Tunen van mijn 940

• G. Los
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-07-2013 19:53 #1390157 door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic staafjes
Weet iemand misschien hoe lang die solide staafjes zijn die geplaatst worden in de veren?
Allemaal dezelfde lengte?
En hoe dik ze moeten zijn?

Dit voor een modificatie die ik binnenkort aan mijn 940 automaatbak wil uitvoeren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2013 21:40 #1390165 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zonde

Gydomatra schreef : Weet iemand misschien hoe lang die solide staafjes zijn die geplaatst worden in de veren?
Allemaal dezelfde lengte?
En hoe dik ze moeten zijn?

Dit voor een modificatie die ik binnenkort aan mijn 940 automaatbak wil uitvoeren.

Is zonde, niet doen, gewoon helemaal niet nodig met jou pk'sEn je levert behoorlijk in op comfort want een "bonk" bij overschakelen.Deze AW 71 kan makkelijk tot 300 pk aan.Wil je het toch doen maak dan staafjes die elk plusminus 1 centimeter korter zijn dan de veer, dikte van de staafjes is niet echt heel belangrijk, hou deze op minimaal 6 mm. o.i.d.

• G. Los
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-07-2013 22:51 #1390172 door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic Deze aw71 gaat samen met de
Deze aw71 gaat samen met de getunde B230FK in mijn 760 turbo.
Ik wil eigenlijk het blok tunen tot ongeveer 200 a 220 pk , niet meer.
Hoe en wat ervoor nodig is om die pk's te krijgen weet ik nog niet precies, maar het leek mij wel verstandig om (voordat de bak ingebouwd word) iig de bak aan te passen.

Ik heb begrepen uit eerdere postings dat de grens voor het toepassen van de accumulator modificatie op ongeveer 200 pk ligt?

tja, ik weet dan even niet of het verstandig is. De ingreep stelt niet zoveel voor en als ik later nog meer pk's wil (max 250) dan is het alvast maar gedaan. Maar ik wil niet al teveel op comfort inleveren.  Tja wat is wijsheid?
De standaard turbo van het B230FK blok haald die de 200 pk grens wel? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2013 23:47 #1390178 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet
Gewoon niet doen, een AW 71 lacht om 225 pk. er rijden jongens rond met een AW 71 en 300 plus pk. dusss...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC