WGA stuk!? Of toch nog een stapje verder in het systeem, wat blijft er over?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je hebt een PB.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het gaat om het basisprincipe van een turbo, de uitlaatgassen brengen de turbine op toeren (tot wel 100.000 omw/min) waardoor er in het inlaat traject druk wordt opgebouwd. immers uitlaatturbineschoepen zitten op een as met de inlaatturbineschoepen. Als nu in de inlaat de gewenste of ingestelde druk is bereikt dan wordt via de WGA de Wate-Gate (klep) in de uitlaat geopend zodat een gedeelte van de uitlaatgassen niet meer over de uitlaatschoepen wordt geleid en daardoor de drukopbouw aan inlaatzijde wordt begrensd.
Als nu de Waste-Gate open staat (vast) dan is er van drukopbouw nauwelijks nog sprake, is de klep geheel of gedeeltelijk weggebrand dan heb je hetzelfde effect maar kan een MBC met een hogere ingestelde waarde nog een klein beetje helpen.
Overal in den lande zitten wel mensen die jou kunnen helpen. Wij zitten in Zevenaar / Arnhem. Zie onze topics tuning in het oosten.
<a href="/node/36445"> www.volvo700vereniging.nl/node/36445
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/37688 "> www.volvo700vereniging.nl/node/37688
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ga met Bas een afspraak maken zodat hij er eens na kan kijken en ik kan leren. Die kom ik als een van de eersten tegen als ik naar het noorden rijd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lekker, een loeihete turbo, als je vanuit, zuid-limburg (?) komt.Henk-vg schreef : Ik ga met Bas een afspraak maken zodat hij er eens na kan kijken en ik kan leren. Die kom ik als een van de eersten tegen als ik naar het noorden rijd.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Grtz. Henk
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Over de Turbo heengieten?Baseman schreef : Ik denk dat koffie de oplossing is.......of twee....

Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb ook al een PB gestuurd.
m.vr.gr. Henk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja is prima.Zal adres en zo even per PB sturenHenk-vg schreef : schikt het donderdag avond (26-5)?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bas, hartelijk bedankt voor je hulp en inzet. We hebben wat slangen vernieuwd, MBC ertussen gezet en een extra lucht opening gemaakt. Zelfs de turbodrukmeter is van mening dat er weer druk in het inlaatspruitstuk is.
Morgen nog wel wat brandstof slang halen en 1 slang vervangen. Wel blijft het vermoeden dat de turbo niet helemaal optimaal functioneert, maar om dit nog te controleren met het oog op een steeds donker wordenden buienlucht leek me niet handig. Iets voor de volgende klusdag bij Carlo.
Ow ja, de LED knippers zijn er ook nog uit gehaald. Nu kan ik weer rustig knipperend van baan wisselen