mbc
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waar kan ik het beste een mbc kopen of heeft er iemand nog eentje liggen die hij niet gebruikt?
Bij voorbaat dank!
Wim.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb tot twee keer een groupbuy gehouden, met de <a href=" cgi.ebay.nl/R-Spec-BOOST-CONTROLLER-FOR-...;hash=item563deedec2 " target="_blank">deze MBC, die gewoon via hun www.rspec.co.uk/index.php?main_page=index&cPath=69_108 " target="_blank">eigen website R-spec te bestellen is.55 stuks verkocht, 0 klachten.(heb ze helaas niet meer liggen)wimzwolle schreef : Waar kan ik het beste een mbc kopen of heeft er iemand nog eentje liggen die hij niet gebruikt?
R-spec verkoopt trouwens nog veel meer leuke spullies.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou daar een drukmeter van maken. Door alleen het vacuum te meten kun je alsnog je mbc niet afstellen.jeex schreef : Vergeet het vacuummetertje niet. Zonder kun je de MBC niet afstellen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet Wim.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vraag even aan een bekende of bevriende garagist of ze hem af willen stellen met hun drukmeter. In principe kun je hem probleemloos op 0.8 bar zetten. Eventueel kun je het ook met een autobandpomp doen waar ook zo'n drukmeter op zit. Maar het ALLERVEILIGSTE is met een meter in de auto met goede bar verdeling natuurlijk. Aan een originele on-board hpt turbometer heb je niets want geen verdeling.wimzwolle schreef : Bedankt voor de reacties allemaal! Natuurlijk heb ik nog een drukmeter nodig, iemand nog suggesties?
 
Groet Wim.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die 0,8 bar wordt wat al te makkelijk als dé norm gehanteerd. E.e.a. zal per situatie nog wel verschillen. Er zijn mensen die beweren probleemloos op 0,85 bar rond te rijden, en er zijn mensen die met 0,7 bar al pingelen of fuel-cuts of andere vervelende zaken ervaren. Net zoals elke meter heeft ook een drukmeter een afwijking. Ik zou dus rustig aan beginnen en steeds wat opbouwen, en testen of het lekker werkt. De moeilijke situaties zijn die waar je met relatief weinig toeren in een hoge versnelling flink turbodruk opbouwt, bijvoorbeeld op de snelweg met 90 km/u in de 5e versnelling. Ook dan moet de motor bij plankgas niet gaan pingelen of inhouden! Met volle bepakking in de bergen of heuvelachtig terrein (niet ondenkbaar in de vakantieperiode) is ook zo'n goede test situatie. Het gaat erom dat de boel ook in extremere situaties goed blijft werken, omdat motorschade anders niet ondenkbaar is.Chilm schreef :
Vraag even aan een bekende of bevriende garagist of ze hem af willen stellen met hun drukmeter. In principe kun je hem probleemloos op 0.8 bar zetten. Eventueel kun je het ook met een autobandpomp doen waar ook zo'n drukmeter op zit. Maar het ALLERVEILIGSTE is met een meter in de auto met goede bar verdeling natuurlijk. Aan een originele on-board hpt turbometer heb je niets want geen verdeling.wimzwolle schreef : Bedankt voor de reacties allemaal! Natuurlijk heb ik nog een drukmeter nodig, iemand nog suggesties?
Groet Wim.
Kortom: proberen, en testen en zonodig bijstellen. Overigens is een turbodruk van 0,6 a 0,7 bar al echt behoorlijk veel spectaculairder dan de standaard turbodruk van de LPT's. Wil je écht safe op 0,8 bar (of hoger) dan zul je verdere aanpassingen moeten gaan doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben het wel met wouter eens..
Begin maar eens op 0.7
Das een prima waarde.
O.8 is beter met aangepaste ontsteking.
Groet Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.