mbc

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2010 22:08 #1284022 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grote drukmeter wel te leen
Hoi ik heb mijn MBC afgesteld met een grote onderdruk/overdruk meter. Is een universele, ook druk van benzinepomp of onderdruk van een carburateur te meten. Met een slang door het schutbord heb ik die een tijdje op het dashboard geplakt, totdat ie voor mijn gevoel goed was afgesteld. Maar hij is niet mooi genoeg om permanent te laten zitten. Nu heb ik een klein metertje gekocht op MP maar die moet ik nog inbouwen. Hoedanook als je die grote meter wilt lenen stuur maar een PB. Alleen als je de verzendkosten heen en weer terug rekent ben je al 12,50 kwijt en voor iets meer dan het dubbele koop je een leuke nieuwe die je ook kunt inbouwen. Maar die zijn wel iets minder makkelijk af te lezen misschien. Kijk maar. Hier heb ik nog een plaatje van die grote meter:<a href="/node/25956"> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/25956

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2010 22:15 #1284023 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Zo'n 0,6 a 0,7 bar is inderdaad een mooie en ook veilige druk om zonder verdere aanpassingen mee te rijden. Je zult duidelijk verschil voelen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2010 09:07 #1284047 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kort.

Chilm schreef : Aan een originele on-board hpt turbometer heb je niets want geen verdeling.

Wat ben je af en toe toch kort door de bocht joh.
Hoezo heb je aan een HPT drukmeter niks?De schaal, die zonder cijfers getoond wordt, loopt van -1 via 0 naar + 1 bar, boven atmosferisch.
Dat betekent met motor uit, op 0Met motor aan op -0,6 en met volle turbodruk, net over de helft naar de +1 toe.
Nee, er staat niet precies op, hoeveel druk ie meet, maar om nou te zeggen dat je er niks aan hebt.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2010 10:56 #1284059 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oh?

Baseman schreef :

Chilm schreef : Aan een originele on-board hpt turbometer heb je niets want geen verdeling.

De schaal, die zonder cijfers getoond wordt, loopt van -1 via 0 naar + 1 bar, boven atmosferisch.

Is dat echt een vaststaand gegeven dan, dat de meter van exact -1,0 tot +1,0 bar loopt?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2010 12:15 #1284066 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja.

Wouter1973 schreef : Is dat echt een vaststaand gegeven dan, dat de meter van exact -1,0 tot +1,0 bar loopt?

Geijkt is ie natuurlijk niet, maar ik heb een tijdje rondgereden met een meter met schaalaanduiding van R-spec, en daaruit blijkt dat beide in rust op dezelfde stand staan, en -0,5 aangeeft bij stationairloop en -0,7 bar bij remmen op de motor.Bij maximale turbodruk (in mijn auto) gaf de meter +0,6 tot +0,7 aan.De rest van de schaal bekijkend, kan het niet anders dan dat ie van -1 tot + 1 loopt.

Ik heb er overigens vanmorgen een andere in gezet, uit een 480:
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/33717 " target="_blank"> www.volvo700vereniging.nl/files/IMG_8192.JPG " border="0" width="375" height="281" />
(Als je klikt op de foto, kom je uit op mijn dagboekpagina, die ik er net op gezet heb.)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2010 17:32 #1284093 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bochtje...

Baseman schreef :

Wat ben je af en toe toch kort door de bocht joh.
Hoezo heb je aan een HPT drukmeter niks?De schaal, die zonder cijfers getoond wordt, loopt van -1 via 0 naar + 1 bar, boven atmosferisch.
Dat betekent met motor uit, op 0Met motor aan op -0,6 en met volle turbodruk, net over de helft naar de +1 toe.
Nee, er staat niet precies op, hoeveel druk ie meet, maar om nou te zeggen dat je er niks aan hebt.....

Hoi Bas, wat ik bedoel te zeggen is dat je niet echt iets af kunt lezen, of zie jij wel op die meter of het 0.6 of 0.8 bar is, nee toch? Dus heb je er helemaal niets aan om je Mbc af te stellen... Overigens een leuke mod dat met die 480 metertjes, ouwe prutser  

• Robert Geurts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2010 11:17 #1284157 door Robert Geurts
Beantwoord door Robert Geurts in topic turbodrukmeter

wimzwolle schreef : Bedankt voor de reacties allemaal! Natuurlijk heb ik nog een drukmeter nodig, iemand nog suggesties?

Groet Wim. 

Hoi Wim,
Ik heb hier nog wel een meterje liggen, ooit besteld bij de Conrad en gebruikt om mijn eigen MBC af te stellen (verder ongebruikt en dus helemaal nieuw). Inmiddels heb ik een originele Volvo turbodrukmeter in het dashboard zitten, dus die Conrad ligt in de weg (het is een Raid, nr. 852808 - 89).
Als je belangstelling hebt, pb maar even.
Robert
ps. de mbc van R-Spec bevalt mij prima, vorig jaar ingebouwd en op circa 0,7 bar afgesteld. Het duurt dan wel een tijdje voordat de elektronica lekker is ingeleerd, maar nu vind ik het een geweldige toevoeging. Heerlijk om op de Duitse Autobahn ook heuveltje op met een volle auto te kunnen versnellen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2010 20:55 #1284327 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Over meters
Omdat ik mijn aftermarket turbodrukmeter op een voor mij handige, maar voor forsere chauffeurs nogal onhandige plek heb zitten, is die van mij gesneuveld. Ik heb tijdelijk de standaard meter in het dash weer aangesloten. Toch leuk om te zien dat die dik de schaal uit gaat.
Verder natuurlijk zonder veel toegevoegde waarde voor dit topic, maar soit. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2010 19:42 #1287446 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mbc
Inmiddels alles ingebouwd, 0.7 bar, een totaal andere auto, lijkt wel 400 kilo lichter!

Bedankt voor alle reacties!

Wim 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2010 23:51 #1289766 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het zal wel iets toenemen,
Het zal wel iets toenemen, maar hoe staat het met het LPG/benzine verbruik als je zo'n MBC inbouwt en naar de 0,6 - 0,7 Bar gaat? Wat zijn jullie ervaringen?

De mijne is een 940 2.3LPT op standaard druk en op LPG rijdt ik gecombineerd 1 op 8.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC