VX3 in b230fk(vervolg ander topic welke cilinderkop past op b230fk)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2010 17:10 #1287277
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toekomst
Hallo
Denk dat er heel veel mogelijkheden zijn met De "blabla chip"
Heb er nu weer wat km's op zitten en het gaat steeds lekkerder!
Denk dat er heel veel mogelijkheden zijn met De "blabla chip"
Heb er nu weer wat km's op zitten en het gaat steeds lekkerder!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2010 01:37 #1287319
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lekkere hete chips
Nou, ik heb nu ook een paar dagen de speciale gaschip van Blabla er in zitten, en wat mij vooral opvalt is dat de auto heel erg "aan het gas hangt". Ik bedoel, er is nu echt meteen vermogen. Voorheen bij plankgas hield ie wat in en moest ik iets van het gas af om dit te voorkomen. Was m.i. duidelijk een brandstof probleem. Ik heb het nu een keert geprobeerd vanuit stilstand, en het gaat in één streep van 0 tot 200+ in zonder enige hapering "what so ever". Het is echt spectaculair hoe de auto aan het gas hangt nu. Als het e.e.a. straks goed is ingereden zal dit waarschijnlijk allemaal nog beter worden. Begin steeds meer een fan te worden van Volvo's op gas en tunen, een ideale combinatie.Kortom HELE goeie gaschip, hulde aan Martijn (Blabla), en ik denk dat het eind nog niet in zicht is w.b.t. het engineeren van deze chip. Straks in mijn nieuwe blokje een bewerkte 531 kop en ook een vx3 nokkenas heb ik al besloten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2010 12:50 #1287349
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooi
Das weeer goed nieuws wbt tuning op lpg!
Wat mij trouwens ook erg verbaasd is dat er erg veel winst te behalen valt door de ontsteking aan te passen op lpg.
Martijn heeft de speciale ezk chip voor de vx3 wat extra vervroeging gegeven en hier langere tijd mee proefgereden en gefine tuned.
Dit zorgt ervoor dat bij mijn setup de auto nog sneller aan het gas hangt en lekker bijterig is:)
Door te gaan vervroegen krijg je een hogere cilinder druk dus meer power.
Op lpg gaat dit nog iets verder dan bij benzine door het hogere octaangehalte.
Extra winst dus.

groet chris
Wat mij trouwens ook erg verbaasd is dat er erg veel winst te behalen valt door de ontsteking aan te passen op lpg.
Martijn heeft de speciale ezk chip voor de vx3 wat extra vervroeging gegeven en hier langere tijd mee proefgereden en gefine tuned.
Dit zorgt ervoor dat bij mijn setup de auto nog sneller aan het gas hangt en lekker bijterig is:)
Door te gaan vervroegen krijg je een hogere cilinder druk dus meer power.
Op lpg gaat dit nog iets verder dan bij benzine door het hogere octaangehalte.
Extra winst dus.

groet chris
Moderators: Jerry Stam