VX3 in b230fk(vervolg ander topic welke cilinderkop past op b230fk)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
B230FB = 531 Kop + VX32.3 940GL t/m 1993 = vaak B230FBTGTF schreef : Ik zou toch uitkijken, geloof dat die VX3 nokkenassen niet overal te krijgen zijn, toch zonde als je hem na 10 min rijden al door je motor kap heen ziet vliegen, en dan is het niet dat je te veel gas geeft maar eerder dat hij er in een paar stukken door heen vliegt,
bij dat soort dingen vervangen zeg ik altijd laat hem eerst rustig warm worden en dan weer afkoelen en dit een paar keer herhalen, rustig inrijden is ook een optie maar gebruik je verstand hierbij, zou zonde van al je werk zijn als je nokken-as de kop vernield of meer,
maar het blijft wel leuk als je je blok sneller en soepeler kan laten snorren, ben wel benieuwd wat de resultaten zijn.
Een B230FB komt vaak voor en een VX3 is dus prima te vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Blabla schreef :
B230FB = 531 Kop + VX32.3 940GL t/m 1993 = vaak B230FBTGTF schreef : Ik zou toch uitkijken, geloof dat die VX3 nokkenassen niet overal te krijgen zijn, toch zonde als je hem na 10 min rijden al door je motor kap heen ziet vliegen, en dan is het niet dat je te veel gas geeft maar eerder dat hij er in een paar stukken door heen vliegt,
bij dat soort dingen vervangen zeg ik altijd laat hem eerst rustig warm worden en dan weer afkoelen en dit een paar keer herhalen, rustig inrijden is ook een optie maar gebruik je verstand hierbij, zou zonde van al je werk zijn als je nokken-as de kop vernield of meer,
maar het blijft wel leuk als je je blok sneller en soepeler kan laten snorren, ben wel benieuwd wat de resultaten zijn.
Een B230FB komt vaak voor en een VX3 is dus prima te vinden.
Hmmm oke ben zelf een tijdje terug bij de dealer geweest omdat ik de VX3 ook wel in mijn blokje wilde hebben, en div mensen bij Volvo zijden mij die zijn moeilijk te vinden, maar als dat niet zo is dan ga ik toch eens opzoek naar een VX3 of past dat weer niet op een B200F,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien beter meer koppel onderin geven.
Een M cam misschien beter...
Er zijn vast mensen die dit weten wbt b200f
 
groet chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
deden ze tenminste vroeger ook op die 1 cilinders een zwaarder vliegwiel waardoor ze meer kracht hadden,
Greetz Tom,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Goeie aanvulling JW!
Zat dus ff te twijfelen.
Groet Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Waar zijn jullie toch mee bezig? Lift [mm]Intake [degrees]Exhaust [degrees] Calculated in/outOpens Before topCloses After bottomOpens BBDCCloses After topDuration (degrees)Overlap V11,3711,753,753,711,2245,4245,422,9B200E, B230EVX311.37/10.65555473245,4/236,22408Sport new style, retarded 3 degrees compared to VXM9.5/10.5-6,445,64413,1 219,26,7B230FJW schreef : De M nokkenas is niet echt (echt niet) voor performance. te vinden in B230F en B200F. Zelf heb ik goede ervaring met de V nokkenas, zelfde als de VX maar dan heeft de VX minder lift op uitlaatkant en wat andere duratie daar op. De precieze verschillen heb ik niet bekeken maar bij mij doet ie het erg lekker.
Let wel op wanneer je een ander "asje" monteert dat de klepspeling heel anders kan liggen. De kleinste "radius" kan zo maar een halve mm verschillen. Dus een flinke doos met klepstelplaatjes kan nodig zijn!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.