optimale wegligging, stappenplan?

  • noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
27-09-2018 12:01 #1449279 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic @Willem; het blijft appels
@Willem; het blijft appels met peren vergelijken.
Een slalom baantje is geen slechte keuze voor het vergelijken van de wegligging. Dat heb ik ook nergens gezegd.
Misschien dat je de lange doordraaiers op hoge snelheid mist (zoals op en afritten snelweg) maar je kan niet alles hebben...

Het wisselen van bestuurders tussen de 2 auto's is verstandig, dit voorkomt verschillen in bestuurders.

Maar elk ander verschil, wat ik even in 1 minuut kon bedenken, aan de auto los je hier dus niet mee op.

Verder is mijn lijstje met suggesties géén stappenplan, maar enkel een lijstje met veel toegepaste opties. Er zit geen enkele volgorde in.

Tevens is camber aanpassen een zeer makkelijk klusje, wat vrijwel niets kost. Afhankelijk van hoe je het doet alleen 2 nieuwe bouten per kant. Wat ik overigens ook al vermeld had in mijn "stappen-plan" ;)
Dat dit fabriek af niet/slecht of nauwelijks mogelijk is doet hier niets aan af.

Geen enkel enkele aanpassing gaat een baksteen als een F1-bolide door de bocht sturen.
Net zoals dat geen enkele op zichzelf staande aanpassing aan het onderstel een groot verschil gaat maken in ronde tijden van een baksteen. Maar alle beetjes helpen, en samen kunnen ze een wezenlijk verschil opleveren.



Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2018 12:57 #1449280 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Aanpassingen
Ik heb veel van de genoemde aanpassingen op mijn 940s

25 mm stangen van IPD
960 verstevingingen
Dwarsstangen boven en onder
16 inch banden
Bilsteins

Als je wil kom je rustig een keer rijden in Utrecht
Wat in mijn beleving veel uitmaakt is Bilstein B4 voor of reguliere schokbrekers.

Mijn auto is nu een beetje aan de stugge kant.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
27-09-2018 13:38 #1449283 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Heb jij toevallig ook B4
Heb jij toevallig ook B4 achter er op liggen?

Ik heb de B4's achter er op liggen, voorkant staat nog in de schuur.
Achter zijn ze bij mij werkgelijkwaar een drama, wat een rammel dingen!
De boutgaten zijn véél te groot, waardoor er speling ontstaat.
Zag (achteraf natuurlijk) dat ik hier niet de enige mee ben :(


Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
27-09-2018 17:27 #1449288 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Borstbouten?
Zitten de schokdempers dan wel vast met de juiste (borst) bouten? Dat is een verbinding die niet moet rammelen, klein rammeltje wordt een groot rammeltje, schade aan de schokdemper, etc, etc.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2018 05:46 #1449296 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic En anders zo snel mogelijk
En anders zo snel mogelijk een vulbus in het boutgat, om die speling weg te nemen.
@Jerry: 960 verstevigingen? Dat zegt me even niets, kan je die specifieker omschrijven?
Overigens ben ik wel benieuwd hoe dat stuurt, zo ver ben ik nooit gegaan met modificaties.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2018 06:27 #1449298 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic 960 verstevegingsbalkjes
volvo700vereniging.nl/node/47678
Hier staat van alles erover in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
28-09-2018 09:12 #1449299 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Zijn nog gewoon de originele
Zijn nog gewoon de originele (borst)bouten, welke gebruikt werden met de originele Monroe dempers. Welke geen rammel hadden.

En met véél te groot bedoel ik dat het gat diameter om en nabij 1 a 2 mm te groot lijkt.
Niet opgemeten, maar ze zitten een stuk minder strak dan bij de Monroe dempers.

Turbobricks afstruinend ben ik meerdere identieke verhalen tegengekomen.
Voorlopig gaan ze er binnenkort weer van af, tijdelijke de oude Monroe's weer terug.
In de tussentijd even zoeken naar een oplossing....




Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2018 09:30 #1449300 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Rubber sleeve
Bij mijn recente onderhoudsbeurt merkte de garage het ook op.
Ze hebben er volgens mij een rubber "manchet" tussengezet.
Dit zou schuiven voorkomen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2018 14:51 #1449309 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Dat probleem met b4 dempers
Dat probleem met b4 dempers herken in niet bij mijn b6 dempers en ook niet bij b8.
B6 maakt een groot verschil maar Is ook stugger.
Deze dempen in 2 richtingen dus deinen Is er helemaal uit

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2018 11:32 #1449315 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dank 1Up: ik moet dus even
Dank 1Up: ik moet dus even het subframe van de grijze 960 goed bekijken. Kunnen die hoekjes overgezet worden op de 940 en eventueel de 760's (want ik denk dat elke 960-II dit standaard heeft).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD