mbc
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat ben je af en toe toch kort door de bocht joh.Chilm schreef : Aan een originele on-board hpt turbometer heb je niets want geen verdeling.
Hoezo heb je aan een HPT drukmeter niks?De schaal, die zonder cijfers getoond wordt, loopt van -1 via 0 naar + 1 bar, boven atmosferisch.
Dat betekent met motor uit, op 0Met motor aan op -0,6 en met volle turbodruk, net over de helft naar de +1 toe.
Nee, er staat niet precies op, hoeveel druk ie meet, maar om nou te zeggen dat je er niks aan hebt.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is dat echt een vaststaand gegeven dan, dat de meter van exact -1,0 tot +1,0 bar loopt?Baseman schreef :
De schaal, die zonder cijfers getoond wordt, loopt van -1 via 0 naar + 1 bar, boven atmosferisch.Chilm schreef : Aan een originele on-board hpt turbometer heb je niets want geen verdeling.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Geijkt is ie natuurlijk niet, maar ik heb een tijdje rondgereden met een meter met schaalaanduiding van R-spec, en daaruit blijkt dat beide in rust op dezelfde stand staan, en -0,5 aangeeft bij stationairloop en -0,7 bar bij remmen op de motor.Bij maximale turbodruk (in mijn auto) gaf de meter +0,6 tot +0,7 aan.De rest van de schaal bekijkend, kan het niet anders dan dat ie van -1 tot + 1 loopt.Wouter1973 schreef : Is dat echt een vaststaand gegeven dan, dat de meter van exact -1,0 tot +1,0 bar loopt?
Ik heb er overigens vanmorgen een andere in gezet, uit een 480:
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/33717 " target="_blank">
(Als je klikt op de foto, kom je uit op mijn dagboekpagina, die ik er net op gezet heb.)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi Bas, wat ik bedoel te zeggen is dat je niet echt iets af kunt lezen, of zie jij wel op die meter of het 0.6 of 0.8 bar is, nee toch? Dus heb je er helemaal niets aan om je Mbc af te stellen... Overigens een leuke mod dat met die 480 metertjes, ouwe prutserBaseman schreef :
Wat ben je af en toe toch kort door de bocht joh.Chilm schreef : Aan een originele on-board hpt turbometer heb je niets want geen verdeling.
Hoezo heb je aan een HPT drukmeter niks?De schaal, die zonder cijfers getoond wordt, loopt van -1 via 0 naar + 1 bar, boven atmosferisch.
Dat betekent met motor uit, op 0Met motor aan op -0,6 en met volle turbodruk, net over de helft naar de +1 toe.
Nee, er staat niet precies op, hoeveel druk ie meet, maar om nou te zeggen dat je er niks aan hebt.....
- Robert Geurts
- Nieuw lid
-
Hoi Wim,wimzwolle schreef : Bedankt voor de reacties allemaal! Natuurlijk heb ik nog een drukmeter nodig, iemand nog suggesties?
Groet Wim.
Ik heb hier nog wel een meterje liggen, ooit besteld bij de Conrad en gebruikt om mijn eigen MBC af te stellen (verder ongebruikt en dus helemaal nieuw). Inmiddels heb ik een originele Volvo turbodrukmeter in het dashboard zitten, dus die Conrad ligt in de weg (het is een Raid, nr. 852808 - 89).
Als je belangstelling hebt, pb maar even.
Robert
ps. de mbc van R-Spec bevalt mij prima, vorig jaar ingebouwd en op circa 0,7 bar afgesteld. Het duurt dan wel een tijdje voordat de elektronica lekker is ingeleerd, maar nu vind ik het een geweldige toevoeging. Heerlijk om op de Duitse Autobahn ook heuveltje op met een volle auto te kunnen versnellen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Verder natuurlijk zonder veel toegevoegde waarde voor dit topic, maar soit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt voor alle reacties!
Wim
- V700 register
- Nieuw lid
-
De mijne is een 940 2.3LPT op standaard druk en op LPG rijdt ik gecombineerd 1 op 8.