van 3 mnd oud) of de oudste (desktop van bijna 10jaar) gebruikt wordt. Elke pagina duurt 5sec of meer om te laden en als er veel reacties zijn of foto's nog veel langer.Andere pagina's (ook van drukke fora) minder dan 1 sec.
Pingtijden (rechtstreeks vanaf een internetserver uit A'dam) laten zien dat de server waarop de site staat, niet tekort schiet.Ik heb geen idee waar te zoeken, maar ik start tegenwoordig een kaartspelletje, klik op een link op het forum en speel een rondje, aangezien de browser ook gelijk helemaal niets meer doet als deze site een pagina laadt.
Ideas, anyone? Greets,
EdwinNB: heb dit pas sinds een paar weken zo extreem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2009 06:32 #1251134 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hier
Hier de laatste weken net zo snel als anders. Pagina's laden binnen de seconde.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2009 06:47 #1251136 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Laden
Hier in Duitsland heb ik hetzelfde probleem, al 2 weken. Andere sites die ik bezoek in Nederland laden wel snel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2009 08:19 #1251138 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 weken
Dat is idd ongeveer dezelfde periode voor mij inmiddels. Idd andere sites geen problemen met snelheid.
Als toevoeging: 's ochtends is sneller dan 's avonds. Overdag kijk ik niet heel vaak, dan heb ik soms wat tijd nodig om te werken...
@henk940lpt:  heb je misschien een idee waar ik naar zou kunnen kijken ?
Greets,

Edwin

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2009 09:12 #1251142 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic patience
Heb precies hetzelfde sinds inderdaad een week of twee, maar alleen op m'n laptop thuis (BE) met zowel Firefox als IE; op m'n werk (NL) met IE geen problemen. Kan inderdaad een potje synchroon patiencen tussen de pagina's door.
V700 is trouwens de enige site waarbij ik die problemen ondervind. Zou mooi zijn als iemand de oplossing heeft.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2009 12:12 #1251182 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Internet explorer
Ik merk, dat met IE6 en Firefox 3 het allemaal loopt als een tierelier.Nu heb ik op mijn Windows 7 laptop en desktop ook IE8, maar als ik daar iets met javascritp in open, kan ik inderdaad koffie zetten.Als ik me niet vergis, gebruikt deze site ook Javascript, wat met een juiste JRE prima zou moeten lopen, dat bewijst IE6 me tenminste.
Ik bemerk tevens geen verschillen ten opzichten van vorige week, twee weken terug of een maand terug.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2009 22:21 #1251236 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Firefox een probleem
Hier heb ik de laatste twee weken ook problemen. Met Firefox 3.5.3 en ook met 3.5.4 (tien minuten terug binnengekregen) is het niet vooruit te branden, browser reageert soms een minuut achter elkaar nergens op. Onder IE8 werkt het goed.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2009 22:50 #1251241 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uhm...

Baseman schreef : Ik merk, dat met IE6 en Firefox 3 het allemaal loopt als een tierelier.Nu heb ik op mijn Windows 7 laptop en desktop ook IE8, maar als ik daar iets met javascritp in open, kan ik inderdaad koffie zetten.Als ik me niet vergis, gebruikt deze site ook Javascript, wat met een juiste JRE prima zou moeten lopen, dat bewijst IE6 me tenminste.
Ik bemerk tevens geen verschillen ten opzichten van vorige week, twee weken terug of een maand terug.

Dag Bas. JRE heeft niets te maken met javascript, JRE = Java Runtime Environment en gaat over JAVA wat niets te maken heeft met Javascript, dit is dus appels met peren vergelijken. Wilde dit gewoon even melden want deze vout maken heel veel mensen.Nu over de website, ik heb hier ook al een paar keren over "geklaagt", en m.i. moet er door de webmaster onderzocht worden hoeveel db queries er tegelijk op de db worden losgelaten, volgens mij zit daar het probleem. Honderden queries tegelijk en dan vooral als ze z.g "persistant" zijn leggen bijna elke webserver plat. Ik zou persoonlijk dus in deze hoek gaan zoeken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2009 23:04 #1251246 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blijkbaar
ben ik niet de enige ..
Wat Baseman zegt over Javascript kan ik vlgs mij uitsluiten. Ik heb net JS 1.6 van Sun gedownload en zie geen verschil .
Voor Budo: wacht even tot je weer een Windows-update hebt en dan zal IE8, net als bij mij, waarschijnlijk net zo snel worden als FF.Idd reageert de browser nergens meer op, dus een andere site bezoeken kan niet als deze site geladen wordt (vandaar patience spelen.
Mogen we concluderen dat recente browsers niet met deze site kunnen omgaan?! En nu ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2009 23:40 #1251249 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic db-queries

Chilm schreef : Nu over de website, ik heb hier ook al een paar keren over "geklaagt", en m.i. moet er door de webmaster onderzocht worden hoeveel db queries er tegelijk op de db worden losgelaten, volgens mij zit daar het probleem. Honderden queries tegelijk en dan vooral als ze z.g "persistant" zijn leggen bijna elke webserver plat. Ik zou persoonlijk dus in deze hoek gaan zoeken.

Het aantal db queries zou een issue kunnen zijn, maar krijg je dan niet regelmatig een time out?Overigens moet er dan iets mis zijn met de site, want IMHO gaat een beetje db-server alleen performance problemen geven bij het verwerken van idioot veel (dubbele?) queries. Mijn eigen (MySQL / php) site doet zonder problemen een kleine 2500 bezoekers een 70.000+ files per uur. En iets zegt mij dat deze site minder te verwerken heeft.Moet dus kunnen werken!
Ik heb deze discussie al een paar keer voorbij zien komen en weer uitdoven, dus waarschijnlijk wordt het gewoon wachten tot iedereen dit probleem heeft. Het zou wel fijn zijn als de beheerders als 1 vd eersten aan de beurt zijn. Niet om flauw te doen naar deze harde werkers, maar het is makkelijker trouble shooten als je het probleem kan zien. <hier zou ik graag een smiley plaatsen, maar het openen van dat venstertje duurt rond de 10 sec> Greets,

Edwin
945 - uitgebrand (back-fire) dec '08 - maart '09745 - april '09 - mei '09 (kop verrot)945 - november '09 - ?? antraciet, automaat, +450kkm<

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC