WGA stuk!? Of toch nog een stapje verder in het systeem, wat blijft er over?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 17:21 #1310828 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
De druk waarop de waste gate opent wordt bepaald door de actuator. Tussen actuator en waste gate zit een stangetje waarmee de actuator de waste gate bedient. Bij stationair lopen (geen turbodruk) drukt een veer in de acutator de klep via het stangetje helemaal dicht. De druk in het inlaatspruitstuk wordt via een slang naar de actuator gebracht. Als de druk daar oploopt drukt de actuator het stangetje, tegen de druk van die veer in, naar buiten waardoor de waste gate opent. Normaal gesproken kun je het stangetje met de hand bewegen, in één richting moet je de tegendruk van de veer in de actuator voelen. Als dat niet gebeurt is de actuator niet goed meer. Zit het stangetje nog wel aan beide einden vast (ene kant actuator, andere kant aan de waste gate) ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 20:02 #1310848 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic precies.

henk 940LPT schreef : De druk waarop de waste gate opent wordt bepaald door de actuator. Tussen actuator en waste gate zit een stangetje waarmee de actuator de waste gate bedient. Bij stationair lopen (geen turbodruk) drukt een veer in de acutator de klep via het stangetje helemaal dicht. De druk in het inlaatspruitstuk wordt via een slang naar de actuator gebracht. Als de druk daar oploopt drukt de actuator het stangetje, tegen de druk van die veer in, naar buiten waardoor de waste gate opent. Normaal gesproken kun je het stangetje met de hand bewegen, in één richting moet je de tegendruk van de veer in de actuator voelen. Als dat niet gebeurt is de actuator niet goed meer. Zit het stangetje nog wel aan beide einden vast (ene kant actuator, andere kant aan de waste gate) ?

Ja die zit vast en werkt op de hand naar behoren. Onder de verdenking van niet genoeg start spanning heb ik de wga met tere ringen extra spanning gegeven. helaas geen resultaat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 22:37 #1310867 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Crap.

Petervanluijk_740-1992 schreef : ...helaas geen resultaat.

Dat is wel vervelend, maar beredeneerd, gelukkig dat het geen verschil maakt.
Vraag blijf dan, nog steeds, wat wel.
Hoe kan het, dat je met MBC wel tot 0,4 bar drukopbouw hebt, en zonder niet.
Dat is de grote vraag......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2011 16:29 #1311072 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Nog iemand een idee?
Misschien moet ik maar eens een camera in de motorruimte installeren, gericht op de wga-stang en een stukje gaan rijden. Kijken wat die doet. Toch ook maar weer de mbc op een moment erin installeren en dan ook filmen.
Misschien dat dit nieuwe inzichten gaat geven.
Zoals Bas hierboven stelt zitten we namelijk nog met een probleem.
Hoe kan het, dat je met MBC wel tot 0,4 bar drukopbouw hebt, en zonder niet? En dat dus met een op de hand werkende wga.
Dat is de grote vraag......
  iemand?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2011 17:25 #1311763 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Lenen?
Ik heb nog wel een wga die je kunt lenen
Eentje op 0,35 en een voor 0,8

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2011 10:57 #1311836 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic WGA wisselen
@Jerry
Dank voor je aanbod, via bas heb ik reeds een wissel wga, door ontstane twijfel bij de eerste keer demonteren gisteren nog eens gewisseld. Wederom geen resultaat.
En bas stelt, en dat nemen we dus aan, dat die wga goed is. Hij heeft hem als reserve in zijn wagen. Allen nu dus even niet.
Nog niet geprobeerd te filmen, misschien toch maar doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2011 11:51 #1311839 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic 0,8
Met dat verschil dat je met een actuator op 0,8 ook de MBC kan uitsluiten, immers wat zit er dan nog tussen het turbine huis en de actuator. Ben benieuwd of je druk dan naar 0,8 oploopt
Deze 0,8 actuators zijn overigens nu in de aanbieding:
cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270717900541
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2011 15:00 #1311854 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic MBC is er tussenuit
Daar zit dus alleen nog maar een slangetje.
De turbodrukmeter ligt bij bas, was een nieuwe om te proberen, maar heb op het moment dus geen mbc of meter. Enkel een tweede wga.
Zo'n nieuwe wga is misschien wel een plan, maar ik wil eigenlijk toch liever eerst weten waar mijn probleem zit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2011 15:10 #1311855 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Test.

Petervanluijk_740-1992 schreef : Zo'n nieuwe wga is misschien wel een plan, maar ik wil eigenlijk toch liever eerst weten waar mijn probleem zit.

Pak effe een fietspomp, bij voorkeur met drukmetertje, die had je, toch?
Zet die op de aansluiting op je WGA en pomp een keer.Je moet dan toch kunnen zien, wat er gebeurd.
Heb je tegendruk tot 0,35 is ie goed.
Heb je 0,0 tegendruk, is ie kapot.
(Voor de goeie orde, de WGA die je van mij mee had, heb ik een dik half jaar in de kofferbak liggen, en is werkend uit de auto gekomen.Ik neem aan dat ie heel is, uiteraard. Als je de stang uittrekt en je duim op get gaatje houdt, blijft ie staan, dus dat doet mijn vermoeden enkel bevestigen, niet?)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2011 23:43 #1311954 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Cbv
Heb je ook je Cbv al gecontroleerd op lekken?Even 3 boutjes los en het rubberen membraan controleren, deduceren deduceren

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD