940 LPT uit 1996 (B230FK) - geen Lays maar Blabla chips!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Druk van 0,35 naar 0,65 bar kan gewoon veilig zonder verdere aanpassingen hoor. Nooit anders anders gehoord (behalve nu net dangerryberrie schreef : ... vragen om problemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waarom zou ik problemen krijgen als ik de druk naar 0,65 Bar verhoog, zoals ik nu gedaan heb?
Hele volksstammen op Turbobricks (en ook op dit forum) rijden met deze (of hogere druk) rond.
Het doel is om naar 0,9 Bar te gaan en dat is geen probleem, zodra de ECU en EZK gechipt zijn (Blabla chips).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat had ik ook begrepen.Al met al is dit voor mij een leuk leerproces.Van fouten leer je het meest dus hopelijk maak ik er nog een paarPietjeprecies schreef :
Druk van 0,35 naar 0,65 bar kan gewoon veilig zonder verdere aanpassingen hoor. Nooit anders anders gehoord (behalve nu net dangerryberrie schreef : ... vragen om problemen.
De Estate heeft me overigens maar 575 Euro gekost (+ een setje Draco's van Marktplaats) dus de schade is te overzien als ik de boel opblaas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hij vroeg naar de EZK, dat blijkt een 0 227 400 21 te zijn en zover ik kan zien op TurboBricks is deze chipbaar. Dat zou mooi zijn

- V700 register
- Nieuw lid
-
Dan heb je een goudkleurige z.g. "Gold Box" en kun je er zo een ezk chip van Martijn in zetten. Is dit niet het geval dan kan Martijn je ook een z.g. "daughter board" leveren welke je er dan in zet, vervolgens kan dan de chip er in. Met deze opzet kun je zo terug naar de oude situatie want Martijn heeft daar een een interne pin switch (0-1) voor gemaakt.MaGNeT schreef : Inmiddels contact gehad met Blabla!
Hij vroeg naar de EZK, dat blijkt een 0 227 400 21 te zijn en zover ik kan zien op TurboBricks is deze chipbaar. Dat zou mooi zijn
- V700 register
- Nieuw lid
-
Welnee.gerryberrie schreef : Ik heb zo het vermoeden, dat gewoon een andere WGA erop zetten, zonder verdere aanpassing aan het blok en de electronica, vragen is om problemen.
Niet bedoeld om je aan te vallen, maar ik ben heeeel erg bang, dat je binnen een duizend KM talloze problemen gaat hebben als je zo blijft doorrijden.
En dat is zeker niet leuk.
Dat de ECU er in het begin weinig van snapte, kan ik me goed voorstellen.
Eerst Chips, dan pas druk omhoog.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Die neemt er dus echt álle tijd voor, stond pas na een uur en 15 minuten (en 2 verse bakjes koffie) weer buiten. Na het meten, verstellen, meten en verstellen reed hij nog even een blokje om en zei bij terugkomst tevreden "zo, dit ga je wel merken".
Mensen, wat een verschil... De auto hangt weer lekker aan het stuur ipv het vage/enge gevoel dat ik had in bochten...
Ik stond al op het punt om alle rubbers en schokdempers te vervangen maar het lag allemaal aan de stand van de wielen.Dat uitlijnen nodig was, had ik al gezien aan de banden die van de auto afkwamen maar dat het zó gigantisch veel zou uitmaken verbaast me.
- V700 register
- Nieuw lid
-