mbc

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2010 18:39 #1082173 door V700 register
mbc is gemaakt door V700 register
Beste lezers,
 Waar kan ik het beste een mbc kopen of heeft er iemand nog eentje liggen die hij niet gebruikt?

Bij voorbaat dank!

Wim. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2010 22:45 #1283845 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mbc
Dit zijn eigenlijk de beste: klik <a href=" www.3barracing.com/product_6.htm " target="_blank">HIER, is een betrouwbare firma dus kun je daar rustig bestellen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2010 22:55 #1283846 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic UK.

wimzwolle schreef :  Waar kan ik het beste een mbc kopen of heeft er iemand nog eentje liggen die hij niet gebruikt?

Ik heb tot twee keer een groupbuy gehouden, met de <a href=" cgi.ebay.nl/R-Spec-BOOST-CONTROLLER-FOR-...;hash=item563deedec2 " target="_blank">deze MBC, die gewoon via hun www.rspec.co.uk/index.php?main_page=index&cPath=69_108 " target="_blank">eigen website R-spec te bestellen is.55 stuks verkocht, 0 klachten.(heb ze helaas niet meer liggen)
R-spec verkoopt trouwens nog veel meer leuke spullies.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2010 09:33 #1283962 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En vergeet de vaccuummeter niet
Vergeet het vacuummetertje niet. Zonder kun je de MBC niet afstellen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2010 10:26 #1283971 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic drukmeter

jeex schreef : Vergeet het vacuummetertje niet. Zonder kun je de MBC niet afstellen.

Ik zou daar een drukmeter van maken. Door alleen het vacuum te meten kun je alsnog je mbc niet afstellen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2010 13:15 #1283985 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic drukmeter
Bedankt voor de reacties allemaal! Natuurlijk heb ik nog een drukmeter nodig, iemand nog suggesties?

Groet Wim. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2010 16:16 #1283999 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pompen

wimzwolle schreef : Bedankt voor de reacties allemaal! Natuurlijk heb ik nog een drukmeter nodig, iemand nog suggesties?
&#160;
Groet Wim. 

Vraag even aan een bekende of bevriende garagist of ze hem af willen stellen met hun drukmeter. In principe kun je hem probleemloos op 0.8 bar zetten. Eventueel kun je het ook met een autobandpomp doen waar ook zo'n drukmeter op zit. Maar het ALLERVEILIGSTE is met een meter in de auto met goede bar verdeling natuurlijk. Aan een originele on-board hpt turbometer heb je niets want geen verdeling.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2010 21:00 #1284016 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nou...

Chilm schreef :

wimzwolle schreef : Bedankt voor de reacties allemaal! Natuurlijk heb ik nog een drukmeter nodig, iemand nog suggesties?

Groet Wim. 

Vraag even aan een bekende of bevriende garagist of ze hem af willen stellen met hun drukmeter. In principe kun je hem probleemloos op 0.8 bar zetten. Eventueel kun je het ook met een autobandpomp doen waar ook zo'n drukmeter op zit. Maar het ALLERVEILIGSTE is met een meter in de auto met goede bar verdeling natuurlijk. Aan een originele on-board hpt turbometer heb je niets want geen verdeling.

Die 0,8 bar wordt wat al te makkelijk als dé norm gehanteerd. E.e.a. zal per situatie nog wel verschillen. Er zijn mensen die beweren probleemloos op 0,85 bar rond te rijden, en er zijn mensen die met 0,7 bar al pingelen of fuel-cuts of andere vervelende zaken ervaren. Net zoals elke meter heeft ook een drukmeter een afwijking. Ik zou dus rustig aan beginnen en steeds wat opbouwen, en testen of het lekker werkt. De moeilijke situaties zijn die waar je met relatief weinig toeren in een hoge versnelling flink turbodruk opbouwt, bijvoorbeeld op de snelweg met 90 km/u in de 5e versnelling. Ook dan moet de motor bij plankgas niet gaan pingelen of inhouden! Met volle bepakking in de bergen of heuvelachtig terrein (niet ondenkbaar in de vakantieperiode) is ook zo'n goede test situatie. Het gaat erom dat de boel ook in extremere situaties goed blijft werken, omdat motorschade anders niet ondenkbaar is.
Kortom: proberen, en testen en zonodig bijstellen. Overigens is een turbodruk van 0,6 a 0,7 bar al echt behoorlijk veel spectaculairder dan de standaard turbodruk van de LPT's. Wil je écht safe op 0,8 bar (of hoger) dan zul je verdere aanpassingen moeten gaan doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2010 21:22 #1284017 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eens
Hallo
Ben het wel met wouter eens..
Begin maar eens op 0.7
Das een prima waarde.
O.8 is beter met aangepaste ontsteking.

Groet Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2010 21:33 #1284018 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic duit
nouja, dan doe ik ook maar die duit in een zakje. inderdaad heb ik ook de beste ervaring met max. 0,7 bar...Ga je hoger, dan gaat het wel goed bij hoge toeren, maar wil je zoals hierboven wordt genoemd op de snelweg gas geven zonder terug te schakelen...dan krijg je toch een probleem...Heb hem nu iets boven de 0,6 staan, bijna 0,7....

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC