optimale wegligging, stappenplan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2018 20:16 #1449121
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooie C70
daar zitten toch 235 banden onder standaard .
Daar kan geen 740 tegenop kwa wegligging.
Ik kan het weten mijn oudste zoon heeft er 1 .
Onder Slurpje zitten 16"225 banden een Zoeperd heeft 15 "195 banden met zeer zeldzame velgen
Daar kan geen 740 tegenop kwa wegligging.
Ik kan het weten mijn oudste zoon heeft er 1 .
Onder Slurpje zitten 16"225 banden een Zoeperd heeft 15 "195 banden met zeer zeldzame velgen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2018 20:18 #1449122
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deze dus
Deze dus
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2018 21:23 #1449123
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 7 inch kan van 195 tot 225 mm
7 inch kan van 195 tot 225 mm breed.
onder mijn S60 heb ik 7.5 inch x 17 met 235/45 banden.
onder mijn S60 heb ik 7.5 inch x 17 met 235/45 banden.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2018 23:09 #1449125
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ackermann
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2018 09:02 #1449129
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic @Noppen: appels met peren? De
@Noppen: appels met peren? De vriend in kwestie en ik hebben beiden dezelfde slalomraces gereden, met beide auto's. Daarbij hebben we enkele malen van auto gewisseld, wat op onze rondetijden vrijwel geen verschil heeft gemaakt. Zijn tijden waren met de verlaagde 740 vrijwel gelijk aan die met mijn 940 en andersom.
Hoe wil je het effect van verlagen op wegligging nog beter meten dan met een circuittest waarbij juist de bochten de hoofdmoot vormen, en vermogen vrijwel geen invloed heeft?
Wat camber verstellen betreft: dat is bij een 740/940 ophanging af-fabriek niet mogelijk. Als dat noodzakelijk is om winst te hebben van een verlaging, dan mist je stappenplan een paar essentiele en kostbare stappen. Caster kan wel: met ringen (niet op alle reactiestangen mogelijk) of met taxistangen. De 740 turbo had enkele ringen om dat te verstellen, maar geen aangepast camber. Dat geeft vooral een ander stuurgevoel, net als spelen met de achterstabi.
Hoe wil je het effect van verlagen op wegligging nog beter meten dan met een circuittest waarbij juist de bochten de hoofdmoot vormen, en vermogen vrijwel geen invloed heeft?
Wat camber verstellen betreft: dat is bij een 740/940 ophanging af-fabriek niet mogelijk. Als dat noodzakelijk is om winst te hebben van een verlaging, dan mist je stappenplan een paar essentiele en kostbare stappen. Caster kan wel: met ringen (niet op alle reactiestangen mogelijk) of met taxistangen. De 740 turbo had enkele ringen om dat te verstellen, maar geen aangepast camber. Dat geeft vooral een ander stuurgevoel, net als spelen met de achterstabi.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2018 15:34 #1449136
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Met verlaging alleen niet
Met verlaging alleen niet veel resultaat maar met rolcentercorrectie wel.
Met rolcentercorrectie komt er een vulling tussen je veerpoot en fuse zodat alles in je ophanging zo staat zoals het hoort.
Die dure 300 dolllar versie heeft ook nog verschillende stuurkogelaansluitingen om je stuurgedrag aan te passen (quicksteer bv)
Camber is easy aan te passen, je moet alleen even de veerpoten uitbouwen om aan veerschotels te komen.
Is genoeg over te vinden hier en elders op het web.
Als je gaat verlagen zonder verdere aanpassingen dan staat je camber zoizo als iets negatiever (dat Is positief) maar dit weegt niet op tegen de rolcentercorrectie omdat je het centrum met verlagen onder het asfalt verplaatst.
Er zijn overigens ook camberplaten te koop zodat je dit gewoon af kan stellen echter krijg je wel meer geluid in de auto, hier zit nl geen rubber/pu in, is staal op staal.
Met rolcentercorrectie komt er een vulling tussen je veerpoot en fuse zodat alles in je ophanging zo staat zoals het hoort.
Die dure 300 dolllar versie heeft ook nog verschillende stuurkogelaansluitingen om je stuurgedrag aan te passen (quicksteer bv)
Camber is easy aan te passen, je moet alleen even de veerpoten uitbouwen om aan veerschotels te komen.
Is genoeg over te vinden hier en elders op het web.
Als je gaat verlagen zonder verdere aanpassingen dan staat je camber zoizo als iets negatiever (dat Is positief) maar dit weegt niet op tegen de rolcentercorrectie omdat je het centrum met verlagen onder het asfalt verplaatst.
Er zijn overigens ook camberplaten te koop zodat je dit gewoon af kan stellen echter krijg je wel meer geluid in de auto, hier zit nl geen rubber/pu in, is staal op staal.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2018 15:45 #1449138
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nog even terugkomend op de
Nog even terugkomend op de openingspost: staat achter echt lager dan voor? Zoals Noppen zegt is dat meestal slijtage. Maar vooral: optisch bedrog. Bij onze auto's hoort de dakgoot horizontaal te staan: de meesten die achter te laag vonden hebben nu een oplopende dakgoot en een te hoog staande kont door verzwaarde vering. Kijk maar eens op persfoto's hoe het bij nieuwe auto's was...
Verlagingssets verlagen ook rondom even veel, dat is niet zonder reden...
Verlagingssets verlagen ook rondom even veel, dat is niet zonder reden...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2018 17:32 #1449140
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zie fotos
Zie fotos
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2018 17:33 #1449141
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zie foto
Zie foto
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2018 17:34 #1449142
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foto
Foto
Moderators: Jerry Stam