mbc in b230fk, joepie!

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2013 20:14 #1388110 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waren de stabi's ook niet de
Waren de stabi's ook niet de de dikke uitvoering?
MAar, misschien heb ik het ook wel mis en was die 3000 gulden meer prijs alleen voor de stay, de vuurvaste waste gate en het logo hoor.
Maar, snap je mijn punt?
Ik lees van en aantal mensen, mooi dat je bijna gratis extra snelheid hebt.
Dan denk ik, goed bezig, zou ik het kunnen zou ik het ook doen, maar vergeet de rest dan niet.
Richard, jij wel eens noodstop bij 150+ geprobeerd dan?
Of 120 plus?
Ik zeg niet dat het moet, vraag het mij gewoon af.
Als ik merkte wat een totaal andere auto ik had na dat ik voor en achter de 21 jaar oude schokdempers gewisseld had.
Dan denk ik, mensen tof dat extra vermogen, maar vergeet zo als gezegd de rest niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2013 20:27 #1388113 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik snap je punt, maar als
Ik snap je punt, maar als iemand hier trots meld dat hij een HPT heeft gekocht en dat die zo lekker veel oempf heeft, zie ik niemand iets schrijven over veiligheid, remmelarij, noodstops bij 120 of 150 of harder. Snap je mijn punt ook?
Die noodstops heb ik wel uitgevoerd, zowel als test als ongepland.  

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2013 20:32 #1388115 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Richard, ik krijg soms zelfs
Richard, ik krijg soms zelfs pb's of ik niet op een circuit hoor ipv op de openbare weg en ik heb niet eens een turbo :) Mensen spreken mij ook wel eens aan dat een b230fb niet gemaakt is voor de snelheden die ik er heel af en toe mee rijd ;)
Maar was zo verbaasd over de opmerkingen hoe veilig het was meer vermogen te hebben, kan mij dat wel ongeveer voorstellen wat er bedoeld wordt hoor. Maar vond het opvallend.
En dus, zoals gezegd, als je al tijden een auto rijdt ken je hem, en als ie dan 30 ok meer heeft kan het best wat anders worden.
Maar laat iedereen doen wat ie wil doen hoor!!
 
Als ik er een turbo in bouw, wordt het ook geen standaard lpt :)
 
Hij zal toch de 200 over gaan :) en als het even kan de teller uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
26-05-2013 20:48 #1388119 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Geniet van de extra PK's en koppel.
Maar Arjen, we mogen in NL toch max 130 rijden?

Denk dat de meeste Bleed of MBC gebruikers alleen het koppel gebruiken voor de fun. En niet voor de snelheid.
Als ik naar mijn rollend materieel kijk is het heel simpel.
Of ik nu een wagen pak met 72 PK of 260 PK, mijn rijgedrag en snelheden zijn in alle gevallen gelijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2013 20:50 #1388121 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoeveel topsnelheid levert
Hoeveel topsnelheid levert dat uberhaupt op, zo`n mbc?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2013 21:01 #1388123 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 15 km/u
Volgens de site van de Autoweek is de topsnelheid van een FK 190 en een FT 205 km/u. Sprintje 0-100 km/u duurt 10.7 respectievelijk 9.3 seconden.Ga je nog wat hoger met de turbodruk (dan de 0.65 bar van de FT) dan worden de prestaties nog weer wat beter. Hoewel je niet heel veel verder kunt zonder te chippen. Misschien heeft Chris (B) nog wat metingen van zijn auto?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2013 21:05 #1388125 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @ Wytze, zeker wel! En dus
@ Wytze, zeker wel! En dus 180 is de invorderings grens in Nederland.

Maar dit jaar al 6 keer de A31 in Duitsland opgezocht.
Nog niet harder dan 230 gereden (met een s80) dit jaar.

Ow en tja ik heb maar 1 auto en heb nog nooit zo'n snelle auto als deze gehad :)

@Richard,
Volgens specificaties ging een hpt toch 205 ipv 190 ? Even opzoeken.
Ik meen mij wel iemand te herinneren die 240 haalde met zijn 940 maar was niet alleen een mbc.

Daarnaast, mijn auto kon 190 en na de kopwissel niet meer. Dus, heb ik in mijn onbevangen enthousiasme vast een schroefje vergeten :)

Eerst maar even de klaar staande goede b230fb die in de schuur staat er in lepelen. En dan opzoek naar een lpf of hpt motor met complete gas installatie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2013 21:07 #1388126 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Henk heeft het opzoekwerk al
Henk heeft het opzoekwerk al gedaan, zie hierboven. Inderdaad 190 vs 205 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2013 21:13 #1388127 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kun
Kun je niet beter een bestaande auto kopen, als je een LPT met LPG installatie zoekt? Ik weet misschien nog wel een sedan met LPT en LPi, binnenkort.Jeroen heeft wel eens een fotootje gepost van zijn 740 met turbo+ kit. De naald van de teller in het dashboard stond voorbij de 240 volgens mij. Maar supernauwkeurig zijn die meters natuurlijk niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2013 21:14 #1388128 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En je zag die windkracht 8
En je zag die windkracht 8 in de rug, en die afdaling van 13% ook niet op de foto 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD