mbc
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2010 11:54 #1289905
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verbruik
komt ie: 1 0p 9.5 met 15g turbo en lpg chip van blabla!!!!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2010 12:05 #1289906
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1:8
Ik rijd met mijn mbc, afgesteld op ca. 0,65 bar, gemiddeld ongeveer 1:8 bij -zoals dat kennelijk zo mooi heet- 'gecombineerd gebruik'. Dat verbruik is op lpg, en de laatste tijd is het aandeel korte ritjes ook iets gestegen. Vooral tijdens die korte ritjes wil ik nog wel eens stevig accelereren, want wie een turbo heeft moet 'm ook wel geregeld aanspreken is mijn filosofie. Dat betekent niet dat ik als een idioot spinnend en driftend door het leven ga, maar van een beetje doorrijden houd ik wel.
Het is natuurlijk al vaak vermeld, maar de (versimpelde) theorie is natuurlijk dat je bij aanspreken van de turbo met hogere turbodruk meer zuurstof, maar dus ook meer brandstof gebruikt. Aanspreken van de turbo op hogere druk is dus in theorie altijd meer brandstof verbruiken. In de praktijk blijkt het verbruik echter bij de meesten niet spectaculair te stijgen, omdat het aanspreken van de turbo doorgaans maar een enkele keer gebeurt. Je bent immers niet voortdurend aan het accelereren en bij kruissnelheid zal je, bij legale snelheden, merken dat de turbo niet eens druk opbouwt.
Het is natuurlijk al vaak vermeld, maar de (versimpelde) theorie is natuurlijk dat je bij aanspreken van de turbo met hogere turbodruk meer zuurstof, maar dus ook meer brandstof gebruikt. Aanspreken van de turbo op hogere druk is dus in theorie altijd meer brandstof verbruiken. In de praktijk blijkt het verbruik echter bij de meesten niet spectaculair te stijgen, omdat het aanspreken van de turbo doorgaans maar een enkele keer gebeurt. Je bent immers niet voortdurend aan het accelereren en bij kruissnelheid zal je, bij legale snelheden, merken dat de turbo niet eens druk opbouwt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2010 17:36 #1290064
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tijdens driften of
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2010 18:06 #1290069
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voorheen
met de caravan erachter en een totaal gewicht van tegen de 3500kg was het op lpi 1 op 5.2 en zonder caravan maar wel altijd 100kg bende achterin is het 1 op 9.Ga ik echt mijn best doen zonder het verkeer op te houden dan haal ik de 1 op 10 elke keer net niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2010 11:30 #1291918
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat is de maximale druk die
Wat is de maximale druk die de turbo kan opbouwen? Ik moet mijn EBC nog instellen en deze werkt met procenten van de maximale turbodruk. 0% is standaard turbo druk (0,35bar?) en 100% (
). Ik wil trouwens ook niet hoger gaan dan 0.65 bar.
Mvg Wido

Mvg Wido
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2010 12:47 #1291922
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1,5
Die druk kan tot 1.5 denk ik wel
iig tot 1,0 bar is geen enkel probleem. Maar 0,65 is een nette waarde
iig tot 1,0 bar is geen enkel probleem. Maar 0,65 is een nette waarde
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2010 12:52 #1291924
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Apart
Apart, kun je m niet ook op absolute druk instellen ? Mij lijkt dat de EBC ook de absolute druk meet om te bepalen wanneer hij open moet gaan (en niet de procenten).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2010 16:34 #1291934
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vond het ook al een apart
Ik vond het ook al een apart verhaal. Ik zal de gebruiksaanwijzing nog een keer goed bestuderen en hem installeren. Heeft iemand een Blitzz EBC?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2010 20:09 #1291965
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bietje nuance
Onjuist. Het kán goed gaan, maar 0,9 kan ook al fuel cuts opleveren. Beetje nuanceren kan geen kwaad Jeroen.Jeroen schreef : iig tot 1,0 bar is geen enkel probleem.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2010 23:15 #1291997
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic FT / FK
Ik ging er even van uit dat een B230FK hetzelfde is als een B230FT zoals iedereen altijd zegt hier.
Inderdaad, ik moet het bijstellen Bij een B230FT kan het zonder problemen naar 1,0 bar.
Bij een FK kan je een fuel cut krijgen.
Inderdaad, ik moet het bijstellen Bij een B230FT kan het zonder problemen naar 1,0 bar.
Bij een FK kan je een fuel cut krijgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam