mbc in b230fk, joepie!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dont mess with the Olly

Liefde kan blind zijn hoor, maar ik ben gek op mijn 940. Ding heeft vorig jaar een erg grote rol in mijn leven gespeeld.
Als je wil, leg ik dat wel een keer per pb of telefoon uit, voor hier lijkt mij dat niet nodig.
Dus, nee andere auto is geen optie, echt niet!
Maar "gewoon" een complete lpt/hpt plus bij behorende gas installatie vinden en inbouwen lijkt mij beter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
A_A schreef : @ Wytze, zeker wel! En dus 180 is de invorderings grens in Nederland.
Maar dit jaar al 6 keer de A31 in Duitsland opgezocht.
Nog niet harder dan 230 gereden (met een s80) dit jaar.
Ow en tja ik heb maar 1 auto en heb nog nooit zo'n snelle auto als deze gehad
Ik kan me die PB-tjes die je krijgt over je rijgedrag, zoals je schrijft, wel een beetje begrijpen. Ook al hebben we elkaar slechts 1 keer de hand gedrukt en ik je nog nooit heb zien rijden.
Ik ben geen heilig boontje, 5% te hard op de snelweg zou je me op kunnen betrappen, maar ik moet er echt niet aan denken als ik iemand iets aan doe terwijl ik stevig te hard rijd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
EndlessQuest schreef : Óf je koopt een LPT met 135pk, zet er een mbc in, stelt die in op zeg 0,6 bar, met als resultaat ongeveer 160pk en gaat daar lekker mee tuffen
Óf je koopt meteen een HPT uitvoering met een 165pk, die verder identiek is qua veiligheid als die LPT, die alleen standaard wat minder pk`s heeft en dus qua veiligheid overbemeten is tov die HPT.
Moet je dan veel meer over veiligheid na gaan denken omdat je die mbc in je lpt schroeft dan dat je daar over na moet denken als je die HPT koopt?
Ja, mee eens. Met de MBC op 0,6 is het heerlijk rond tuffen en heb je net dat beetje meer vermogen om in te voegen of in te halen. In het algemeen kom ik nooit boven de 3000 rpm uit en rij je toch heerlijk soepel met het verkeer mee. Ook mijn turbodrukmeter komt dan niet eens in het witte vlak tijdens normaal rijden. Mijn auto rijdt zelfs iets zuiniger sinds de MBC er op zit. Ik denk dat als je continu aan het racen bent elke auto eerder stuk is. Dus gewoon met verstand de extra pk's gebruiken. En elke auto is zo veilig als de bestuurder.
Ik heb natuurlijk ook wel even flink uitgeprobeerd toen ie er net op zat, maar nu rij ik eigenlijk weer als daarvoor, maar het rijdt wel lekkerder.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank voor de wijze woorden Wytze.
Tja misschien moet ik inderdaad niet zo openlijk en op eigen naam dit soort dingen melden.
Maar, punt blijft, dat er vaak meer wordt geïnvesteerd in snelheid dan veiligheid.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
En als je er 165 PK van maakt hoef je met een LPT geen aanpassingen te doen aan de wagen voor de veiligheid.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als donor voor OllyA_A schreef : Henk, Dont mess with the Olly

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ow zo, ja dat is wel het plan ja !
Ik dacht al

- V700 register
- Nieuw lid
-
Verder zou het natuurlijk mooi zijn om direct een hpt met g3 installatie te kopen, maar ik ben al blij dat ik deze lpt heb kunnen vinden voor een beetje normaal budget, er staan nou niet bepaald bosjes 940 station hpt met g3 en automaat te koop.
groet, Marco.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ligt er natuurlijk aan wat je supernauwkeurig vindt. Maar op de vermogenstestbankdag die Michael Oud destijds georganiseerd heeft, bleek dat bij de meerderheid van de aanwezige auto's de teller tussen 60 en 140 km/h een maximale afwijking had van 2 km/h. Da's voor een kilometerteller in een auto heel erg nauwkeurig.henk 940LPT schreef : Maar supernauwkeurig zijn die meters natuurlijk niet.
groetjes
Mathy
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
15G turbo, grotere LPG installatie, 1,5 bar druk, chips van Blabla en goed afstellen =
228 kmh op de GPS en 0 - 100 in 8,4. (voor zover dat laatste betrouwbaar te meten was)
Groet,
Chris