Veerpootbrug en Stay
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2017 13:45 #1433784
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Je hebt drie bouten nodig, en
Je hebt drie bouten nodig, en 1 moer. De bouten hebben dezelfde maat als de moer, dus je kunt aan het tapeind onder de auto aflezen welke je nodig hebt. Ik weet de maat zo niet uit het hoofd, maar denk dat het M8 is.
Monteren is vrij eenvoudig door dat tapeind: je haakt de stay daarop en draait de moer een beetje aan. Daarna draai je op je gemak de bouten erin. In principe met de wielen op de grond doen, anders gaat het minder makkelijk (omdat de koets tordeert bij opkrikken).
Monteren is vrij eenvoudig door dat tapeind: je haakt de stay daarop en draait de moer een beetje aan. Daarna draai je op je gemak de bouten erin. In principe met de wielen op de grond doen, anders gaat het minder makkelijk (omdat de koets tordeert bij opkrikken).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2017 13:46 #1433785
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Oh ja: ringen zijn niet nodig
Oh ja: ringen zijn niet nodig, maar kunnen wel tussen de stay en de bout als je dat graag wilt. Niet doen tussen stay en carosserie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2017 20:38 #1433809
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stay
Dank alvast, ik ga de stay eronder zetten. Binnenkort maar weer eens langs bij dhr. Smit. Als ik m'n bonus krijg gaat er ook een veerpootbrug uit Vaassen op.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2017 20:56 #1433976
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Versteviging achter
Ik las dat een stay achter-onder soms niet kan worden gemonteerd vanwege de LPG tank. Hoe zit dat met een Panhard stang (starre achteras) ?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2017 21:13 #1433980
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Niet zoveel lezen... Wanneer
Niet zoveel lezen... Wanneer heb je voor het laatst een gastank onder de wagenbodem gezien bij een 700/900? Dat past helemaal niet, zit altijd binnenin. En heeft dus geen invloed op montagemogelijkheid van de stabistang.
Panhardstang is standaard bij een 740/940. Ik denk dat je iets over de 240 hebt gelezen?
Panhardstang is standaard bij een 740/940. Ik denk dat je iets over de 240 hebt gelezen?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2017 21:16 #1433981
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Standaard
Hallo Volvovolvo940
Zoals elders al vermeld, zit de Panhardstang er standaard onder. Anders zou je achteras namelijk zijdelings kunnen verschuiven ten opzichte van de carrosserie.
groetjes
Mathy
Zoals elders al vermeld, zit de Panhardstang er standaard onder. Anders zou je achteras namelijk zijdelings kunnen verschuiven ten opzichte van de carrosserie.
groetjes
Mathy
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
23-01-2017 11:13 #1434001
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic 240 heeft ook panhardstang
Natuurlijk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2017 21:29 #1434018
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet praten maar doen
Klopt, hiervoor een half jaar 240 gereden, ik haal een aantal zaken door elkaar. Goed, minder lezen, meer doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2019 17:00 #1456256
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Caster
Hoi hoi forumleden,
Ik weet dat dit een oud draadje is, maar er staat zoveel goeie info dat ik er even op in wil haken. Ik ben nu al een tijdje met mijn volvo aan het klussen, allerlei zaken geleidelijk aan het aanpakken (veelal met behulp van het forum). Maar binnenkort begin ik met mijn schokbrekers en veren, heb bilsteun B4 schokbrekers rondom besteld en het setje Lesjöfors verlagingsveren zijn gisteren binnen gekomen. Ik kan niet wachten, want sturen in de 940 is niet bepaald een feest op het moment.
Ik ben een aandachtige rijder, ik probeer altijd goed te voelen wat er met de auto gebeurt en ik lees nu een hoop info over het eventueel aanpassen van het caster. Op rotondes merk ik goed dat de wielen gewoonweg niet lekker genoeg staan. Ik ben handig en wil het liefst alles zelf doen (proberen), maar ik lees nergens goed waar ik de bewuste ringen moet toevoegen. Heeft iemand een idee? Of nog beter een foto?
Het camber gedeelte wil ik nog even laten voor wat het is, heb begrepen dat ik daarvoor in de struttower nieuwe gaten moet boren, en dat is me nu een tikkeltje te engig aangezien ik de auto ook gewoon nodig heb. Maar wellicht wat later!
Ik weet dat dit een oud draadje is, maar er staat zoveel goeie info dat ik er even op in wil haken. Ik ben nu al een tijdje met mijn volvo aan het klussen, allerlei zaken geleidelijk aan het aanpakken (veelal met behulp van het forum). Maar binnenkort begin ik met mijn schokbrekers en veren, heb bilsteun B4 schokbrekers rondom besteld en het setje Lesjöfors verlagingsveren zijn gisteren binnen gekomen. Ik kan niet wachten, want sturen in de 940 is niet bepaald een feest op het moment.
Ik ben een aandachtige rijder, ik probeer altijd goed te voelen wat er met de auto gebeurt en ik lees nu een hoop info over het eventueel aanpassen van het caster. Op rotondes merk ik goed dat de wielen gewoonweg niet lekker genoeg staan. Ik ben handig en wil het liefst alles zelf doen (proberen), maar ik lees nergens goed waar ik de bewuste ringen moet toevoegen. Heeft iemand een idee? Of nog beter een foto?
Het camber gedeelte wil ik nog even laten voor wat het is, heb begrepen dat ik daarvoor in de struttower nieuwe gaten moet boren, en dat is me nu een tikkeltje te engig aangezien ik de auto ook gewoon nodig heb. Maar wellicht wat later!
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
22-08-2019 17:24 #1456258
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Ik zou de achterdempers van
Ik zou de achterdempers van Bilstein maar in de verpakking laten zitten, en meteen retour sturen. Die gaan met vrij grote zekerheid binnen een week rammelen als een gek.
Voor camber afstellen kun je een gat boren in de struttower, maar je kan ook 1 bout uit de schotel slaan (zijn inpers bouten/draadeinden) en in de schotel een nieuw gat boren.
Voor camber afstellen kun je een gat boren in de struttower, maar je kan ook 1 bout uit de schotel slaan (zijn inpers bouten/draadeinden) en in de schotel een nieuw gat boren.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Moderators: Jerry Stam