remschijven *update 2014* 302 850 remmen bijna klaar!

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2011 21:52 #1087519 door V700 register
Ik zou graag zimmerman sportremschijven kopen. Deze staan te koop, alszijnde voor de 740 en 940.
Is er dan geen verschil in diameter tussen verschillende uitvoeringen, heeft elke 700 en 900 dezelfde schijven?Dus kan ik deze gewoon op mijn 760TIC van 86 monteren?
Het gaat om de schijven voren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2011 22:57 #1319643 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Er staan zo wie zo al 3 verschillende remschijven voor de voorzijde van de 7 serie in de webshop bij Nordicar.
 
263 mm
280 mm
285 mm
 
Nee dus, ze zijn niet allemaal hetzelfde ........
 
Mvg,
Ed

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2011 23:17 #1319648 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook bevestiging op de naaf
Ook bevestiging op de naaf kan verschillen. Sommigen hebben de schijf los tegen de naaf, bij anderen zit er nog een lager in de "schaal" van de schijf.
Goed opletten dus !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2011 23:25 #1319652 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -
Oei wat een verschillen allemaal zeg!
het gaat om zimmerman sport remschijven die ik graag zou kopen, worden aangeboden alszijnde voor de 740 en 940.ZimmermannVolvo SportBest. nr. 610 1192 50
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2011 23:37 #1319654 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ken ze helaas niet, maar
Ik ken ze helaas niet, maar als de diameter klopt, hoef je alleen maar te letten op de bevestiging op de naaf.
Als je duidelijke foto's ervan hebt kun je dit wel zien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 00:00 #1319657 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -
vind net dit topic, neem aan dat dit dezelfde zijn (met foto):
<a href="/node/16150"> www.volvo700vereniging.nl/node/16150
 EDIT: zie dat de foto gewoon algemeen is, en NIET van een 7 of 9, want ze zijn maar 4 gaats, wij hebben 5 gaten :)
Maar nu heeft men het daar ook over een upgrade naar 940 remmen. Maakt me toch aan het twijffelen, want ik vind de remkracht niet overhouden. Elke keer als ik over stap naar de 360 plak ik weet even op het stuur, die remt veel beter met standaard remmen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 09:28 #1319683 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Oh ik vergat helemaal dat
Oh ik vergat helemaal dat jij een oude 760 hebt zoals mij, die hebben standaard een schijf met een naaf erin verwerkt. nieuwe schijven gaan dus niet passen. Je kan overwegen latere 700/900 serie poten (zoals mij) eronder te schroeven

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 10:02 #1319685 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic veel vervangen...
Heb eigenlijk geen idee van de diameters maar weet wel dat je graag 'losse' schijven hebt. Zoals mr. Borrie zegt kan het goed zijn dat jij je lager in je schijf hebt zitten. Heb het nooit uit elkaar gehaald maar weet dat het ingewikkelder is dan latere veerpoten.
 
Ik heb expres mijn veerpoten (waren ook oude type) vervangen met die van een 89'er 740. Met losse schijven etc. Die haal ik regelmatig uit elkaar ;-)
 
Als de remvertraging niet naar wens is helpt allereerst een kleine revisie denk ik goed. Keerringen etc in hoofdremcilinder en klauwen vervangen. Als je een upgrade wil doen zou ik dat doen naar 850/V70 remmen.
Ik heb ze bij Leon (ldoensen) zien zitten en dat is wel erg mooi op een 740. Het gaat met name om de voorste klauwen dan natuurlijk.
850/V70 remmen hebben een flink grotere klauw en schijf, de preciese aanpassingen heb ik niet onthouden, vanaf dat je die remmen gebruikt heb je wel minimaal 16inch velgen nodig (maar jij hebt 17 ;) )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 10:06 #1319686 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb hier meerdere auto's
Ik heb hier meerdere auto's op de brug gehad van 86 en ouder, en daar hadden sommigen ook losse schijven. Laatst de remmen gangbaar gemaakt van een 85'er GLE, en die had ook losse schijven.
Misschien ligt het meer aan de uitvoering als aan het bouwjaar ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 16:53 #1319738 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En diepte hoedje

kevinspui schreef : ...maar als de diameter klopt, hoef je alleen maar te letten op de bevestiging op de naaf...

Da's helaas niet het enige waar je op moet letten. Heb zelf eens een set sportschijven gekocht en daar bleek alles prima op maat, maar de diepte van schijf naar het hoedje (dus waar 'ie op de naaf gaat) bleek groter, en dus liep de schijf aan. Dus goed alle maten meten! (Of is dat wat hierboven al wordt bedoeld met naaf-maat?)
Groeten,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD