VX3 in b230fk(vervolg ander topic welke cilinderkop past op b230fk)

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2010 11:29 #1286182 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stellen
Hallo
Dat er gesteld moet worden lijkt me logisch.
Bak met plaatjes heb ik ook:)
Wat er verder bedoeld wordt met"waar zijn we mee bezig" weet ik niet.
Nou ja weet ik wel:WE WILLEN ONZE TANKS LATEN VLIEGEN !!
 
Groet Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2010 11:56 #1286183 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik moet er wel aan toevoegen
Ik moet er wel aan toevoegen dat ik wel bijv in Blabla's auto heb gereden met VX nokkenas maar dat vergelijk erg lastig is aangezien de motoren toch weer anders zijn (turbo, compressie etc). die auto deed het ook altijd erg goed met de VX.

Blabla schreef : Waar zijn we mee bezig? Mag ik vragen wat je hiermee bedoelt?

 inderdaad. Bij het monteren van de V nokkenas heb ik geen enkel stelplaatjehoeven te wisselen, wel was de speling soms net 0,05 groter ofzo. In ieder geval bij mij geen halve millimeter verschil.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2010 20:09 #1286254 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij zit erin!
Hallo
Vandaag ff de vx3 erin gelepeld:)
In 1 woord:GEWELDIG
Motor staat gewoon heel soepel te draaien en is en klinkt gewoon veel soepeler en draaid met gemak 5500 toeren.(vergeleken met de T-ractor nokkenstok:) )
Dit wel icm 3inch uitlaat en 15g turbo en afgedraaid single mass vliegwiel.(misschien bij standaard andere ervaring??)
Bij een turbodruk van 0.85 bar draait hij lambda 0.80 op mijn PLX afr meter.
Eerder 0.84 Vol bij 5000 toeren.
Nu dus iets rijker....
Verwacht geen wonderen maar wel een veel soepelere motor in vooral midden en boven gebied.
Dus het verhaal van een vx3 is niet voor een turbo........ is bij deze voor mij uit de wereld geholpen.
Kan het iedereen aanraden om het wellicht te proberen.
Daarbij blijf ik zeggen zoals anderen al langer zeggen:een wideband afr meter is bijna een vereisde bij dit soort dingen.

Groeten Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2010 22:19 #1286266 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hey Chris
Mooi man, helaas moest ik eerder weg maar ik had het graag nog even mee gemaakt.

Ik ken trouwens nog iemand die een 531 kop heeft liggen met nog een VX3 nokkenans maar hij heeft ook nog een B230ET blok compleet staan. Beiden voor de verkoop.
Als iemand daar interesse in heeft of jij Chris :)
Gr, AJ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2010 22:30 #1286267 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koppie koppie...

Aaldert-Jan schreef : Mooi man, helaas moest ik eerder weg maar ik had het graag nog even mee gemaakt.


Ik ken trouwens nog iemand die een 531 kop heeft liggen met nog een VX3 nokkenans maar hij heeft ook nog een B230ET blok compleet staan. Beiden voor de verkoop.
Als iemand daar interesse in heeft of jij Chris :)
Gr, AJ

@Chris: moest je je klepspeling nog aanpassen?@Aaldert Jan: Ik heb wel oren naar die 531 kop en de nokkenas, voor mijn "winterproject", ik ga n.l. deze winter een heel nieuw B230FK blok opbouwen (in m'n schuurtje).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2010 12:45 #1286302 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klpspeling
Hallo
@chilm:klepspeling scheelt ongeveer 0.05mm,nu alles op 0.40 staan bij koude motor.
Wat me erg opvalt is dat er een gigantische druk achter uit de ferrita komt bij stationair toerental
Zou me niet verbazen als ik orginele dempers had dat ze dan zouden openscheuren bij vollast op een gegeven moment.....
Erg positief allemaal hahaha
Rijdt als de branweer,vandaag weer ff 300km maken.

groet Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2010 13:16 #1286320 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi
O.k. positief allemaal Chris, eens kijken wat de ervaringen zijn op de lange duur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2010 15:21 #1286325 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lange duur
Volgens Martijn goed....heeft er een jaar mee gereden!
Geen snellere klepslijtage.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2010 18:11 #1286350 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat zal wel ja...

scaniar164 schreef : Zou me niet verbazen als ik orginele dempers had dat ze dan zouden openscheuren bij vollast op een gegeven moment.....

Hmhm...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2010 20:17 #1286607 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic UPDATE
Hallo
Nu weer 650km verder en het bevalt erg goed!
Hoop dat er meer mensen mee aan de slag gaan voor meer ervaringen.
A nokkenas is ook een leuke optie.

Groet Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD