remschijven *update 2014* 302 850 remmen bijna klaar!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is er dan geen verschil in diameter tussen verschillende uitvoeringen, heeft elke 700 en 900 dezelfde schijven?Dus kan ik deze gewoon op mijn 760TIC van 86 monteren?
Het gaat om de schijven voren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
263 mm
280 mm
285 mm
Nee dus, ze zijn niet allemaal hetzelfde ........
Mvg,
Ed
- V700 register
- Nieuw lid
-
Goed opletten dus !
- V700 register
- Nieuw lid
-
het gaat om zimmerman sport remschijven die ik graag zou kopen, worden aangeboden alszijnde voor de 740 en 940.ZimmermannVolvo SportBest. nr. 610 1192 50
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je duidelijke foto's ervan hebt kun je dit wel zien.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href="/node/16150"> www.volvo700vereniging.nl/node/16150
EDIT: zie dat de foto gewoon algemeen is, en NIET van een 7 of 9, want ze zijn maar 4 gaats, wij hebben 5 gaten

Maar nu heeft men het daar ook over een upgrade naar 940 remmen. Maakt me toch aan het twijffelen, want ik vind de remkracht niet overhouden. Elke keer als ik over stap naar de 360 plak ik weet even op het stuur, die remt veel beter met standaard remmen...
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb expres mijn veerpoten (waren ook oude type) vervangen met die van een 89'er 740. Met losse schijven etc. Die haal ik regelmatig uit elkaar

Als de remvertraging niet naar wens is helpt allereerst een kleine revisie denk ik goed. Keerringen etc in hoofdremcilinder en klauwen vervangen. Als je een upgrade wil doen zou ik dat doen naar 850/V70 remmen.
Ik heb ze bij Leon (ldoensen) zien zitten en dat is wel erg mooi op een 740. Het gaat met name om de voorste klauwen dan natuurlijk.
850/V70 remmen hebben een flink grotere klauw en schijf, de preciese aanpassingen heb ik niet onthouden, vanaf dat je die remmen gebruikt heb je wel minimaal 16inch velgen nodig (maar jij hebt 17

- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien ligt het meer aan de uitvoering als aan het bouwjaar ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Da's helaas niet het enige waar je op moet letten. Heb zelf eens een set sportschijven gekocht en daar bleek alles prima op maat, maar de diepte van schijf naar het hoedje (dus waar 'ie op de naaf gaat) bleek groter, en dus liep de schijf aan. Dus goed alle maten meten! (Of is dat wat hierboven al wordt bedoeld met naaf-maat?)kevinspui schreef : ...maar als de diameter klopt, hoef je alleen maar te letten op de bevestiging op de naaf...
Groeten,