VX3 in b230fk(vervolg ander topic welke cilinderkop past op b230fk)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
inderdaad. Bij het monteren van de V nokkenas heb ik geen enkel stelplaatjehoeven te wisselen, wel was de speling soms net 0,05 groter ofzo. In ieder geval bij mij geen halve millimeter verschil.Blabla schreef : Waar zijn we mee bezig? Mag ik vragen wat je hiermee bedoelt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vandaag ff de vx3 erin gelepeld:)
In 1 woord:GEWELDIG
Motor staat gewoon heel soepel te draaien en is en klinkt gewoon veel soepeler en draaid met gemak 5500 toeren.(vergeleken met de T-ractor nokkenstok:) )
Dit wel icm 3inch uitlaat en 15g turbo en afgedraaid single mass vliegwiel.(misschien bij standaard andere ervaring??)
Bij een turbodruk van 0.85 bar draait hij lambda 0.80 op mijn PLX afr meter.
Eerder 0.84 Vol bij 5000 toeren.
Nu dus iets rijker....
Verwacht geen wonderen maar wel een veel soepelere motor in vooral midden en boven gebied.
Dus het verhaal van een vx3 is niet voor een turbo........ is bij deze voor mij uit de wereld geholpen.
Kan het iedereen aanraden om het wellicht te proberen.
Daarbij blijf ik zeggen zoals anderen al langer zeggen:een wideband afr meter is bijna een vereisde bij dit soort dingen.
Groeten Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
@Chris: moest je je klepspeling nog aanpassen?@Aaldert Jan: Ik heb wel oren naar die 531 kop en de nokkenas, voor mijn "winterproject", ik ga n.l. deze winter een heel nieuw B230FK blok opbouwen (in m'n schuurtje).Aaldert-Jan schreef : Mooi man, helaas moest ik eerder weg maar ik had het graag nog even mee gemaakt.
Ik ken trouwens nog iemand die een 531 kop heeft liggen met nog een VX3 nokkenans maar hij heeft ook nog een B230ET blok compleet staan. Beiden voor de verkoop.
Als iemand daar interesse in heeft of jij Chris
Gr, AJ
- V700 register
- Nieuw lid
-
@chilm:klepspeling scheelt ongeveer 0.05mm,nu alles op 0.40 staan bij koude motor.
Wat me erg opvalt is dat er een gigantische druk achter uit de ferrita komt bij stationair toerental
Zou me niet verbazen als ik orginele dempers had dat ze dan zouden openscheuren bij vollast op een gegeven moment.....
Erg positief allemaal hahaha
Rijdt als de branweer,vandaag weer ff 300km maken.
groet Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hmhm...scaniar164 schreef : Zou me niet verbazen als ik orginele dempers had dat ze dan zouden openscheuren bij vollast op een gegeven moment.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu weer 650km verder en het bevalt erg goed!
Hoop dat er meer mensen mee aan de slag gaan voor meer ervaringen.
A nokkenas is ook een leuke optie.
Groet Chris