WGA stuk!? Of toch nog een stapje verder in het systeem, wat blijft er over?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Ja die zit vast en werkt op de hand naar behoren. Onder de verdenking van niet genoeg start spanning heb ik de wga met tere ringen extra spanning gegeven. helaas geen resultaat.henk 940LPT schreef : De druk waarop de waste gate opent wordt bepaald door de actuator. Tussen actuator en waste gate zit een stangetje waarmee de actuator de waste gate bedient. Bij stationair lopen (geen turbodruk) drukt een veer in de acutator de klep via het stangetje helemaal dicht. De druk in het inlaatspruitstuk wordt via een slang naar de actuator gebracht. Als de druk daar oploopt drukt de actuator het stangetje, tegen de druk van die veer in, naar buiten waardoor de waste gate opent. Normaal gesproken kun je het stangetje met de hand bewegen, in één richting moet je de tegendruk van de veer in de actuator voelen. Als dat niet gebeurt is de actuator niet goed meer. Zit het stangetje nog wel aan beide einden vast (ene kant actuator, andere kant aan de waste gate) ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is wel vervelend, maar beredeneerd, gelukkig dat het geen verschil maakt.Petervanluijk_740-1992 schreef : ...helaas geen resultaat.
Vraag blijf dan, nog steeds, wat wel.
Hoe kan het, dat je met MBC wel tot 0,4 bar drukopbouw hebt, en zonder niet.
Dat is de grote vraag......
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Misschien dat dit nieuwe inzichten gaat geven.
Zoals Bas hierboven stelt zitten we namelijk nog met een probleem.
Hoe kan het, dat je met MBC wel tot 0,4 bar drukopbouw hebt, en zonder niet? En dat dus met een op de hand werkende wga.
Dat is de grote vraag......
iemand?
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Eentje op 0,35 en een voor 0,8
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Dank voor je aanbod, via bas heb ik reeds een wissel wga, door ontstane twijfel bij de eerste keer demonteren gisteren nog eens gewisseld. Wederom geen resultaat.
En bas stelt, en dat nemen we dus aan, dat die wga goed is. Hij heeft hem als reserve in zijn wagen. Allen nu dus even niet.
Nog niet geprobeerd te filmen, misschien toch maar doen.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Deze 0,8 actuators zijn overigens nu in de aanbieding:
cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270717900541
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
De turbodrukmeter ligt bij bas, was een nieuwe om te proberen, maar heb op het moment dus geen mbc of meter. Enkel een tweede wga.
Zo'n nieuwe wga is misschien wel een plan, maar ik wil eigenlijk toch liever eerst weten waar mijn probleem zit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Pak effe een fietspomp, bij voorkeur met drukmetertje, die had je, toch?Petervanluijk_740-1992 schreef : Zo'n nieuwe wga is misschien wel een plan, maar ik wil eigenlijk toch liever eerst weten waar mijn probleem zit.
Zet die op de aansluiting op je WGA en pomp een keer.Je moet dan toch kunnen zien, wat er gebeurd.
Heb je tegendruk tot 0,35 is ie goed.
Heb je 0,0 tegendruk, is ie kapot.
(Voor de goeie orde, de WGA die je van mij mee had, heb ik een dik half jaar in de kofferbak liggen, en is werkend uit de auto gekomen.Ik neem aan dat ie heel is, uiteraard. Als je de stang uittrekt en je duim op get gaatje houdt, blijft ie staan, dus dat doet mijn vermoeden enkel bevestigen, niet?)
- V700 register
- Nieuw lid
-