remschijven *update 2014* 302 850 remmen bijna klaar!
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
19-03-2017 14:18 #1435506
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic of een bubbel in een remslang bij het remmen?
succes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2017 15:39 #1436067
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic remslangen zijn nieuw, RVS
remslangen zijn nieuw, RVS omvlochten.
Ik ga nu toch een nieuwe HRC bestellen.
Afgelopen weekend nog eens opnieuw ontlucht en opeens was alle remdruk weg. Na een grote 'pok' bij het pedaal intrappen kwam er weer remdruk terug.
Toen rond gereden en de remmen bleven niet meer hangen. Maar de dag erna bij een 2de test rit weer hetzelfde verhaal.
Ik ga nu toch een nieuwe HRC bestellen.
Afgelopen weekend nog eens opnieuw ontlucht en opeens was alle remdruk weg. Na een grote 'pok' bij het pedaal intrappen kwam er weer remdruk terug.
Toen rond gereden en de remmen bleven niet meer hangen. Maar de dag erna bij een 2de test rit weer hetzelfde verhaal.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2017 15:10 #1438873
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inmiddels de HRC vervangen en
Inmiddels de HRC vervangen en de remmen lijken correct te werken. Worden niet warm na een stukje rijden, wielen lopen vrij.
Het pedaal voelt alleen nog niet super hard, ontluchten moeten we nog een keer over doen. Maar dinsdag eerst APK na 6 jaar, ik ben benieuwd!
Het pedaal voelt alleen nog niet super hard, ontluchten moeten we nog een keer over doen. Maar dinsdag eerst APK na 6 jaar, ik ben benieuwd!

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2017 20:31 #1438913
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb dit probleem ook gehad.
Heb je de hoofdremcilinder zelf ook ontlucht?
Als je maar twee remleidingen van de HRC nar onder hebt lopen, zitten er nog twee nippels van de HRC niet aangesloten.
NA het opluchten bij de remmen, moet je deze nippels ook ontluchten.
De lucht in het systeem warmt op met remmen waardoor er druk in de leiding blijft en er geen vacuum meer in de slangen blijft, resultaat. Remmen lopen aan.
Succes.
Als je maar twee remleidingen van de HRC nar onder hebt lopen, zitten er nog twee nippels van de HRC niet aangesloten.
NA het opluchten bij de remmen, moet je deze nippels ook ontluchten.
De lucht in het systeem warmt op met remmen waardoor er druk in de leiding blijft en er geen vacuum meer in de slangen blijft, resultaat. Remmen lopen aan.
Succes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2017 14:40 #1438942
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De auto is APK goedgekeurd
De auto is APK goedgekeurd vandaag!
MBT het ontluchten. Ik heb even op het forum gezocht, mijn auto heeft ABS. Het schijnt dat dan op een speciale manier (met pulserende machine) ontlucht moet worden. Ik ga hiervoor binnenkort naar een garage die ervaring heeft met oude Volvo's (Svenska Bildelar in Lienden).
Op de HRC zitten 3 aansluitingen, 2 leidingen en 1 nippel. Via die nippel hebben we inderdaad ook ontlucht.
MBT het ontluchten. Ik heb even op het forum gezocht, mijn auto heeft ABS. Het schijnt dat dan op een speciale manier (met pulserende machine) ontlucht moet worden. Ik ga hiervoor binnenkort naar een garage die ervaring heeft met oude Volvo's (Svenska Bildelar in Lienden).
Op de HRC zitten 3 aansluitingen, 2 leidingen en 1 nippel. Via die nippel hebben we inderdaad ook ontlucht.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2017 11:46 #1438970
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gefeliciteerd en koppeling?
Gefeliciteerd met de APK!
Terug van lang weggeweest (dit draadje, maar ik ook) dus heb niet alles gevolgd, maar heb je ook de koppeling ontlucht? Zit volgens mij op hetzelfde systeem. Dus niet alleen de klauwen en hrc ontluchten maar ook de koppeling (eigenlijk gewoon alle aangesloten leidingen volgen).
Ik heb op m'n 960-2-met-ABS de leidingen zelf goed kunnen ontluchten na montage van nieuw remspul (hele tijd geleden dus geen idee meer wat), remt prima met een hard rempedaal-gevoel. Is ergens een handige volgorde voor, wel gedaan met een zelfgefrabriceerde 'bleeder', maar het kan dus wel zelf (of gewoon geluk gehad).
Maar bij een professional langs is natuurlijk ook een heel goed idee!
Terug van lang weggeweest (dit draadje, maar ik ook) dus heb niet alles gevolgd, maar heb je ook de koppeling ontlucht? Zit volgens mij op hetzelfde systeem. Dus niet alleen de klauwen en hrc ontluchten maar ook de koppeling (eigenlijk gewoon alle aangesloten leidingen volgen).
Ik heb op m'n 960-2-met-ABS de leidingen zelf goed kunnen ontluchten na montage van nieuw remspul (hele tijd geleden dus geen idee meer wat), remt prima met een hard rempedaal-gevoel. Is ergens een handige volgorde voor, wel gedaan met een zelfgefrabriceerde 'bleeder', maar het kan dus wel zelf (of gewoon geluk gehad).
Maar bij een professional langs is natuurlijk ook een heel goed idee!
Moderators: Jerry Stam